Comandamentul de ploaie
comandament iarnatrafic bucurestiblocaje trafic
In ciuda incalzirii globale, iarna se incapataneaza sa nu se lase mancata de lupi, drept urmare, se apropie cum face in absolut fiecare an.
Cu sau fara avertizarile emise de Administratia Nationala de Meteorologie, probabil ca administratorii capitalei Romaniei tot s-ar fi agitat si reunit sub egida Comandamentului de iarna, dupa a carui sedinta, doamna primar general a anuntat ca Primaria Municipiului Bucuresti este si mai bine pregatita decat anul trecut...
Cica Primaria Generala si cele de sector dispun, prin operatorii de salubritate care au contracte cu ele, de o mie de utilaje. Sculele astea-s deservite de 3.200 de persoane gata sa imprastie 14.500 de tone de material antiderapant, aflate deja in stoc.
Marea noutate este ca, in 2017, au fost cumparate 20 de masini de topit zapada si 200 de freze capabile sa deszapezeasca trotuare si stradute.
In acelasi timp, madame primar le-a cerut directorilor RADET si RATB sa se pregateasca asa cum trebuie pentru iarna, iar politistilor le-a solicitat sa colaboreze pentru a fluidiza circulatia.
Pana una alta, se pare ca ar trebui infiintat un comandament de... ploaie (sau de apa de ploaie) pentru ca, de fiecare data cand este toamna tarzie si ploua in Bucuresti, din infernal, traficul devine incalificabil. Ce politie? Ce fluidizare, cand ploua si mai e si repetitie pentru parada de 1 Decembrie?
Tot acu’, madame ne-a spus si un adevar pe care-l stim si-n dunga, ca "traim intr-un oras aglomerat, cu foarte multe masini" si ca, "de la inceputul anului, peste 100.000 de masini second hand au fost inmatriculate in capitala".
Asa ca degeaba cumpara - mai bine zis vrea sa cumpere - municipalitatea 400 de autobuze cu motoare euro 6, 100 de autobuze electrice, 100 de tramvaie, 100 de troleibuze, daca ni s-a umplut capitala de autoturisme personale de pe vremea lui Pazvante.
Numai ca, daca transportul in comun ar fi civilizat si punctual, in zile ploioase ca acestea, cetatenii l-ar folosi. In schimb, tocmai cand ploua, reactia este sa-si foloseasca masinile personale si... mai "bine" sa blocheze traficul decat sa stea-n ploaie prin statii, sa se inghesuiasca in autobuze si sa faca ore pana la destinatie. Asa fac ore in masinile lor.
Asculta muzica, se joaca sau se uita la filme pe telefoane, dau caldura atat cat le trebuie. A propos de asta, va dati seama, daca un autovehicul electric consuma si cand sta parcat, ce s-ar fi intamplat daca folosirea lor era generalizata si ar fi facut cativa kilometri in foarte multe ore? Cate ar fi ramas fara bateria care trebuie sa alimenteze, pe langa propulsie, si sistemul de iluminat si instalatia de incalzire? Ar fi fost si mai multe piedici intr-un trafic deja dement.
Intrebarea este daca, atunci cand doar ploua, capitala este blocata, ce s-ar intampla in cazul unei catastrofe veritabile, cum este temutul cutremur de multe grade?
Poate ca, pe vreme din asta, ar trebui sa fie facute exercitii, alarmari ale populatiei, dar asta mai lipseste in capitala cu cel mai aglomerat trafic rutier din Europa.