Transilvania este tot mai europeana...via Budapesta !
budapestaclujtren de mare vitezaautostraziministrul maghiar de externemanuel castells
Recentele declaratii ale Ministrului de Externe maghiar arata ca exista o preocupare reala a vecinilor nostri de a conecta cat mai strans Transilvania la Ungaria , mai ales printr-o infrastructura inteligenta de transport
In conditiile globalizarii economiilor, s-ar parea ca singura teorie sociologica valida care sa explice aceasta noua realitate este sociologia fluxurilor, gandita de Manuel Castells. Un sat, un oras, o regiune, o tara, un continent, nu pot sa se dezvolte daca nu sunt prinse in retelele unui flux important de materiale, energie si informatii.
Reamintesc cazul orasului Dragasani. Perioada lui de inflorire a fost atunci cand era un targ . Era asezat pe fluxul ce lega salinele de sare din Romania de Dunare. De aceea , aici au inflorit afaceri locale ce au adus bogatie locuitorilor: fierarii, potcovarii, hanuri unde curgea vinul de Dragasani, bacanii, frizerii, hoteluri, magazine de tot felul . Cand fluxul carausilor cu sare nu a mai trecut prin Dragasani, comunitatea a decazut, locuitorii au saracit.
Sa luam acum cazul Transilvaniei . Transilavania a inceput sa fie pusa pe un flux esential de catre...Ungaria. Iata ce scrie Bogdan Alecu despre acest subiect in materialul “Transilvania tot mai bine conectata la Ungaria: Guvernul de la Budapesta vrea doua autostrazi spre Ardeal si un tren rapid la Cluj. De la Bucuresti nu vor exista prea curand autostrazi sau trenuri rapide spre Transilvania”, ZF, 03.10.2017
“La aproape 100 de ani de la Marea Unire, ministrul de externe al Ungariei, Peter Szijjarto, a declarat astazi la Cluj-Napoca, intr-o conferinta de presa ca doreste sa imbunatateasca legaturile dintre Ungaria spre Transilvania prin constructia unei noi autostrazi spre Oradea si care se continua cu A3 spre Cluj dar si o cale ferata rapida spre partea de vest a Romaniei ( un tren de mare viteza care sa lege Budapesta de Cluj, n.n). Si in prezent orase precum Timisoara, Arad sau Lugoj sunt conectate deja prin autostrada la Budapesta, iar in curand vor urma Deva, Sibiu, Cluj (prin A10 Sebes-Turda) si Targu Mures. “
In ceea ce-i priveste pe romani , ei dau dovada de un “optimism robust”. Nu s-a fixat inca o data precisa cu privire la constructia autostrazilor Pitesti-Sibiu sau Comarnic-Brasov. Autostrada Targu Mures – Iasi ramane un proiect de SF pentru celebrul Alexandru Mironov – trebuie sa strabata trei lanturi muntoase. Suntem tara performanta in care s-au construit 3 km de autostrada intre Bucuresti si Centura, pe A3, in...5 ani ! De ce ? Pentru ca celebra CNADNR, Actuala Companie de Drumuri , a fost inventata sa stoarca bani negri pentru politicieni, nu sa construiasca ceva. Asa este ea gandita !
Problema este ca astfel de vicii ne fac sa pastram greu ceea ce este al nostru ! Se intampla multe lucruri ciudate pe lumea asta .Am aflat ca recent, localnicii din Sardinia , si-au propus sa faca un referendum pentru a deveni ...canton elvetian.Pentru ca nu sunt masochisti, oamenii trag de obicei spre locul unde este mai bine !