Top 15: Indicatori economici bizari
indicatori economicibizarpibeconomie
Uitati de PIB. De PMI Markit. De Dow Jones. Cine si-ar fi inchipuit ca studiul aprofundat al fustelor mini pe care le poarta domnisoarele poate dezvalui informatii economice de exceptie? Economistii din anii '20 si pana astazi au inventat tot felul de indicatori economici bizari.
Indicatorii iesiti din comun tin mai degraba de instinct, decat de stiintele exacte. Unii investitori se axeaza pe masuratori care nu se intalnesc pe Bloomberg. Sanatatea economica poate fi calculata in moduri stranii si diferite, dupa cum vom vedea in cele ce urmeaza.
1. INDICATORUL PUBLICITAR IN MARINA
Concept: Succesul reclamelor de recrutare a membrilor Marinei Americane este calculat in functie de rata de angajare. In vremuri grele, civilii care nu-si gasesc un job sunt mai predispusi inrolarii. Daca se inscriu prea multi indivizi pe liste, serviciul de propaganda al Marinei realizeaza clipuri publicitare mai dure, ca sa-i descurajeze pe potentialii recruti.
Dovada: Va amintiti de filmuletele propagandistice ale Marinei Americane, in care un tanar recrut se urca pe o stanca fara echipament de protectie? Au fost date uitarii. Recrutarile Marinei sunt tot mai multe, in timp ce numarul angajatilor scade. Marina Americana pune la cale clipuri menite sa-i intimideze pe noii doritori de senzatii tari, ca-n filmele cu Steven Seagal.
2. INDICATORUL PROSTITUATELOR DIN LETONIA
Concept: Simplu si la obiect: in timpul boom-urilor economice, cand femeile isi gasesc de munca, pe strazile din Letonia sunt mai putine prostituate si tarifele lor cresc.
Dovada: Prostituatele din Letonia o duc rau. Pe masura ce economia s-a poticnit, tarifele lor au scazut pana la 60 dolari pe noapte, la nivelul anului 2009. Acest indicator balcanic poate fi luat in serios, dar cu retinerile de rigoare...
3. INDICATORUL CHILOTILOR BARBATESTI
Concept: In vremuri financiare grele, cand trebuie sa economiseasca, barbatii nu-si mai cumpara chiloti .
Dovada: Adevarat. Chiar si Alan Greenspan s-a alaturat trendului. Firma de cercetare Mintel estimeaza ca vanzarile de chiloti barbatesti au scazut cu 2,3% in 2009.
4. INDICATORUL CHELNERITEI "FIERBINTI"
Concept: Cu cat chelneritele din localuri arata mai bine, cu atat economia se duce de rapa. In vremuri economice bune, persoanele frumoase pot obtine joburi mai potrivite si mai bine platite (ex: modeling, hosting, aparitii reclame tv).
Dovada: New York Magazine a considerat ca acest indicator poate fi aplicat.
![indicatorul consumului de bere](/dbimg/5555(2).jpg)
5. INDICATORUL CONSUMULUI DE BERE
Concept: Nu poti sa iesi "la o bauta" in oras? Nu esti singurul. Se pare ca tot mai multi consumatori de bere prefera sa bea acasa. Astfel, vanzarile PUB-urilor si barurilor scad semnificativ.
Dovada: In Europa, 73% din joburile corelate cu industria berii se intalnesc in afara berariilor. Aici includem lucrul in baruri si restaurante. In intervalul 2008 - 2010, rata de angajare in industria berii a scazut cu 12% versus 2% in Europa, analizata ca si intreg. Masurile de austeritate sunt insa mai greu de suportat, fara un pahar de bere la masa si asa saracacioasa.
6. INDICATORUL FRIZURILOR JAPONEZE
Concept: Cand economia nu mai duduie, femeile merg la frizerie mai rar si prefera tunsorile mai scurte.
Dovada: Revista japoneza Nikkei a adunat date potrivit carora femeile isi taie parul mai scurt cu cativa centimetri buni in recesiune.
![Indicatorul Hemline](/dbimg/777.jpeg)
7. INDICATORUL HEMLINE
Concept: Indicatorul a fost descoperit in anii '20. Hemline realizeaza estimari privind economia in functie de lungimea fustelor si rochiilor femeilor. Cu cat linia fustei este mai scurta, cu atat economia merge mai bine.
