Moartea isi poate lua motocoasa

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Moartea isi poate lua motocoasa Moartea isi poate lua motocoasa
de Vlad Strunescu la 07 Iul. 2017 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
masina electricaecologiereducere emisii

Automobilele propulsate de motoare electrice castiga tot mai mult din piata si tot mai mult "teren" in constinta celor care isi lasa lor insisi impresia ca, achizitionand astfel de masini, au facut scut in apararea planetei.

Un studiu realizat de IVL Svenska Miljoinstitutet (Institutul Suedez de Studii de Mediu) arata ca, in goana dupa autonomie, bateriile masinilor electrice devin tot mai mari.
 
Energimyndigheten (Agentia Suedeza pentru Energie) si Trafikverkert (Administratia pentru Transport din Suedia) au solicitat realizarea acestui studiu pentru a obtine informatii fundamentate stiintific pentru urmatoare recomandari in vederea implementarii unui parc auto fara emisii de dioxid de carbon.
 
Studiul arata ca, in conditiile in care atat fabricarea, cat si reciclarea bateriilor sunt procese energofage, anuland, in mare masura, beneficiile pe care, ulterior, le aduce mediului masina electrica, este vital ca productia de baterii sa devina mai economicoasa si sa fie minimizata folosirea energiei electrice din surse fosile.

 
Conform suedezilor, fabricarea bateriilor litiu-ion pentru autovehicule electrice de mici dimensiuni emite in atmosfera, in medie, 150-200 de kilograme de dioxid de carbon exhivalent pe kilowatt-ora de baterie...
 
Astfel, o masina electrica dotata cu o baterie de 100kW/h a emis 15-20 de tone de dioxid de carbon, chiar inainte de a fi vanduta… Totodata, suedezii au luat in calcul ca, in mixul de surse de energie electrica folosit la producerea bateriilor, 50-70% il reprezinta sursele fosile.
 
Prin urmare, se ard cantitati uriase de carbune si petrol pentru a produce ceva ce nu mai arde petrol...
 
In afara de asta, bateriile ce stocheaza energia care, ulterior, va propulsa masina cu motor electric, contin litiu si - unele - cobalt. Se stie ca extragerea metalelor este un proces chimic intensiv si costisitor din punct de vedere al energiei consumate.
 
In afara de asta, masinile electrice sunt ceva atat de nou, incat proprietarii care s-au grabit sa le cumpere beneficiind de sprijin financiar substantial din partea statelor nu prea stiu care va fi valoarea de revanzare a "masinii electrice".
 
Insa toti stim ca, odata ce ne lasa bateria unui telefon, este mai costisitor sa cumparam una noua, decat daca am achizitiona un nou aparat.
 
Va dati seama, la o masina electrica, in al carei cost (de productie) bateria reprezinta cel mai mare procent, cat costa inlocuirea bateriilor?
 
Statul roman si nu numai el acorda stimulente pentru cumpararea de automobile electrice. Poate ca banii astia ar trebui sa de duca in subventionarea becurilor LED si a bateriilor de baie si bucatarie dotate cu senzori care sa dea drumul apei numai cand este folosita efectiv.
 
Fara indoiala s-a progresat mult in domeniul fabricarii de automobile electrice dar, in afara tot de niste sudezi care au construit autocamioane cu troliu si segmente de autostrada pe care acestea sa ruleze precum "troleele" din orase, exista camioane propulsate electric?
 
Totodata, desi constructorii de aeronave si de motoare de avion au redus tot mai mult setea de kerosen (si experimenteaza biodieselul), o sa mai curga mult petrol in conducte pana cand un avion comercial veritabil - nu Solar Impulse - sa-si poata ridica de la sol zecile sau sutele de tone de incarcatura, pe distante de zeci de mii de kilometri...
 
Pe urma, imensele cantitati de televizoare, telefoane, calculatoare, haine, chiar si masinile electrice sau macar bateriile lor cu ce sunt transportate peste mari si tari?
 
Raspunsul este chiar in intrebare... Fiind vorba despre mari si tari si de cantitati uriase, nu cu avionul, ci cu o imensa flota de cargoboturi. Ce le propulseaza pe acestea? Vreo baterie minune sau combustibilul fosil?
 
Asadar, mai e mult pana la un transport ecologic (poate ca ar trebui adaptate velierele la secolul 21), dar trebuie remarcata stradania adoptarii unor solutii electrice, mai ales daca energia provine din surse verzi.
 
In conditiile in care, iata, Omenirea se lupta, asa cum poate ea, sa gaseasca alternative la combustibilii fosili, exista ceva mai dezolant decat "drujbele", suflantele si motocoasele cu motoare pe benzina?
 
In mod "clasic", moartea este reprezentata invelita intr-o mantie neagra, purtand in mana faimoasa coasa. Intr-o reprezentare... moderna, sinistra faptura ar putea tine in mana o (moto)coasa retezandu-ne speranta intr-un aer un pic mai curat, intr-o lume mai putin poluata...
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Masa de Craciun,
Life Style

Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori

today26 Dec. 2024
Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad
Life Style

Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad

today25 Dec. 2024
3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024
Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori
Reteta zilei

Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori

today23 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an
Afla...

De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an

today23 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x