Stiu prea multe despre noi sefii nostri, pe fondul pandemiei?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Stiu prea multe despre noi sefii nostri, pe fondul pandemiei?
Stiu prea multe despre noi sefii nostri, pe fondul pandemiei?
de Magda Florea la 23 Apr. 2021
Urmareste-ne pe Google News
pandemic businessangajatiremotetelemuncamucna de acasa

Inainte de Covid-19, un angajat avea prea putine (sau chiar deloc) motive sa impartaseasca detalii personale cu sefii sau partenerii de business. 
 

Daca voiai, puteai sa povestesti despre aspecte personale, precum responsabilitatile personale, prioritatile, problemele familiale, financiare, istoricul medical, etc. Acum, insa, pandemia forteaza, in special angajatii care muncesc remote, sa ofere mai multe detalii sefilor sau partenerilor de afaceri, pentru a-si imbunatati performantele profesionale.
 
Unii specialisti considera a fi necesar ca angajatorul sa iti cunoasca prioritatile personale, pentru a putea discuta cu tine aplicat despre asteptarile sale cu privire la activitatea ta profesionala si trebuie sa fie pus la curent cu privire la starea de sanatate a ta sau a membrilor familiei, la imposibilitatea ta de a mai lucra, la riscurile care pot fi aduse astfel activitatii tale si implicit companiei.
 
Desigur ca unele elemente se discutau si inainte de pandemie, insa acum cu totii simtim necesitatea unui schimb de informatii in volum mai mare si mai detaliate, pentru a ne recapata un oarecare sentiment de incredere ca "lucrurile merg mai departe", in toata aceasta situatie plina de imprevizibil.
 
Desigur ca acest schimb de informatii are aspecte benefice. In scenariul favorabil, se sudeaza comunicarea, creste gradul de empatie in interiorul colectivitatii si se sparg barierele acelei distantari fizice recomandate de epidemiologi.
 
Insa ne intrebam daca exista si aspecte negative. Si poate nu neaparat care sa intre sub incidenta cadrului legislativ. Un aspect negativ ar putea fi faptul ca o persoana se simte incomod sa divulge anumite informatii, simte ca intimitatea i-a fost incalcata. Spre exemplu, informatii legate de istoricul medical. Ar putea fi o persoana care lucreaza de acasa si angajatorul nici macar nu stie ca sufera de vreo dizabilitate. Acum, cand poate sa afle, angajatul se teme ca va fi privit diferit, sau poate ca isi va pierde locul de munca. In cele din urma, poate fi vorba doar despre ceva ce isi dorea sa fie privat, dar nu il mai poate tine asa.
 
Aici, spun expertii, intervine rolul companiei. Responsabilitatea revine angajatorului. El trebuie sa se asigure niciuna dintre temerile legate de discriminare sau obstructia carierei nu se implineste si ca informatiile sunt utilizate in mod responsabil.

Citeste si: Mamele asteapta iesirea din pandemie pentru a reveni la munca: E inuman sa te ocupi de toate si sa fii si o femeie de cariera
 
 
De asemenea, consolidarea unei relatii de incredere reciproca, intre angajat si angajator e esentiala. 
 
"Persoanele au o asteptare legitima ca, daca dezvaluie ceva pe care, de obicei, l-ar fi pastrat privat, acesta va fi pastrat confidential. Problemele legate de confidentialitatea datelor apar in prim plan; lucratorii trebuie sa stie de ce sunt intrebati, cine va avea acces la informatii si ce va face compania cu acestea", sunt de parere expertii.
 
Totusi, in aceast schimb de informatii sau invadarea vietii personale, oricum s-ar numi aceasta activitate, exista un aspect important.
 
Acela ca, inainte de pandemie, foarte putini angajatori erau constienti de conditiile in care lucreaza angajatii de acasa. Daca dispun, sau nu, de tehnologia necesara, sau daca au anumite responsabilitati care le ingreuneaza concentrarea si le afecteaza performantele in munca.
 
In august, Forward Institute, un grup non-profit cu sediul in Marea Britanie, a publicat un raport care examineaza modul in care organizatiile au reactionat la Covid-19 , inclusiv o evaluare a ceea ce a numit "schimbarea fundamentala in ceea ce angajatorii stiu si trebuie sa stie, despre circumstantele personale ale angajatilor lor ”, potrivit CNN.
 
