Un producator roman de materiale de constructii creste business-ul la noua luni cu 24%
moldovamarcel barbutgermaniagreciaadeplastafaceri
"Cel mai neprietenos an din istoria de 18 ani a AdePlast este acest 2014. Nu pentru ca nu am crescut, caci am crescut mult. Ci pentru ca este extrem de derutant sa functionezi intr-o piata care si-a pierdut total directia. Din august, piata au inceput sa scada si trendul a continuat in septembrie, comportament cu totul atipic pentru sectorul constructiilor care, de obicei, creste in intensitate in ultimul trimestru", declara Marcel Barbut, CEO AdePlast. Dupa 9 luni din 2014, compania AdePlast a ajuns la o cifra de afaceri de 241 milioane lei ( 54 milioane euro), in crestere cu 24 de procente fata de 2013.
Din estimarile AdePlast reiese ca sectorul constructiilor in ansamblul sau s-a contractat cu cateva puncte procentuale in cele 9 luni din 2014. „Pentru ca piata noastra sa iasa la sfarsit de an macar la nivelul lui 2013 ar trebui sa avem un ultim trimestru extraordinar, lucru insa greu de imaginat. Oricum, piata s-a sustinut din investitii private si din renovari” declara Marcel Barbut.
AdePlast a reusit cresterea de 24 de procente la 9 luni dupa ce la inceputul anului a putut folosi integral investitiile sale din ultimii ani: vopsea, polistiren expandat si extrudat si mortare uscate. „Intr-o piata in care pretul este singurul criteriu de alegere a unui produs, sa reusesti sa cresti fara campanii de reduceri permanente si fara a-ti afecta profitabilitatea, inseamna ca poti sa oferi acel pret. Asta nu e de mirare daca ne gandim ca de la inceputul crizei AdePlast a investit permanent in tehnologie si in tehnologia cea mai noua la momentul contractarii lucrarii” sustine Marcel Barbut.
„Cu totii stim ca Romania are nevoie de investitii pentru a nu cadea in recesiune economica, stim ca trebuie sa iesim la export cu marfa noastra ca sa aducem valoare adaugata economiei, iar mediul privat se pare ca asta incearca sa faca. Insa, lipsa aproape totala a investitiilor publice a tras puternic in jos sectorul constructiilor si economia in ansamblul ei in cele noua luni scurse din 2014” declara Marcel Barbut.
AdePlast a punctat in 2014 pe Divizia de Vopsele datorita gamelor noi pe care le-a adaugat in oferta. „Acum contam serios pe piata de vopsele si cu alte produse, cum ar fi lacurile si grundurile pentru lemn si metal, pe langa deja clasica vopsea lavabila si tencuielile structurate. Vom depasi businessul de anul trecut pe aceasta zona” declara Marcel Barbut.
Cele 5 solutii „la cheie” de termosistem ale AdePlast au reusit si ele sa creasca businessul companiei. „Aici am facut treaba, desi vorbim de o piata extrem aglomerata, doar pentru ca am acoperit integral cu cele 5 tipuri de termosistem intreaga piata. Faptul ca putem livra de pe cele trei platforme AdePlast ne ofera un avantaj major care se poate masura in timp si bani” declara Marcel Barbut.
O alta sursa de crestere la 9 luni este si exportul, cu o cifra de afaceri de app. 2,6 milioane de euro. „AdePlast a reusit sa patrunda la Vest pana in Belgia, prin Ungaria, Austria si Germania, la Sud mergem si in Grecia, dar avem deja o prezenta buna in Bulgaria, iar la Est suntem prezenti in Moldova. Asteptam cu mare interes asezarea pe un fagas normal a situatiei in Ucraina si vom incepe vindem si acolo” declara Marcel Barbut.