Top 9 modificari pe care le aduce facturarea electronica obligatorie, de la 1 ianuarie 2024
facturarea electronica obligatoriefacturarea electronica 2024ro e factura
Incepand cu 1 ianuarie 2024, in Romania se va institui
facturarea electronica obligatorie pentru toate tranzactiile efectuate intre persoanele impozabile stabilite pe teritoriul Romaniei.
Potrivit explicatiilor oferite de reprezentantii Ministerului Finantelor, masura este aplicabila pana la 31 decembrie 2026. In cazul in care considera necesara prelungirea masurii speciale, Romania poate transmite Comisiei Europene o cerere de prelungire, impreuna cu un raport de evaluare a eficacitatii masurilor nationale din perspectiva combaterii fraudei si a evaziunii fiscale in domeniul TVA, precum si a simplificarii colectarii TVA.
"Este o decizie pe care o salut si care ne va fi de mare folos. Va insemna cresterea transparentei, monitorizarea precisa a tranzactiilor si raportarea in timp real catre autoritatile fiscale, fiind un instrument valoros in eforturile noastre de a proteja bugetul public si de a asigura o concurenta echitabila intre contribuabili.
Faptul ca facturarea electronica asigura o inregistrare precisa si verificabila a tranzactiilor comerciale faciliteaza procesul de verificare si audit, asigurand ca tranzactiile sunt conforme cu reglementarile fiscale si nu au fost manipulate in mod fraudulos. Implementarea facturarii electronice obligatorii elimina posibilitatea utilizarii facturilor false sau duplicat, deoarece fiecare tranzactie este inregistrata in mod unic.
Mai mult, sunt schimbari care ne vor permite sa eliminam cat mai multe declaratii si formalitati fiscale, aspect care va reduce din povara fiscala pe care o suporta contribuabilii”, a transmis ministrul Marcel Bolos.
9 schimbari pe care le va aduce facturarea electronica
RO e-Factura are beneficii importante atat pentru administratia publica, cat si pentru mediul privat:
-
Ofera o imagine de ansamblu, in timp real, asupra executiei bugetare si in urmatoarea etapa, a tranzactiilor in relatia relatia business-to-business (B2B);
-
Contribuie semnificativ la reducerea fraudei TVA la nivel national, cat si in cadrul Uniunii Europene. Va reduce pierderile asociate cu evaziunea fiscala;
-
Va fi un sistem interconectat cu celelalte sisteme detinute de statele membre ale UE;
-
Va asigura posibilitatea participarii in procesul de achizitii publice a oricarei entitati din oricare stat membru al Uniunii Europene;
-
Sistemul va oferi date in timp real, lucru care va conduce la eficientizarea procesului de colectare si, implicit, asigurarea necesitatii de investitii ale statului roman;
-
Eficienta, predictibilitate si transparenta in cheltuirea banilor de catre institutiile publice;
-
Va contribui la dezvoltarea mecanismului de verificare documentara (desk – audit – control ANAF - Antifrauda de la distanta) pentru actiunile de conformare si prevenire;
-
Datele colectate prin acest sistem vor fi suport pentru analize predictive mai detaliate ale evolutiei economice, identificarea asimetriilor din economie si implementarea unor politici fiscale pertinente care sa asigure un cadru natural de dezvoltare al mediului de afaceri;
-
Elimina vulnerabilitatile vechiului sistem de facturare pe suport hartie.
Te-ar putea interesa si:
Foto: manager.ro