Piata de electroIT din Romania a crescut cu 5% comparativ cu 2011, in vreme ce piata vest-europeana a inregistrat un avans de numai 0,2%. Flanco a obtinut o crestere de 25% a cifrei de afaceri, gratie investitiilor in modernizarea retelei de magazine, in dezvoltarea echipei si in managementul portofoliului de produse, atingand astfel obiectivul propus pentru 2012.
“In 2012 am reusit sa ne atingem obiectivele de crestere propuse si sa ne consolidam arhitectura interna de business, atat de necesara dezvoltarii unei afaceri sustenabile”, a declarat Violeta Luca, CEO Flanco. “Rezultatele obtinute confirma faptul ca modelul nostru de business si strategia de pozitionare alese sunt oportune si ne diferentiaza pe o piata in care eroziunea preturilor si strategia «copy-paste» au fost singurele metode de stimulare a vanzarilor din ultimii ani”, a adaugat Violeta Luca.
Flanco a investit peste 2,5 milioane EUR in reteaua de magazine, atat in modernizarea, remodelarea si extinderea unor spatii deja existente, cat si in deschiderea unor magazine noi in orase precum Iasi, Sibiu, Cluj, Oradea, Ploiesti, Deva, Targoviste sau Bucuresti. In prezent compania detine o retea de 78 de magazine, cu o suprafata totala de peste 44.500 mp.
“Daca in ceea ce priveste cifra de afaceri si cota de piata Flanco este pe locul doi in topul celor mai mari retaileri, in privinta randamentului vanzarilor/mp suntem pe locul unu, acesta fiind un indicator extrem de valoros pentru o companie care isi doreste in primul rand sa fie rentabila si eficienta”, a explicat Violeta Luca.
Astfel, pe o suprafata totala de vanzare mai mare cu 10% decat in anul 2011, compania a inregistrat vanzari mai mari cu 25%, crescand rentabilitatea vanzarii/mp la peste 3200 EUR.
Flanco este unul dintre cei mai importanti retaileri de electroIT din Romania, cu cel mai bun randament al vanzarilor raportat la suprafata comerciala. Cu o retea nationala de 78 de magazine si o echipa de peste 900 de oameni, Flanco isi propune sa devina retailer-ul preferat al romanilor, oferindu-le clientilor cea mai buna experienta de cumparare.
Anul trecut, cresterea de 5% a pietei de electro-IT s-a datorat categoriilor de produse cu tehnologii inovatoare
Majorarea de 5% a pietei de electro-IT a fost sustinuta de vanzarile de produse IT (laptop, notebook, tablete) – in crestere cu 7% comparativ cu anul precedent si de telefoanele mobile – care au inregistrat un avans de 15%. Segmentul de electronice, respectiv televizoare, sisteme audio si camere foto-video a inregistrat o crestere de 5%. Electrocasnicele mari si mici s-au mentinut la nivelul anului 2011.
“Pentru a stimula interesul clientilor in privinta inovatiilor electro-IT este foarte important sa comunicam intr-un mod accesibil si prietenos, punand accentul pe beneficiile pe care le aduce tehnologia in viata de zi cu zi”, a explicat Violeta Luca, CEO Flanco.
Cifrele de piata aferente anului 2012 releva un apetit ridicat al consumatorilor pentru cele mai noi tehnologii (in segmentele IT, telefoane si electronice), demonstrat si de gradul de penetrare al internetului de peste 60% (unul dintre cele mai ridicate din Europa), dar si de viteza de adoptare a celor mai noi telefoane, smart TV-uri, tablete si notebook-uri. Totusi, romanii investesc in medie numai 70 EUR/an pentru produse de electro-IT, comparativ cu Germania, unde consumul se ridica la peste 600 EUR/an pe cap de locuitor sau Grecia, tara in care consumul este de 160 EUR/an. Astfel, pe termen mediu si lung se identifica oportunitati semnificative de crestere.
Stilul de viata al romanilor face ca televizorul sa fie “eroul” aparaturii de acasa, in vreme ce electrocasnicele mari inregistreaza in Romania o rata de innoire mai scazuta. Astfel, multe gospodarii schimba combina frigorifica sau masina de spalat numai daca acestea se defecteaza, dupa mai bine de 10 ani de utilizare.
“Consumul unui frigider vechi face ca facturile la energie sa insumeze in cativa ani o valoare similara cu pretul unei combine frigorifice de noua generatie, aceasta in conditiile in care nu ofera beneficiile electrocasnicelor moderne”, afirma Violeta Luca. “Luand in calcul afinitatea romanilor pentru produsele «la moda», este evident ca segmentul de electrocasnice are un potential semnificativ de crestere, care poate fi stimulat printr-o mai buna intelegere a tehnologiilor si implicit a beneficiilor”, a continuat CEO-ul Flanco.
Cresteri importante, de peste 10% au inregistrat electrocasnicele incorporabile, atat datorita usurintei in utilizare, dar si gratie design-ului. Schimbarile in stilul de viata si in amenajarea interioarelor au facut ca multe dintre gospodarii sa opteze pentru bucatarii open-space, unde electrocasnicele sunt vizibile in zona de living, astfel ca design-ul a devenit un criteriu important de selectie. Mai mult, anul trecut in Romania au fost promovate o serie de emisiuni culinare, care au contribuit si ele la cresterea interesului pentru gatitul acasa, bucataria devenind un spatiu de socializare.
Mereu peste asteptari
In acelasi timp, exista categorii de produse, cum ar fi masinile de spalat vase, care vor deveni si pentru romani un standard in ceea ce priveste dotarile unei case moderne, asa cum se intampla in tarile europene.
Astfel, Flanco a investit intr-o gama de produse adecvata evolutiei pietei, in magazine moderne si prietenoase, in promovarea de solutii avantajoase si intr-o echipa de consultanti de vanzari specializati, capabili sa explice toate functiile produselor – de unde si strategia de comunicare axata pe sloganul „Flanco. Mereu peste asteptari”.
“Intr-o piata extrem de concurentiala si in continua transformare este important sa reusesti sa construiesti o relatie pe termen lung cu clientul final, in care ambele parti sa aiba de castigat”, a subliniat Violeta Luca.