Suntem saraci, dar nu ne uitam la bani cand facem cumparaturi online
shopping onlinee-commencecomert electronicmagazine online
In plina criza sanitara, cand cuvantul de ordine pentru majoritatea romanilor este "lipsa banului", sondajele si analizeze efectuate in randul conationalilor nostri indica faptul ca nu ne uitam la bani atunci cand facem cumparaturi online.
Comertul electronic evolueaza si in Romania si tinde spre cote foarte inalte. Aceasta este concluzia la care ajungem, daca analizam cele mai recente date furnizate de MerchantPro, furnizor de solutii SaaS pentru eCommerce.
Se pare ca anul trecut s-a inregistrat o crestere cu 72% in valoarea comenzilor plasate, respectiv de 48% in numarul acestora. Luna decembrie a adus cresteri semnificative si la nivel cosului mediu, care a crescut cu aproape 30% fata de anul precedent. La nivel de an, cresterea a fost de 18%.
Luna decembrie a marcat finalul unui an de crestere constanta in online-ul romanesc, la nivelul magazinelor create pe platforma MerchantPro inregistrandu-se o crestere aproape la fel de spectaculoasa ca in 2020. Astfel, daca la nivelul lui decembrie 2020 cresterea in valoarea comenzilor a fost de 99% YoY, in decembrie 2021 aceasta a fost de 75% fata de anul precedent, arata datele MerchantPro.
Conform sursei citate, in luna decembrie, cea mai consistenta valoare a unei comenzi a fost de 60.000 de euro. Cumparatorul a achizitionat echipamente de specialitate din industria HoReCa.
"Observam o consolidare in comportamentul de consum, care confirma estimarile facute la inceputul lui 2021. Evolutia pozitiva constanta la nivel de an s-a mentinut, iar luna decembrie a fost similara cu cea a anului precedent.
Cea mai intensa perioada din punct de vedere al comenzilor a fost la mijlocul lunii, spre deosebire de anii dinainte de pandemie, cand aceasta era la inceput de decembrie, ca rezultat al flexibilitatii si implementarii de catre magazine a solutiilor multiple de livrare si plata si a eficientizarii fluxului operational, aspecte la care au lucrat cele mai multe magazine online in 2021", a precizat Arthur Radulescu, CEO MerchantPro.
IT&electronice si home&deco, printre cele mai active domenii
Specialistii au realizat si un clasament al celor mai active domenii in comertul online. Se pare ca aici avem, desigur, pe prima pozitie IT&electronice, urmat de home&deco, segmentul beauty, -, articole si echipamente sportive si fashion.
Ce ne asteapta in 2022
Se pare ca tendintele pentru acest an arata ca numarul magazinelor ce vor avea o prezenta online va continua trendul ascendent, cu o dinamica temperata, de 15-20%.
Pentru jucatorii existenti in piata, dupa ce 2021 a fost anul consolidarii pozitiei, cand cele mai multe magazine au reusit sa-si stabilizeze portofoliul de produse si fluxul de comenzi si sa le armonizeze cu strategiile de marketing, 2022 se contureaza ca fiind un an in care magazinele online vor urmari eficientizarea fluxurilor si identificarea tehnologiilor care ii vor diferentia.
"De la integrarea aplicatiilor de cross-selling, la comenzi recurente, integrari de multi-store sau marketplace, metode variate de plata si accesarea retelei nationale de lockere pentru livrari – interesul pentru acestea este tot mai mare in cazul magazinelor cu vechime de 1-2 ani pe piata.
Magazinele online care deja au integrat toate aceste functionalitati se indreapta catre o eficientizare tot mai complexa a fluxului operational, motiv pentru care unul dintre principalele puncte de focus pentru noi a fost extinderea zonei de integrari cu sisteme ERP si WMS, in platforma MerchantPro fiind disponibile peste 10 astfel de sisteme, deja integrate. In continuare va conta extrem de mult experienta personalizata pe care comerciantii online reusesc sa o ofere clientilor. Intr-o piata tot mai dinamica si cu un numar de jucatori in crestere, diferentierea este esentiala", a mai precizat Arthur Radulescu.