Participarea la acest targ a facut parte dintr-un eveniment desfasurat in capitala Austriei, pe parcursul a doua zile, incluzand si vizite de studiu. Organizat de partenerul transnational al proiectului „De la teorie la practica prin intreprinderea simulata”, evenimentul a dorit sa abordeze una dintre laturile practice ale antreprenoriatului si anume patrunderea pe piete externe si relatia directa cu clientii externi.
Romanii au venit cu standuri foarte bine organizate
Prezenta studentilor romani si a intreprinderilor simulate s-a facut remarcata prin standurile foarte bine organizate, cu recuzita ingenios conceputa, personal amabil si bine pregatit. Ei au impresionat audienta prin modul profesionist de prezentare a produselor si a serviciilor, spirit de echipa, materialele promotionale inedite, precum o savuroasa paine, coapta dupa o reteta traditionala. Eforturile studentilor au fost recompensate prin numarul mare de vizitatori ai standurilor lor si printr-un numar mare de tranzactii finalizate.
In plus, programul vizitei a abordat tematici variate, de interes atat pentru studenti, cat si pentru profesorii coordonatori, menite sa accentueze aspecte practice legate de modalitati de stabilire a obiectivelor specifice proprii participarii la targuri de intreprinderi simulate si monitorizarea gradului de indeplinire a acestora, tehnici de negociere, consolidarea competentelor de conversatie uzuala( in limba engleza si limba engleza pentru afaceri, introducere in sistemul de coworking, discutii libere cu antreprenori despre experientele traite de acestia pe drumul de la idee pana la operationalizarea afacerii.
Scopul vizitei a fost crearea premiselor de dezvoltare a capacitatii pe doua paliere: pe de o parte, la nivelul celor patru universitati partenere in proiect, in directia gestionarii intreprinderilor simulate infiintate in cadrul propriilor centre IS, in paralel cu realizarea schimbului de know-how si bune practici cu intreprinderi simulate din Austria si, pe de alta parte, la nivelul studentilor, prin multiplicarea cunostintelor, consolidarea abilitatilor de munca si cresterea adaptabilitatii acestora prin contacte directe interculturale.
"Ii sfatuiesc pe colegii mei sa nu refuze o asemenea ocazie"
Iata cum comenteaza participarea la targul de FE/IS insisi beneficiarii acestei experiente, studentii reprezentanti ai 13 dintre intreprinderile simulate infiintate in cadrul proiectului „De la teorie la practica prin intreprinderea simulata”:
Universitatea Politehnica din Bucuresti
Valentin Neculae Badita: „A fost o experienta placuta din care am putut invata lucruri noi de la oameni noi, am reusit sa interactionez si sa inchei tranzactii cu Întreprinderi simulate din Austria."
Bianca-Maria Ispas: „Ii sfatuiesc pe colegii mei sa nu refuze o astfel de oportunitate, deorece, tinand cont de diferentele de culturi si mentalitate pe care le pot intalni acolo, isi pot dezvolta abilitatea de a negocia in adevaratul sens al cuvantului.”
Iulia-Cristina Iancu: „Participarea la targul international de IS a fost un succes, deoarece mi-am atins atat obiectivele personale, cat si pe cele ale intreprinderii pe care o reprezint. Am observat modul de operare intr-o intrepindere simulata austriaca, am reusit sa relationez, in limitele impuse de timp, cu participantii de la targ, atat reprezentanti ai IS-urilor cat si cu simpli studenti si chiar profesori coordonatori.”
Catalina-Petruta Crucianu: „Participarea la targul international de Intreprinderi Simulate din Viena a reprezentat o oportunitate extraordinara, din care am invatat mult mai bine cum sa imi pun in evidenta abilitatile antreprenoriare si cum sa imi dezvolt capacitatea de a comunica intr-un mediu de afaceri.”
Universitatea Petrol-Gaze din Ploiesti
Valeriu-Stefanita Danila: „Modul de functionare a intreprinderilor simulate din Romania si cele intalnite la targul international este asemanator, principiul vanzare-cumparare bazat pe documente este ca in viata rela. Deosebirile constau in modul de pregatire a ofertei de vanzare si a importantei marketingului pe care intreprinderile simulate romanesti o acorda, in comparatie cu firmele de exercitiu.”
Tiberiu Hoitan: „Participarea la acest targ mi-a largit orizontul de gandire si m-a facut sa inteleg mult mai bine conceptul de intreprindere simulata.”
Carmen Bianca Banica: „Consider ca participarea mea la acest targ international de IS m-a ajutat la dezvoltarea abilitatilor de integrare intr-un mediu nou, extern si la coordonarea proprie, adica am reusit sa inteleg cat de importanta este punctualitatea si seriozitatea intr-o intreprindere.”
Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi” din Iasi
Oana-Elena Linia: „Merita participarea la acest targ, nu pierzi nimic, esti in mare castig! Înainte de a-i depasi pe altii, depaseste-te pe tine.”
Alexandra Ciobanu: „Participarea la acest targ a fost un prilej de a putea negocia cu alte firme atat nationale, cat si internationale. Am avut ocazia de a intocmi tranzactii interne si externe atat cu persoane fizice cat si juridice.”
Madalina Balut: „Pentru mine targul international a fost o experienta unica si frumoasa. Am avut drept scop ca firma Flavours Group sa ajunga si sa fie cunoscuta si peste hotare. Am avut ocazia sa intalnesc colegi din alte judete ale tarii, cat si din Austria, care ne-au impartasit din experienta lor; cu unii am ramas prietena si tinem legatura.”
Vlad Panaite: „Deosebirea principala intre intreprinderile simulate din Romania si cele din Austria consta in faptul ca, in vreme ce la noi aceasta activitate este privita ca una extra-scolara, in Austria ea are caracter obligatoriu, acest lucru determinand atitudinea un pic mai rigida, mai putin relaxata a studentilor/elevilor austrieci. In rest, intreprinderile functioneaza pe acelasi principiu, studentii participanti dand dovada de entuziasm in exercitarea functiilor din intreprindere, fie ei din Romania sau Austria.”
Universitatea Valahia din Targoviste
Anamaria-Teodora Bolovan: „Este o experienta inedita, un exercitiu foarte bun pentru atunci cand o sa fim angajati.”
Oana-Mihaela Ilie: „Diferenta dintre intreprinderile simulate din Romania si cele intalnite la targul international este data de modul de tratare a potentialilor clienti, in sensul ca intreprinderile simulate din Romania au fost mult mai receptive la dorintele clientilor.”
Andra-Madalina Marin: „Fiecare intreprindere simulata este unica, insa intreprinderile din Romania se deosebesc de cele intalnite in Austria prin dinamism si putere de convingere. O asemanare intre cele doua parti este reprezentata de partea teoretica.”
Ioana-Georgiana Balan: „Este o experienta de care nu toata lumea poate beneficia, pentru unii poate este unica, se pot invata foarte multe lucruri noi, de exemplu cum aplica ei in practica strategiile invatate, cum negociaza ei preturile produselor / serviciilor etc.”
Pentru informatii suplimentare despre proiect, consultati
www.intreprinderesimulata.ro.