SUA: Satisfactia celor care fac achizitii online, la cel mai scazut nivel din ultimii 12 ani
clientimagazine universalenordstromclienti onlineshopping
Consumatorii sunt regi. Modul in care ne raportam la un anumit retailer este dictat deseori de ultima noastra experienta avuta pe un site de comert electronic - mai ales daca discutam despre o intamplare nedorita, scrie CNBC.com.
Clientii sunt tot mai nemultumiti de site-uri de retail, dupa cum arata un studiu al ACSI (American Customer Satisfaction Index). Satisfactia in privinta shoppingului online a scazut cu 4,9% la 78 de puncte, cel mai scazut nivel din 2001.
Nu este un secret faptul ca o ascensiune a comertului electronic in perioada sarbatorilor, combinata cu intarzierile livrarilor de produse, cauzate de vremea nefavorabila, au determinat nemultumiri in randul consumatorilor. Asteptarile americanilor sunt nerealiste - livrarile in ziua urmatoare, in mijlocul viforului - dar determina imaginea consumatorilor fata de anumiti retaileri.
"Oamenii se asteapta sa aiba o experienta buna cand fac achizitii online. De aceasta data, comenzile nu au fost onorate la timp, din cauza timpului nefavorabil", a spus directorul ACSI, David VanAmburg. "Cred ca discutam despre o chestiune de moment, care nu se va petrece pe termen lung".
Informatiile ACSI arata ca shoppingul online este mai eficient pentru cumparatori decat o vizita in magazinele fizice. Clientii spun ca pot vizualiza produsele si plata se realizeaza foarte usor.
Amazon (88) este cel mai atractiv retailer online pentru americani, imbunatatindu-si scorul cu 4%. Newegg (83) se afla pe locul secund. In comparatie, eBay (80) a scazut cu 4% si Overstock (79) a scazut cu 2%. Netflix (79) a inregistrat o crestere de 5%.
In ciuda rezultatelor slabe, sectorul de retail s-a descurcat bine in ochii clientilor la nivelul lui 2013 - pentru al treilea an consecutiv - crescand cu 1,7% la un benchmark de 77,9 puncte din 100.
Au evoluat multumitor si magazinele specializate, cu o crestere de 2,6%. Costco (84) s-a situat pe locul intai, urmat de Barnes & Noble (82).
Scorul pentru magazinele universale a ramas acelasi. Nordstrom (83) se situeaza pe primul loc, urmat de Dillard's (81), Kohl's (81) si Dollar General (80).