Transportul public gratuit a ramas in pana

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Transportul public gratuit a ramas in pana
Transportul public gratuit a ramas in pana
de Vlad Strunescu la 19 Oct. 2018 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
transport gratuitgabriela fireasubventionare transporttrafic bucuresticar sharingbike sharing

Cand candida pentru functia de primar general al Bucurestiului, doamna Gabriela Firea promitea marea cu sarea si, pe langa acestea, una dintre cele mai bune masuri (poate singura) de decongestionare a traficului rutier si de reducere a poluarii: “gratuitatea” transportului in comun.

Ghilimele... intrucat absolut nimic nefiind gratuit (in ciuda folosirii acestui termen), nicaieri in lume, corect ar fi spus subventionarea in totalitate, 100%, a transportului in comun.
 
Daca, acum, Primaria Generala a Municipiului Bucuresti plateste 600 de milioane de lei pe an subventie, cum bine arata, in campanie, doamna Firea, atunci mai poa’ sa dea inca o data pe atat, si, gata, transportul in comun… “gratuit”, deci, platit de autoritatea locala, deci, platit din taxele si impozitele cetatenilor, directionate spre ceva util, nu pentru miliarde de panselute si concerte, tot gratuite, desigur...
 
Odata vazuta ispravniceasa, pardon, primarita, doamna Firea nu mai vorbeste (si, culmea, nici n-o mai intreaba cineva!) despre “gratuitatea” transportului in comun. 
 
In loc de masura asta, primaria a scumpit ora de parcare, mai ales in centru, si are in plan propriul program rabla, ceea ce este o masura buna.
 
In rest, tot felul de festivaluri si cupoane pentru ochelari, pentru excursii in Grecia, pentru natalitate in vitro si, mai nou, pana si pentru aparate ortodontice fixe, pentru copiii cu varste intre 10 si 17 ani... 
 
Sa nu ne intelegem gresit... exista autoritati ale statului, alea centrale, care au in grija protectia sociala, poate tocmai de aceea unul dintre ministere este si al solidaritatii sociale.
 
Ieri, doamna primar a supus votului Consiliului General, care a zis “pas”, o “prima” pentru cine se… asociaza cu vecinii, cu prietenii, cu ce cunostinte mai are intr-un fel de mic transport in comun, dar cu masina proprietate personala.
 
Mai exact, primaria propunea decontarea combustibilului folosit de cetateni, pana la valoarea de 500 de lei lunar, daca mai multe persoane folosesc in comun un autoturism proprietate personala pentru deplasarea in aceeasi directie.
 
Doamna primar a citat o statistica pe care, pana acum, nimeni nu o contesta si care poate fi confirmata cu ochiul liber, cam peste tot in lume, deci, si la noi: in peste 80% dintre cazuri, masinile, autoturismele, merg cu o singura persoana la bord. 
 
Alte propuneri supuse votului Consiliului au fost infiintarea unui sistem municipal de car-sharing, cu autoturisme electrice sau hibrid, infiintarea unui serviciu municipal de transport dotat cu microbuze scolare care sa faciliteze transportul elevilor din ciclul primar si infiintarea unui sistem municipal de bike-sharing, cu biciclete electrice.
 
Pentru ca nu i s-a aprobat faza cu “prima”, doamna Firea a acuzat un vot politic si a amintit ca a fost votata de cetateni... de parca ea insasi nu ar fi persoana politica, iar pe consilierii de la celelate partide nu i-ar fi votat nimeni...
 
La prima vedere, propunerea cu platitul benzinei pare una buna, numai ca cine si cum ar putea controla zilnic cine si cum si cu cine merge cu masina sa?
 
Deci, in loc de subventii fanteziste, in loc de cumpararea de microbuze speciale, de servicii de car sau bike sharing, de ce nu se concentreaza primaria pe probabil singura solutie viabila: transportul in comun “gratuit”, desigur, cu autobuzele alea noi care parca nu mai vin, cu inca o transa de cateva sute, in anii urmatori; cu tramvaie si cu troleibuze, toate pazite in interior, exact cum a promis doamna Firea si cum este 100% fezabil?
 
Dupa ce, in 2013, in capitala Estoniei, Tallin, transportul cu autobuzul a devenit “gratuit”, la jumatatea acestui an, Estonia a fost si prima tara europeana in care transportul inter-orasenesc cu autobuzele este la fel de gratuit (deci, platit 100% de catre stat), in 11 dintre cele 15 comitate, pentru a limita arderea de combustibili fosili. Deci, se poate. 
 
In afara de asta, daca nou (re)denumita Societate de Transport Bucuresti (STB) are deja cateva sute de autobuze si troleibuze, urmeaza sa vina inca 400, plus alte 100 de troleibuze autonome si 130 de autobuze hibride, a caror cumparare a fost aprobata joi, pe unde vor mai circula si astea?
 
Noroc ca, pe la pastele cailor, va fi data in folosinta Magistrala 5 de metrou...
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Dieta minimalista: cum sa mananci sanatos cu buget redus
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Dieta minimalista: cum sa mananci sanatos cu buget redus

today13 Ian. 2025
Cum sa-ti transformi rutina zilnica intr-un obicei productiv
Life Style

Cum sa-ti transformi rutina zilnica intr-un obicei productiv

today13 Ian. 2025
Exista oare o varianta mai buna decat democratia?
Analize

Exista oare o varianta mai buna decat democratia?

today13 Ian. 2025
Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati
Life Style

Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati

today13 Ian. 2025
Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an
Life Style

Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an

today13 Ian. 2025
ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei
Ultimele stiri economice

ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei

today13 Ian. 2025
Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?
Economie

Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?

today13 Ian. 2025
Bucurie mare pe romanii care au rate la apartament in 2025. Anunt oficial de la Banca Nationala despre costul ratelor lunare
Financiar-Bancar

Bucurie mare pe romanii care au rate la apartament in 2025. Anunt oficial de la Banca Nationala despre costul ratelor lunare

today13 Ian. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Exista oare o varianta mai buna decat democratia?
Analize

Exista oare o varianta mai buna decat democratia?

today13 Ian. 2025
Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati
Life Style

Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati

today13 Ian. 2025
Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an
Life Style

Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an

today13 Ian. 2025
ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei
Ultimele stiri economice

ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei

today13 Ian. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x