Statul a decis: cum vor fi ajutate FIRMELE DE TRANSPORT sa nu intre in faliment

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Statul a decis: cum vor fi ajutate FIRMELE DE TRANSPORT sa nu intre in faliment
Statul a decis: cum vor fi ajutate FIRMELE DE TRANSPORT sa nu intre in faliment
de Magda Florea la 04 Mai. 2022
Urmareste-ne pe Google News
transportatoridecontare combustibilfirme transport

Autoritatile de la Bucuresti propun un proiect de lege menit sa reduca povara financiara de pe umerii patronilor firmelor de transport din Romania, pe fondul scumpirilor accelerate la combustibil. Statul ar urma sa deconteze o parte din costul litrului de carburant, transmite Ministerul Finantelor.
 


Conform institutiei, valoarea ajutorului acordat este de 50 bani pe litrul de combustibil, dar nu mai mult de 400.000 euro per intreprindere, echivalent in lei, iar termenul limita de depunere a cererilor de compensare este 1 decembrie 2022.
 
"Ajutorul de stat va fi sub forma unui grant acordat operatorilor economici licentiati in Romania sau in alte state membre ale Uniunii Europene, care efectueaza transport rutier de marfuri in cont propriu, contra cost sau transport de persoane, in mod regulat, inclusiv transport public local.
 
Deciziile de compensare se emit pana la 31.12.2022, iar plata efectiva a ajutorului de stat se poate face pana la 31 iulie 2023, inclusiv. Bugetul schemei de ajutor de stat este de 300 de milioane de lei pentru un numar estimat de 3000 de operatori economici", explica reprezentantii Ministerului Finantelor.
 

Criterii de eligibilitate pentru decontarea carburantului:

 
Conform dispozitiilor, sunt eligibili sa beneficieze de aceasta masura operatorii care indeplinesc cumulativ conditiile de mai jos:
 
a) sunt licentiati in Romania sau in alte state membre ale Uniunii Europene;
b) detin cel putin un vehicul eligibil;
c) operatorii economici stabiliti in Romania trebuie sa nu figureze inactivi potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala sau sa nu se afle in inactivitate temporara, inscrisa in Registrul Comertului si sa nu beneficieze de alte compensatii pentru activitatea de transport desfasurata cu vehiculele eligibile, cu exceptia celor care efectueaza transport public local;
d) nu au fost emise impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, in cazul in care au fost emise asemenea decizii, acestea au fost puse in aplicare conform prevederilor legale in vigoare;
e) alimenteaza vehiculele eligibile dupa cum urmeaza: de la statiile de distributie ale operatorilor economici sau din rezervoarele pentru consum propriu detinute;
f) nu se afla in procedura de executare silita, faliment, dizolvare, inchidere operationala sau lichidare;
g) nu au solicitat alte tipuri de ajutor de stat pentru aceleasi costuri eligibile;
h) operatorii licentiati in alte state membre ale Uniunii Europene trebuie sa prezinte o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca efectueaza transport rutier de marfuri in cont propriu, precum si o lista a vehiculelor eligibile utilizate pentru transportul rutier de marfuri in cont propriu si detin o licenta comunitara, pentru transportul rutier de marfuri contra cost si pentru transportul de persoane.
 
Conform precizarilor Ministerului, se poate solicita ajutor de stat pentru toate vehiculele eligibile detinute in cursul trimestrului pentru care se solicita compensarea, in baza unei cereri de compensare, depusa la Autoritatea Rutiera Romana, incepand cu prima zi a trimestrului urmator celui pentru care se solicita plata ajutorului de stat. In categoria cheltuielilor eligibile se incadreaza facturile emise cu 30 de zile lucratoare inaintea publicarii in Monitorul Oficial a prezentei hotarari.
 
Te-ar putea interesa si: Cat costa bezina in Ungaria vs. cat costa la noi: soferii romani prefera sa alimenteze in tara vecina
 

 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Ghidul angajatorului. Avansul din salariu nu este reglementat nicaieri in lege
Companii

Ghidul angajatorului. Avansul din salariu nu este reglementat nicaieri in lege

today27 Ian. 2025
Sfaturi pentru cresterea eficientei: este important sa te odihnesti suficient
Life Style

Sfaturi pentru cresterea eficientei: este important sa te odihnesti suficient

today27 Ian. 2025
Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere

today27 Ian. 2025
Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!

today27 Ian. 2025
Strategii financiare inteligente pentru a face fata inflatiei in 2025
Financiar-Bancar

Strategii financiare inteligente pentru a face fata inflatiei in 2025

today27 Ian. 2025
5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025
Financiar-Bancar

5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025

today27 Ian. 2025
Salariul mediu net in 2025: Ce prognozeaza fostul ministru de Finante pentru romani?
Economie

Salariul mediu net in 2025: Ce prognozeaza fostul ministru de Finante pentru romani?

today24 Ian. 2025
Explozie de angajari LA STAT: peste 1,3 milioane de posturi ocupate
Economie

Explozie de angajari LA STAT: peste 1,3 milioane de posturi ocupate

today24 Ian. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere
Banii tai - sectiune de educatie...

Cand liniile de credit devin un pas spre investitii majore: studiu comparativ intre doua modele de crestere

today27 Ian. 2025
Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Aplicarea de sanctiuni disciplinare este un drept al dvs., nu o obligatie!

today27 Ian. 2025
Strategii financiare inteligente pentru a face fata inflatiei in 2025
Financiar-Bancar

Strategii financiare inteligente pentru a face fata inflatiei in 2025

today27 Ian. 2025
5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025
Financiar-Bancar

5 motive pentru care un credit bancar poate fi cea mai proasta decizie in 2025

today27 Ian. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x