Subiectele abordate in cadrul conferintei de anul acesta s-au concentrat asupra diferentelor dintre design si arhitectura informatiei. Prezentarile speakerilor au vizat atat aspecte legate de usability si evolutia domeniului, cat si insighturi din partea companiilor care isi optimizeaza serviciile sau produsele digitale luand in calcul experienta si feedback-ul utilizatorilor.
“Anul acesta, a iesit in evidenta interesul crescut al companiilor pentru acest eveniment – numarul participantilor a fost mult mai mare decat anul trecut, iar publicul, foarte activ, semn ca si in Romania incepe sa fie inteleasa importanta unui produs digital eficient conceput pentru consumatorul final”, declara Marius Ursache, Fondator Grapefruit si organizator al evenimentului. “Important de retinut este ca, pentru un site complex, cu informatie bogata, structurarea continutului este esentiala in atingerea obiectivelor de comunicare si de business. Mai ales in cazul site-urilor eCommerce, o structurare improprie a informatiei si navigatiei duce la rezultate slabe in vanzari”, adauga acesta.
Prima sesiune de prezentari a fost deschisa de un studiu de caz prezentat de Alexandru Zodieru, Managing Partner la Cult Market Research, privind solutia de eye tracking si rolul sau in optimizarea produselor digitale, prin cresterea nivelului de usability. Ioannis Kapsoulakis, eBusiness and Sales Innovation Senior Manager COSMOTE Romania, a vorbit despre necesitatea, contextul si conditiile unei colaborari eficiente cu o agentie de digital care trebuie sa inteleaga business-ul clientului sau si provocarile interne cu care se confrunta oamenii de online din companii, pentru a implementa astfel de proiecte.
Marius Ursache, Fondator Grapefruit, a explicat de ce UX Designerii ar trebui sa aiba in vedere experienta completa a utilizatorilor, deci si continutul informational, pe langa componenta de design a unui produs digital. Cea de-a doua parte a evenimentului a inclus un studiu de caz prezentat de Eric Jansen, Senior Experience Design Manager Adobe, privind imbunatatirea experientei utilizatorului in cazul unui produs matur, luand ca exemplu programul de editare video oferit de Adobe Premiere Pro. WIAD 2013 s-a incheiat cu o propunere de imbunatatire a interfetei site-ului CFR Calatori, conceputa de Alexandru Cahnita si Alecsandru Grigoriu, UX Designers Grapefruit. Propunerea a fost un exercitiu ce a avut intentia sa ilustreze printr-un exemplu concret, procesul de optimizare a unui produs digital in functie de profilul utilizatorilor sai, nevoile lor specifice, si principiile de UX si arhitectura informationala.
La WIAD 2013 au participat 90 de persoane, iar accesul la eveniment a fost facut pe baza de invitatie, locurile fiind limitate. Datorita cererii de invitatii, conferinta a fost transmisa live, prin privesc.eu.
Arhitectura informationala reprezinta o etapa obligatorie in constructia oricarui proiect digital de succes. Menirea ei este sa ajute si sa vanda ideile, produsele si serviciile din mediul online, intr-un mod eficient si relevant, prin definirea unui design simplu, dar si a unui set de interactiuni complexe menite sa ghideze potentialii consumatori pe anumite trasee la finalul carora se gaseste informatia de care au nevoie. O arhitectura informationala corecta asigura interactiuni relevante intre utilizatori si produsele sau serviciile companiilor, iar succesul se traduce prin indeplinirea unor obiective de business online bine definite.