Una din cinci companii investeste in dezvoltarea personala si profesionala a salariatilor
dezvoltare personala angajatidezvoltare profesionala angajati
Una din cinci companii cu peste 500 de angajati a investit, in anul 2015, peste 100.000 de Euro in dezvoltarea personala si profesionala a salariatilor. Persoanele care lucreaza in banci fac cele mai multe ore de training, iar companiile farmaceutice investesc cei mai multi bani in oamenii lor, mai exact 1.093 de Euro per angajat, se arata intr-un studiu realizat de Centrul Fericirii din Bucuresti.
Lorand Soares Szasz, unul dintre cei mai cunoscuti traineri din Romania, care a adunat peste 140.000 de participanti la cursurile sale de dezvoltare profesionala, afirma ca, in urma acestor programe de training, se constata o schimbare semnificativa, vizibila atat in atitudinea angajatilor si in consolidarea grupurilor de lucru, cat mai ales in cresterea productivitatii angajatilor si a companiei.
IMM-urile au inceput sa investeasca in pregatirea personalului
Daca in trecut, numai multinationalele sau companiile foarte dezvoltate investeau in astfel de cursuri, astazi si IMM-urile sunt din ce in ce mai interesate sa acumuleze informatii practice despre dezvoltarea echipelor de lucru sau a angajatilor. Specialistul afirma ca rezultatele pozitive sunt mai vizibile in randul IMM-urilor, deoarece structurile organizationale sunt mai putin complexe decat cele de la companiile mari, iar grupurile mai mici, bine pregatite si motivate, sunt, de multe ori, mai flexibile.
"Sunt mai multe componente pe care atat corporatiile, cat si IMM-urile trebuie sa le aiba in vedere pentru cresterea productivitatii. Un departament nu trebuie sa fie ultra-populat ca sa fie eficient, ci strategia care a produs cele mai bune rezultate estea echipelor bine legate care lucreaza dupa o strategie bine definita. De multe ori sistemele mai simple sunt mai eficiente. Asta pentru ca fiecare om vede potentialul de crestere pe care il are. E important pentru fiecare om sa vada ca munca sa e valoroasa pentru companie, si nu e numai o rotita intr-un sistem. E un lucru pe care e bine sa il constientizeze si antreprenorii si angajatii", declara Lorand SoaresSzasz.
IMM-urile reprezinta motorul Economiei nationale
Trainerul a analizat foarte bine piata mediului de afaceri, atat inainte de elaborarea cursurilor specifice pentru angajatii in IMM-uri, cat si dupa implementarea acestora. Motivul pentru care a inceput sa dezvolte un amplu program de pregatire pentru afacerile mici si mijlocii a fost reprezentat de potentialul urias al acestora de dezvoltare si de contributia majora la bugetul de stat.
"Nu trebuie sa uitam ca IMM-urile reprezinta motorul nostru economic, iar un studiu realizat in 2014 arata ca acestea contribuie major la bugetul de stat, reprezentand aproximativ 53% din totalul contributiilor. Am construitfoarte atent programul de formare pentru specificul acestui segment si am constatat ca provocarea cea mai mare a managerilor sau proprietarilor de afaceri mici si mijlocii este gasirea si motivarea oamenilor seriosi si responsabilizarea acestora. Rezultatele s-au dovedit foarte benefice, multi dintre cursanti au aplicat tehnicile de vanzare si de lucru in echipa, iar cresterile monitorizate in cifrele de afaceri au fost de 5% sau chiar 300%, in unele cazuri", conchide Lorand Soares Szasz.
Lorand Soares Szasz este unul dintre cei mai apreciati traineri romani – a fost desemnat, de doua ori consecutiv, cel mai bun speaker din Romania in cadrul Business Days. Lorand inspira mii de oameni in fiecare luna la seminariile si workshopurile sale, dar si online, pe Facebook si pe blog, in cadrul unei comunitati de peste 190 000 de membri.
Editorialist Manager.ro
9 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email:
mariat@rs.ro