In trecut, taxa auto se calcula pe baza normei de poluare si a anului de fabricatie, plus capacitatea cilindrica. Eliminarea sa a avut un impact major si rapid. Avem cel mai vechi parc auto din istoria masuratorilor facute in ultimii 10 ani in Romania, iar varsta medie a masinilor a trecut de 13 ani, iar in 2007 aceasta era de doar 8 ani.
Noua taxa auto se va calcula in functie de capacitatea cilindrica, norma de poluare a fiecarei masini si emisiile de CO2.
"Se va plati anual, la fel ca impozitul auto sau RCA-ul. Noua taxa auto se va aplica in functie de gradul de poluare al autovehicului.
De exemplu, masinile cu norma de poluare Euro 1 sau Non Euro vor plati o taxa anuala mare, estimata la 200 euro/an. Cele cu norma de poluare Euro 5 si Euro 6 vor achita in jur de 50 euro/an", dupa spusele lui Cristian Muntean, presedintele ASSAI.
Probabil, cel mai curand, vor aparea noi norme de poluare, Euro 7, Euro 8. Acestea vor avea o taxa mai mica, de 50 de euro pe an, insa celelalte clase de poluare vor creste, fiind incadrate in categorii cu grad de poluare mai ridicat.
Practic, cei care detin in prezent un autovehicul cu norma de poluare Euro 5 si achita acum, 50 de euro pe an, vor plati mai mult in momentul in care apar noi norme de poluare.
Actuala formula de calcul urmeaza sa fie aplicate pentru o perioada de 3 ani, dupa care va fi inlocuita cu un impozit progresiv platit de toti proprietarii de masini, dupa model german.
Bucurestenii sunt vizati de doua taxe, asta dupa ce primarul Capitalei a declarat ca va introduce o taxa de centru. Aceasta se va calcula cu primariile de sectoare si cu asociatiile de proprietari.
"Credem ca se va ajunge si la instituirea unei taxe de centru. Nu pot sa spun de pe acum care va fi aceasta suma, pentru ca va fi calculata si va fi raportata la nivelul de trai din capitala, dar se va ajunge si la aceasta situatie", a spus Gabriela Firea.
Chiar daca afirmam mai sus ca niciun autovehicul nu va scapa de noua taxa auto, se pare ca nu este chiar asa. Singurile automobile care vor fi scutite de noua taxa auto vor fi masinile electrice, pentru ca nu polueaza. In anul 2017, s-au vandut in Romania peste 2.000 de masini electrice. Numarul este in crestere fata de anul 2016, in aceeasi perioada. Din cele 2.000 de unitati, doar 296 sunt masini electrice 100%, restul vor trebui sa achite totusi o taxa de poluare.
Citeste si: Piata auto romaneasca a consemnat cel mai mare volum de vanzari din primele doua luni ale ultimului deceniu
Ultimele NOUTATI
Salariul mediu net in 2025: Ce prognozeaza fostul ministru de Finante pentru romani?
"Secretul" productivitatii padurarilor. Are legatura cu lantul de drujba!
O situatie in care salariatul comite o abatere disciplinara clara, dar legea interzice sanctionarea sa
Partenerii nostri
Testarea salariatilor cu etilotestul. LEGALA sau nu? Specialistii explica
Concedierea pentru inaptitudine. Plati compensatorii si alte OBLIGATII ale angajatorilor
Abonament pentru utilizarea facilitatilor sportive. Ce tratament FISCAL va avea in 2025?
[INFOGRAFIC] Plafoane de incasari si plati in numerar in 2025
Informare ONRC privind incadrarea corecta a activitatilor economice in CAEN Rev.3