Turcii de la Durmazlar vor sa deschida o fabrica in Romania
fabricaafaceriinvestitiitramvaieproductiedurmazlar
Producatorul turc de tramvaie Durmazlar ia in calcul sa deschida o unitate de productie in Romania, in functie de ce licitatii va castiga aici. Compania s-a inscris deja in cursa pentru cel mai mare contract din tara – cel pentru 100 de tramvaie la Bucuresti – si vrea sa participe si la licitatiile din alte orase.
Producatorul turc de tramvaie Durmazlar ia in calcul sa deschida o unitate de productie in Romania, in functie de ce licitatii va castiga aici. Compania s-a inscris deja in cursa pentru cel mai mare contract din tara – cel pentru 100 de tramvaie la Bucuresti – si vrea sa participe si la licitatiile din alte orase.
Grupul Durmazlar investeste 50 de milioane de dolari in dublarea capacitatii de productie tramvaie, de la 8 la 16 bucati pe luna, in orasul industrial Bursa, al patrulea ca marime din Turcia. Investitia, care provine din fonduri proprii si nu din imprumuturi, are loc in contextul in care divizia de tramvaie a castigat contracte in mai multe orase din Turcia, dar si din afara tarii de origine.
Mai mult, Durmazlar ia in calcul posibilitatea extinderii productiei si in Romania, potrivit lui Abdullah Bocan, general manager la Durmazlar Railway Systems.
Decizia va fi luata insa in functie de ce licitatii va castiga compania in Romania. Producatorul turc a depus oferta la licitatia Primariei Bucuresti pentru achizitia a 100 de tramvaie. Pentru acest contract, estimat la 846 milioane de lei (180 de milioane de euro), Durmazlar concureaza cu asocierea romano – chineza Astra Vagoane Calatori – CRRC.
In prezent, licitatia Primariei Bucuresti se afla in etapa de evaluare tehnica a ofertelor, urmand ca apoi sa intre in etapa financiara. Astfel, castigatorul celui mai mare contract pentru tramvaie din Romania ar putea fi stabilit pana pe 15 august, conform datelor din platforma de achizitii publice SICAP.
De asemenea, producatorul turc intentioneaza sa participe si la licitatiile pentru tramvaie in orase precum Timisoara, Braila, Craiova si Iasi, potrivit lui Abdullah Bocan.
Cele mai multe dintre aceste licitatii sunt organizate prin Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP) si sunt finantate din fonduri europene.
Potrivit datelor din SICAP, termenele – limita pentru depunerea ofertelor la aceste licitatii sunt:
- 24 aprilie (Timisoara – 40 de tramvaie cu autonomie – 462 milioane de lei)
- 8 mai (Craiova – 17 tramvaie de 25 m – 170 milioane de lei)
- 15 mai (Braila – 10 tramvaie 18 m – 80 milioane de lei)
- 22 mai (Iasi – 16 tramvaie 30 m – 184 milioane de lei)
La intalnirea cu o delegatie de jurnalisti din Romania, Abdullah Bocan a prezentat modelul Panorama, compus din patru module, cinci usi duble si o capacitate de 346 pasageri, care ar putea sa ruleze si in Bucuresti.
Reprezentantul Durmazlar a mentionat ca tramvaiul produs in Turcia respecta toate cerintele licitatiei de la Bucuresti.
Bocan a mai spus ca Durmazlar lucreaza la tehnologia pentru tramvaie autonome. Reprezentantii companiei au prezentat cum unele operatiuni pe noul tramvai pot fi efectuate de la distanta, prin telecomanda.
Infiintat in anul 1956, Durmazlar Holding este un producator de utilaje industriale, cu exporturi in 120 de tari. In prezent, grupul are doua facilitati de productie si aproximativ 900 de angajati, dintre care 120 de ingineri se ocupa numai de cercetare-dezvoltare, realizand o cifra de afaceri anuala de 150 milioane euro, din care 70 milioane euro este cifra de afaceri a diviziei de sisteme feroviare.
Durmazlar produce boghiuri si alte componente importante pentru vehiculele feroviare pentru companii cunoscute precum Alstom, Siemens si Bombardier.