Pana vom avea noi autostrazi, poate se termina petrolul
autostrazi romaniaaccidente rutieretrafic romania
Cifrele reci ale Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor arata ca, in primele zece luni din acest an, au fost inmatriculate, in tara noastra, 88.805 de autoturisme noi si 426.029 de autoturisme rulate.
In cazul primei categorii, cresterea fata de primele zece luni din 2016 este de aproape 17%, iar, in cazul celei de-a doua, de nu mai putin de... 70%.
In octombrie 2017, inmatricularile de autoturisme noi au insumat 10.036 de unitati, cu 26,22% mai multe in comparatie cu octombrie 2016. In acelasi timp, au fost inmatriculate 47.605 de autoturisme rulate, cu 70,30% mai multe, in raport cu octombrie 2016.
Parcul auto romanesc avansase, in 2016, cu 6,21% fata de 2015, depasind 7 milioane de unitati. Din total, 1,253 milioane de unitati erau inmatriculate in Bucuresti, dintre care 18% erau autoturisme.
Varstele autovehiculelor cu numar de capitala erau, la 31 decembrie 2016, urmatoarele: 6-10 ani (346.594 unitati), 11-15 ani (301.648 unitati), peste 20 de ani (195.666 unitati). Numarul autovehiculelor de numai 0-2 anisori era de 134.322, dintre care 104.068 autoturisme.
In intreaga tara, dintr-un total de 7.010.608 de vehicule care circulau pe drumurile nationale, la finele anului trecut, 5,47 de milioane (78%) erau autoturisme, in crestere cu peste 6%, comparativ cu sfarsitul anului 2015.
De asemenea, potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor Auto din Romania, dupa 10 luni din 2017, livrarile de autovehicule noi (autoturisme si vehicule comerciale) au avut o crestere de 10,9%, comparativ cu aceeasi perioada din 2016, cifra in interiorul careia autoturismele au consemnat o crestere de 13,4%.
In octombrie 2017, s-au livrat 15.297 de autovehicule noi, cu 4,7% mai multe decat in septembrie, astfel ca, pe ansamblul primelor zece luni, s-a ajuns la 127.509 de unitati, cu 10,9% mai multe decat in primele zece luni din 2016.
Autoturismele, care reprezinta 83% din totalul livrarilor realizate in aceste zece luni din 2017 (105.857 unitati), inregistreaza o crestere fata de aceeasi perioada din 2016 de 13,4%, iar vehiculele comerciale (marfa si persoane), o crestere de 0,3%.
In acelasi timp, numarul de masini (cu precadere in stare proasta) este atat de mare, incat service-urile autorizate de pe la noi, membre ASSAI, nu mai fac fata asa ca vor sa angajeze mecanici din China.
Totodata, Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc estimeaza ca, in minivacanta de 1 Decembrie, peste 88.000 de turisti romani au cheltuit in diversele destinatii din tara 9,4 milioane de euro pe cazare si masa. Aceeasi federatie arata ca este pentru prima data cand pachetele de city break interne au fost mai bine vandute decat cele catre destinatii din strainatate.
Deci, cresteri la cam toate capitolele si, din nefericire, si la numarul de accidente grave, Romania fiind pe ultimele locuri din Uniunea Europeana in ce priveste siguranta rutiera. In fiecare an, mor pe soselele din Romania, ca urmare a accidentelelor rutiere, aproximativ 1.900 de persoane, iar 8.000 sunt ranite. In 2016, numarul de victime raportat la populatia Romaniei a fost de 95 de morti la un milion de locuitori.
Potrivit comisarului european pentru Transporturi, Violeta Bulc, in Romania, cresterea puternica a numarului de vehicule si infrastructura nedezvoltata au dus la un avans alarmant a numarului de accidente rutiere, tara noastra avand una dintre cele mai nesigure infrastructuri rutiere.
Si duminica asta, asa cum face de obicei, Centrul Infotrafic din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane consemna, la diferite ore, situatia traficului rutier intre localitatile de pe Valea Prahovei si drumul spre Bucuresti. Daca, in jur de amiaza, viteza de deplasare era de aproximativ... 20 km/h, la 19.30, in aceeasi zi, viteza crescuse la... 30-40 km/h...
Cu alte cuvinte, daca cineva face atatea ore pe un drum scurt, cum va proceda dupa asta? Va incerca sa recupereze timpul pierdut si va calca acceleratia, macar de nervi daca nu de graba. Daca s-ar circula cu o viteza rezonabila, aia maxima admisa, nervii acumulati nu s-ar mai razbuna pe pedala din dreapta si, atunci, ar fi mult mai putine accidente.
Rezervele de petrol dovedite ale Romaniei mai ajung vreo 9 ani, iar, conform British Petroleum, in 2016, rezervele de petrol dovedite ale intregii lumi insumau 1.707 miliarde de barili, care, la ritmul de extragere din acelasi an, ar mai ajunge vreo juma' de secol.
Credeti ca, pana atunci, tara noastra va avea autostrazi, in conditiile in care, in aproape 30 de ani de... capitalism, nu a reusit sa lege, cu un astfel de drum complet (nu pe bucatelele la care se tot lucreaza si care se mai si surpa), Constanta de Arad si Timisoara?