Prin interviuri cu lideri de la o serie de organizatii importante, cercetatorii au descoperit ca niciunul dintre ei "nu cunostea conditiile de munca la domiciliu ale personalului lor ... inainte de criza”. La urma urmei, observa ei, inainte ca locuintele sa devina locuri pentru desfasurarea muncii, "anchetele pe scara larga din partea angajatorilor cu privire la circumstantele casei si ale familiei ar fi fost considerate ca o intruziune nejustificata in viata privata a angajatilor”. 
 
Insa astfel de "anchete" au devenit importante atunci cand a lovit pandemia, spune Ruth Turner, director senior la Forward Institute.
 
Companiile s-au trezit considerand ca au o datorie in acest sens fata de angajatii lor. "Odata cu inchiderea scolilor, copiii angajatilor au inceput sa apara in apelurile lor de pe Zoom. Rudele varstnice cu care locuiesc si pe care le ingrijesc erau prezente in fundal ”, spune ea. 
 
Multi angajatori au reactionat sporind flexibilitatea, adauga ea, intelegand ca angajatii care sunt, de asemenea, parinti si ingrijitori, jonglau cu poverile de la servicu.
 
Mai mult decat atat, un studiu recent efectuat pe mai mult de 30.000 de lucratori la nivel mondial a aratat ca peste 40% dintre angajati nu au materiale de birou esentiale acasa, iar unul din 10 nu are conexiunea la internet de care au nevoie pentru a-si face treaba in mod adecvat.
 
 Pe masura ce angajatorii stabilesc daca oamenii vor putea continua sa lucreze de la distanta, vor trebui, de asemenea, sa stabileasca obligatia companiei de a imbunatati conditiile de lucru, spun specialistii.

Te-ar putea interesa si:

Foto: freepik

 

Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Piata imobiliara fierbe. Locuintele se vand ca painea calda chiar si la Cluj, unde preturile bat capitala
Imobiliare

Piata imobiliara fierbe. Locuintele se vand ca painea calda chiar si la Cluj, unde preturile bat capitala

today18 Apr. 2025
Firmele se sufoca! Creste numarul societatilor comerciale care de-abia se descurca cu facturile si platile
Companii

Firmele se sufoca! Creste numarul societatilor comerciale care de-abia se descurca cu facturile si platile

today18 Apr. 2025
UniCredit si Alpha Bank isi unesc retelele de ATM: aceleasi comisioane pentru toti clientii
Financiar-Bancar

UniCredit si Alpha Bank isi unesc retelele de ATM: aceleasi comisioane pentru toti clientii

today18 Apr. 2025
Cea mai rapida reteta de cozonaci! Ingredientele pentru 2 cozonaci mari si modul de pregatire pas cu pas
Mananca sanatos

Cea mai rapida reteta de cozonaci! Ingredientele pentru 2 cozonaci mari si modul de pregatire pas cu pas

today18 Apr. 2025
Masa de Paste, pe buget! Romanii sunt cu ochii dupa reduceri si au inceput sa aplice strategii de economisire. Tin de bani, ca sunt vremuri grele!
Ultima ora

Masa de Paste, pe buget! Romanii sunt cu ochii dupa reduceri si au inceput sa aplice strategii de economisire. Tin de bani, ca sunt vremuri grele!

today18 Apr. 2025
Top idei de afaceri care pot fi deschise in Romania cu 100.000 de euro
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Top idei de afaceri care pot fi deschise in Romania cu 100.000 de euro

today18 Apr. 2025
Ce nu iti spune nimeni despre bani la 20 de ani: alegeri financiare care pot schimba tot
Ultimele stiri economice

Ce nu iti spune nimeni despre bani la 20 de ani: alegeri financiare care pot schimba tot

today17 Apr. 2025
ESET: Ransomware-ul continua sa fie un element cheie in peisajul amenintarilor cibernetice in 2025
Tehnologie

ESET: Ransomware-ul continua sa fie un element cheie in peisajul amenintarilor cibernetice in 2025

today16 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x