Dovada: Indicatorul Hemline este doar un mit, spun retailerii. Si totusi, unii economisti arata cu degetul spre fustele lungi si mohorate pe care le-au purtat domnisoarele dupa criza financiara din 2008. Mai mult, unii se tem ca fustele la fel de lungi purtate in aceasta vara de femei prevestesc o noua recesiune...
![Indicatorul floricelelor de porumb](/dbimg/8888.jpg)
8. INDICATORUL FLORICELELOR DE PORUMB
Concept: Pentru a evada din cotidianul dureros si banal, consumatorii merg la cinema si se refugiaza in filme cu Jason Bourne si Harry Potter.
Dovada: Vanzarile de bilete la film au inregistrat un boom excelent in timpul recesiunii din 2009. In cazul unei recesiuni duble, vanzarile de popcorn vor creste din nou, estimeaza economistii.
![Indicatorul vanzatorilor de masini](/dbimg/9999(1).jpg)
9. INDICATORUL VANZATORULUI DE MASINI
Concept: Cu cat vanzatorii de masini sunt mai dispusi sa reduca preturile acestora, cu atat economia este mai anemica.
Dovada: Nu exista date relevante privind discount-urile acordate in cazul masinilor. Reducerile au crescut insa la cote astronomice in 2008, cand Ford, GM si Chrysler au ramas cu exces de inventar in garaje.
10. INDICATORUL MOTORULUI DE CAUTARE GOOGLE
Concept: In fiecare zi, sunt realizate sute de milioane de cautari pe Google. De ce nu le-am aduna la un loc, pentru a vedea ce date putem extrage?
Dovada: Bingo. In cazul majoritatii datelor extrase, inclusiv al celor despre somaj, cautarile oscileaza in functie de piata specifica.
11. INDICATORUL JUCARIILOR SI CREIOANELOR OFERITE GRATUIT COPIILOR
Concept: Pentru a-si pastra profitul, restaurantele reduc volumul produselor gratuite oferite copiilor, cum ar fi creioane si jucarii.
Dovada: In mijlocul crizei din 2009, Red Robin a redus numarul creioanelor colorate pentru copii. In aceste conditii, ce sens ar mai avea o carte de colorat...?
![Conserva de fasole](/dbimg/11 11 11(1).jpg)
12. INDICATORUL FASOLEI LA CUTIE
Concept: Consumatorii au inceput sa cumpere din nou conserve la cutie, pentru a economisi banii de mancare.
Dovada: In 2009, vanzarile de fasole la cutie au crescut cu 23% in Marea Britanie, pe masura ce consumatorii au preferat sa manance acasa, decat sa lase sume considerabile la restaurant.
13. INDICATORULUI RUJULUI DE BUZE
Concept: A fost creat de Leonard Lauder, presedintele Estee Lauder. In recesiune, femeile isi cumpara mai degraba rujuri de buze, decat produse fandosite scumpe, cum ar fi genti sau pantofi.
Dovada: Potrivit Investopedia, vanzarile de rujuri s-au dublat dupa recesiunea din 2008.
14. INDICATORUL CRAVATEI SUBTIRI
Concept: Aici avem in vedere doi indicatori. 1. Barbatii isi cumpara cravate pe timp de criza, pentru a da impresia ca lucreaza mai mult. 2. Cravatele sunt mai subtiri in recesiune si mai late (si colorate) cand economia se repune pe picioare.
Dovada: In Marea Britanie, odata cu anuntarea concedierilor din 2007, vanzarile de cravate au crescut vertiginos. Barbatii doreau sa le arate angajatorilor ca vor sa munceasca, nu gluma! Latimea cravatei s-a micsorat odata cu aplicarea masurilor de austeritate.
15. INDICATORUL PROMPTITUDINII CU CARE VA RASPUNDE CONTRACTANTUL
Concept: Un antreprenor este vesnic ocupat cu alti clienti si nu prea va contacteaza, in timpul unui proiect de renovare a casei d-vs. Cu cat un contractor ii raspunde mai repede clientului, cu atat economia merge mai prost!
Dovada: Nu prea exista date in acest sens. Ar putea sa aiba insa un anumit sens. Pe de alta parte, daca economia merge prost, n-o sa va permiteti lucrarea de renovare. (
sursa: businessinsider.com)