Stiu prea multe despre noi sefii nostri, pe fondul pandemiei?
pandemic businessangajatiremotetelemuncamucna de acasa
Inainte de Covid-19, un angajat avea prea putine (sau chiar deloc) motive sa impartaseasca detalii personale cu sefii sau partenerii de business.
Daca voiai, puteai sa povestesti despre aspecte personale, precum responsabilitatile personale, prioritatile, problemele familiale, financiare, istoricul medical, etc. Acum, insa, pandemia forteaza, in special
angajatii care muncesc remote, sa ofere mai multe detalii sefilor sau partenerilor de afaceri, pentru a-si imbunatati performantele profesionale.
Unii specialisti considera a fi necesar ca angajatorul sa iti cunoasca prioritatile personale, pentru a putea discuta cu tine aplicat despre asteptarile sale cu privire la activitatea ta profesionala si trebuie sa fie pus la curent cu privire la starea de sanatate a ta sau a membrilor familiei, la imposibilitatea ta de a mai lucra, la riscurile care pot fi aduse astfel activitatii tale si implicit companiei.
Desigur ca unele elemente se discutau si inainte de pandemie, insa acum cu totii simtim necesitatea unui schimb de informatii in volum mai mare si mai detaliate, pentru a ne recapata un oarecare sentiment de incredere ca "lucrurile merg mai departe", in toata aceasta situatie plina de imprevizibil.
Desigur ca acest schimb de informatii are aspecte benefice. In scenariul favorabil, se sudeaza comunicarea, creste gradul de empatie in interiorul colectivitatii si se sparg barierele acelei distantari fizice recomandate de epidemiologi.
Insa ne intrebam daca exista si aspecte negative. Si poate nu neaparat care sa intre sub incidenta cadrului legislativ. Un aspect negativ ar putea fi faptul ca o persoana se simte incomod sa divulge anumite informatii, simte ca intimitatea i-a fost incalcata. Spre exemplu, informatii legate de istoricul medical. Ar putea fi o persoana care lucreaza de acasa si angajatorul nici macar nu stie ca sufera de vreo dizabilitate. Acum, cand poate sa afle, angajatul se teme ca va fi privit diferit, sau poate ca isi va pierde locul de munca. In cele din urma, poate fi vorba doar despre ceva ce isi dorea sa fie privat, dar nu il mai poate tine asa.
De asemenea, consolidarea unei relatii de incredere reciproca, intre angajat si angajator e esentiala.
"Persoanele au o asteptare legitima ca, daca dezvaluie ceva pe care, de obicei, l-ar fi pastrat privat, acesta va fi pastrat confidential. Problemele legate de confidentialitatea datelor apar in prim plan; lucratorii trebuie sa stie de ce sunt intrebati, cine va avea acces la informatii si ce va face compania cu acestea", sunt de parere expertii.
Totusi, in aceast schimb de informatii sau invadarea vietii personale, oricum s-ar numi aceasta activitate, exista un aspect important.
Acela ca, inainte de pandemie, foarte putini angajatori erau constienti de conditiile in care lucreaza angajatii de acasa. Daca dispun, sau nu, de tehnologia necesara, sau daca au anumite responsabilitati care le ingreuneaza concentrarea si le afecteaza performantele in munca.
In august, Forward Institute, un grup non-profit cu sediul in Marea Britanie, a publicat un raport care examineaza modul in care organizatiile au reactionat la Covid-19 , inclusiv o evaluare a ceea ce a numit "schimbarea fundamentala in ceea ce angajatorii stiu si trebuie sa stie, despre circumstantele personale ale angajatilor lor ”, potrivit
CNN.
Prin interviuri cu lideri de la o serie de organizatii importante, cercetatorii au descoperit ca niciunul dintre ei "nu cunostea conditiile de munca la domiciliu ale personalului lor ... inainte de criza”. La urma urmei, observa ei, inainte ca locuintele sa devina locuri pentru desfasurarea muncii, "anchetele pe scara larga din partea angajatorilor cu privire la circumstantele casei si ale familiei ar fi fost considerate ca o intruziune nejustificata in viata privata a angajatilor”.
Insa astfel de "anchete" au devenit importante atunci cand a lovit pandemia, spune Ruth Turner, director senior la Forward Institute.
Companiile s-au trezit considerand ca au o datorie in acest sens fata de angajatii lor. "Odata cu inchiderea scolilor, copiii angajatilor au inceput sa apara in apelurile lor de pe Zoom. Rudele varstnice cu care locuiesc si pe care le ingrijesc erau prezente in fundal ”, spune ea.
Multi angajatori au reactionat sporind flexibilitatea, adauga ea, intelegand ca angajatii care sunt, de asemenea, parinti si ingrijitori, jonglau cu poverile de la servicu.
Mai mult decat atat, un studiu recent efectuat pe mai mult de 30.000 de lucratori la nivel mondial a aratat ca peste 40% dintre angajati nu au materiale de birou esentiale acasa, iar unul din 10 nu are conexiunea la internet de care au nevoie pentru a-si face treaba in mod adecvat.
Pe masura ce angajatorii stabilesc daca oamenii vor putea continua sa lucreze de la distanta, vor trebui, de asemenea, sa stabileasca obligatia companiei de a imbunatati conditiile de lucru, spun specialistii.
Te-ar putea interesa si:
Foto: freepik