6 minciuni ale trainerilor de vanzari
minciunitrainingvanzaritrainerigurusucces
Training-ul de vanzari reprezinta o afacere de miliarde de dolari in intreaga lume si probabil cea mai cunoscuta modalitate prin care angajatii din domeniul amintit primesc instruire in cadrul unei companii.
Geoffrey James, autorul cartii "Power Words and Strategies From the World's Top Sales Experts", spune insa ca trainerii si acesti "guru" ai vanzarilor prolifereaza sase minciuni universale, pentru a pacali audienta. Care sunt acestea?
1. Am realizat un studiu stiintific amanuntit.
Multi "zei ai vanzarilor" sustin ca tehnicile lor sunt bazate pe un studiu exhaustiv. De cele mai multe ori, "cercetarea" consta in cateva anecdote despre succesul in vanzari. De asemenea, cand discutam totusi despre un studiu, acesta are un esantion prea mic, pentru a fi reprezentativ din punct de vedere stiintific.
2. Putem "creste" "starurile rock" ale vanzarilor.
Multi asemenea guru sustin ca tehnicile si instrumentele lor le vor permite vanzatorilor mediocri sa isi depaseasca umila conditie, devenind adevarati "roboti comerciali". De fapt, trainingul in vanzari furnizeaza imbunatatiri pe termen scurt, transformand vanzatorii mediocri in vanzatori mai putin mediocri, nimic mai mult.
Adevaratele secrete ale vanzarii! Greselile pe care trebuie sa le evitati cu orice pret!
3. Am studiat cele mai bune practici.
Minciuna se ascunde in faptul ca "zeii vanzarilor" nu au studiat organizatiile de succes din marile companii si pentru ei, "bunele practici" care dau roade intr-o firma se aplica automat in alta si tot asa...Fiecare companie trebuie sa se adreseze in mod "personalizat" clientilor si angajatilor sai.
4. Ii ajutam pe cursanti sa invete ultimele tendinte in vanzari.
Chiar daca exista unele exceptii, spune James, aproape fiecare program de training in vanzari din lume este de fapt o variatie a unui concept prafuit din anii '70, construit in jurul "vanzarii de solutii". Compania de training va imbraca acest trend demodat in terminologii noi, dar de cele mai multe ori, vom avea de a face (din pacate) cu un Titanic.
5. Putem sa ii motivam pe oamenii vostri.
Nu te poate motiva nimeni, atat timp cat nu te motivezi din interior. Este posibil sa fii constrans de o serie de conditii, dar nimic mai mult.
6. Ne adresam in mod direct problemelor dumneavoastra.
Fiecare firma de training in vanzari furnizeaza un anumit nivel de personalizare. Pentru un tip inarmat cu un ciocan, fiecare problema arata ca un piron, pe care trebuie sa-l bata.