Starbucks, obligata sa le plateasca 2,76 miliarde dolari celor de la Kraft
starbuckskraftcafeadespagubiriinstantaafaceri
Starbucks trebuie sa le plateasca 2,76 miliarde dolari celor de la Kraft, in urma unei dispute legata de distributia de cafea. Cele doua companii sunt implicate de trei ani in acest "razboi juridic", dupa ce Starbucks Corp a renuntat la Kraft, care distribuia cafeaua ambalata Starbucks in lanturile alimentare.
Starbucks va plati despagubiri de 2,23 miliarde dolari si taxe judecatoresti in valoare de 527 milioane dolari.
Compania Mondelez din Illinois, care a rezultat in urma restructurarii Kraft Foods Group (octombrie 2012), va primi banii respectivi. Mondelez detine branduri precum Cadbury, Oreo si Tang si va folosi banii pentru un buy back de actiuni.
Actiunile Mondelez au crescut cu 97 centi (3%), la 33,40 dolari, in cadrul ultimelor tranzactii bursiere. Actiunile Starbucks au scazut cu 1,20 dolari (-1,5%), la 79,41 dolari.
Kraft a inceput sa distribuie cafeaua celor de la Starbucks in magazine, in 1998 si a renegociat contractul in 2004. Contractul urma sa expire in 2014. In noiembrie 2010, Starbucks i-a anuntat pe cei de la Kraft ca renunta la serviciile lor. Kraft nu a acceptat aceasta decizie si a mers la tribunal. Cele doua companii au incheiat colaborarea in mod oficial la nivelul lunii martie 2011.
Starbucks a sustinut in 2010 ca gigantul Kraft nu si-a respectat promisiunile din contract si nu a colaborat strans cu compania, in probleme privind marketingul si contactele cu clientii. Compania din Seattle a precizat ca decizia sa de a renunta la Kraft a tinut strict de termenii din contract.
Starbucks a precizat joi ca este multumita de incheierea disputei, dar nu si de rezultate. "Inca mai consideram ca Kraft nu si-a respectat atributiile din contract, afacerea a avut de suferit si am avut tot dreptul sa incheiem colaborarea cu aceasta companie, fara a-i plati ceva in plus", a precizat Starbucks intr-o declaratie de presa.
Compania a adaugat ca recuperarea business-ului cu cafea de la Kraft a reprezentat o decizie inspirata. In anul fiscal 2013, divizia sa de distributie, care include si business-urile din alte unitati decat cele Starbucks, a avut venituri de 1,4 miliarde dolari.
Kraft a precizat insa in 2010 ca a reusit sa creasca afacerea cu cafea ambalata a Starbucks de la 50 milioane dolari la 500 milioane dolari.
Cel mai probabil, Starbucks va incadra suma oferita celor de la Kraft la capitolul "cheltuieli operationale".
"Suntem multumiti ca s-a incheiat aceasta situatie", a spus Gerd Pleuhs, vicepresedintele executiv si consilierul general al Mondelez. "Acum ne putem concentra asupra cresterii noastre globale".