Wireless de margaritar
wireless gratuitwireless ratbtransport in comun
Probabil ca una dintre promisiunile care i-au adus Gabrielei Firea fotoliul de primar general al capitalei Romaniei a fost gratuitatea transportului in comun de suprafata.
Desigur, masura nu se ia de azi pe maine, ci trebuie foarte bine gandita. Cu toate acestea, nu prea se mai aude ceva despre ea. In schimb, se aud alte decizii.
Astfel, pe 21 decembrie 2016, Consiliul General al Municipiului Bucuresti adopta doua hotarari in baza carora vor fi cumparate 400 de autobuze, 100 de troleibuze si 100 de tramvaie.
La vremea respectiva, doamna Firea spunea ca parcul auto al RATB este imbatranit, uzat moral si fizic. Domnia sa mai zicea, potrivit Agerpres, ca "propria uzina a RATB poate sa construiasca tramvaie, dar nu are, in acest moment, capacitatea tehnica sa o faca".
Cum vine asta: poate sa faca dar nu are capacitatea tehnica? Daca nu are capacitatea tehnica, inseamna tocmai... ca nu poate...
Pe 17 ianuarie 2017, Gabriela Firea anunta, dupa o intalnire cu ministrul Mediului, Daniel Constantin, ca, pentru reducerea poluarii, parcul auto al RATB va cuprinde 30% autovehicule ecologice.
"In acest sens, am demarat o licitatie prin care vom achizitiona 600 de autovehicule din care 400 autobuze euro6, pentru ca cele existente in trafic sunt depasite atat moral, tehnic, cat si din punct de vedere ecologic, 100 troleibuze si 100 tramvaie, folosind o sursa electrica nepoluanta", a spus Firea, citata tot de Agerpres.
E drept, achizitiile astea ar urma sa se faca in cadrul unui program multianual, pe o durata de patru ani, incepand din 2017, dar, iata ca acest an a inceput si probabil ca procedurile de achizitionare sunt anevoioase asa ca inca nu am pupat vreun autobuz, troleibuz sau tramvai nou.
In schimb, la sfarsitul lunii trecute, Consiliul General al Municipiului Bucuresti aproba altceva, anume o propunere a primarului general, Gabriela Firea, de a introduce internet wireless gratuit, pentru calatori, in autobuzele, troleibuzele si tramvaiele RATB, adica in alea uzate fizic si moral.
Rezolva "wirelessu" problema? Dai drumu’ la wireless si nici nu mai "baga" instalatia de incalzire gazele de esapament in interiorul autobuzului?
Tabla mijloacelor de transpot in comun se regenereaza ca solzii de balaur din poveste? Kilometrajele li se dau inapoi? Garajele se umplu de piese de schimb si calatorii de stima? La orele de varf, autobuzelor si troleibuzelor le cresc prelungiri cu burduf?
Sau, oricat de buna ar fi ea, mai ales in opinia administratorilor Bucurestiului (care numai cu "troleele", autobuzele si tramvaiele RATB nu circula), masura introducerii de wireless gratuit nu este decat o tichie de margaritar pe tabla cazatoare a transportului in comun, menita sa umple orele petrecute pe drum si sa distraga atentia tocmai de la uzura fizica si morala a autovehiculelor?