Autostrada tatuajelor
autostrada pitesti-sibiumetrou drumul tabereiexporturi dacia
Din populatia de ministri ai Transporturilor, unul promitea ca va sta in cort, la margine de santier al tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, pentru a veghea la desfasurarea lucrarilor si la respectarea termenelor.
Asta zicea acum vreo trei ani, timp in care, desi nimeni n-a inceput macar sa construiasca segmentul respectiv, ca-ntr-un banc slab, se afla in dezbatere sistemul de taxare.
O emisiune de stiri prezenta, deunazi, un reportaj de la un salon international dedicat... artei tatuajului, organizat la Sibiu. Pe langa tipii si tipele "pictati" din cap pana in picioare, era si un domn mai potolit, un... incepator, cu un tatuaj mai special, care probabil ca l-a mirat si pe cel care executa impunsaturile cu cerneala.
Nu era vorba nici despre numele iubitei, nici despre povestea vietii in imagini spusa pe propria piele, nici despre extraterestri si OZN-uri, ci despre o garnitura de metrou, circuland fix intre omoplatii respectivului.
Probabil ca omul o sta in cartierul bucurestean Drumul Taberei, in care, de mai rau de cinci ani, nu se mai termina a nu stiu cata magistrala de metrou, despre care beneficiarul si constructorul sustineau, in 2011, ca va fi gata in - atentie! - trei ani.
Ei bine, am trecut de jumatatea lui 2016, si constructorul a ajuns si el pe la jumatatea traseului, aflat in diferite stadii de executie. In execrabilul obicei al lucrarilor pentru stat, termenele pentru darea-n folosinta se tot prelungesc.
Cel mai recent "avansat" termen este toamna anului 2017, dar nu pentru intreaga magistrala care are fabuloasa lungime de... 7 (sapte!!!) kilometri, iar toamna anului viitor nu inseamna ca se va putea calatori pana la statia de metrou Universitate 2, cum era planul, intrucat constructorii nici nu s-au apucat de portiunea de tunel Eroilor-Universitate, caci, s-ar fi putut observa inclusiv miscari de trupe la suprafata.
Oricine stie cum se circula prin centrul capitalei Romaniei este mai mult decat ingrozit la gandul ca, in buricul targului, in Piata Universitatii, va fi inchisa sau restrictionata circulatia auto.
Probabil ca, daca dotam o armata de melci cu minitarnacoape, pana acum, noua linie de metrou ar fi fost gata...
In ultima zi a lunii trecute, prim-ministrul Dacian Ciolos a vizitat uzinele Dacia de la Mioveni, care reprezinta cea mai mare companie din tara noastra si cel mai mare exportator al Romaniei, in care francezii de la Renault au investit, deocamdata, 2,4 miliarde de euro.
Pe langa turul uzinelor si amabilitatile uzuale, a fost adus in discutie si subiectul Autostrazii Pitesti - Sibiu. Ciolos a confirmat ca acest proiect ramane prioritar pentru guvern, care, ce sa vezi, are si finantare.
De mult timp, patronii, angajatii si sindicatele Dacia aproape ca implora construirea acestei autostrazi, explicand ca pierd peste 50 de euro pe masina exportata, din cauza ca se circula ca acum 100 de ani.
Cu toate acestea, Ciolos a spus ca "obiectivul nostru este ca, pana la sfarsitul anului, sa avem un studiu de fezabilitate bun, consistent, care sa ne permita, apoi, un proiect tehnic si constructia autostrazii, in asa fel incat sa putem sa mentinem calendarul pe care-l avem in Masterplanul de Transporturi".
Mai frumos decat atat, "acest proiect de autostrada va fi parte a Legii centenarului, care va avea o componenta de infrastructura prioritara pentru Romania.
Intrebarea care se pune nu mai este daca Autostrada Pitesti-Sibiu va fi construita, ci cat de repede vom reusi sa finalizam acest proiect, care este o prioritate", a declarat Ciolos.
Cu alte cuvinte, inexistenta autostrazii sufoca exporturile Dacia (si nu numai pe ale sale), compania avand nevoie de drumul asta ca de aer, si tu ii spui - asa cum au facut-o si predecesorii tai - sa stea linistita, ca ai in plan, asa cum ai de nici nu se mai stie cati ani, cumpararea de butelii de oxigen...
In aceste conditii, s-ar putea ca pana si cei care detesta tatuajele sa-si strapunga epiderma cu desenele unor drumuri de secol 21, care puse cap la cap cu ale altora, vor face o autostrada in stare sa strabata Carpatii, la aproape 100 de ani de la Marea Unire. Sa mai spuna cineva ca nu se construieste totul pe pielea noastra...