Seful Ford Romania: A venit timpul ca Executivul Dancila sa treaca de la vorbe la fapte
fordcraiovaford pumadrum expres craiova pitestiinfrastructura rutierainvestitiiford romania
Seful Ford Romania comenteaza situatia actuala a Romaniei si spune ca in functie de ce se va intampla pe viitor, Ford va decide unde si sub ce forma mai investeste bani in tara noastra. Ian Pearson isi doreste ca Executivul de la Bucuresti sa isi respecte promisiune si sa imbunatateasca infrastructura rutiera, mai ales prin construirea drumului expres Craiova - Pitesti.
Britanicul Ian Pearson si-ar dori de la Guvernul Romaniei "sa treaca de la vorbe la fapte " si sa imbunatateasca infrastructura rutiera, aspect care defavorizeaza competitivitatea companiilor prezente pe piata locala.
Intrebat ce va face Ford daca intarzierile la drumul expres Craiova-Pitesti continua si daca ia in considerare masuri specifice sau chiar mutarea fabricii in afara tarii sau in alta zona, seful Ford a spus: "Raspunsul direct la intrebare este nu".
"Am investit 1,5 miliarde de euro in fabrica de la Craiova. I-am investit, iar pana la sfarsitul acestui an vom produce un al doilea produs aici (n.r. modelul Puma). Acea investitie a fost una pe termen lung. Pe masura ce mergem inainte, compania va lua decizii referitoare la unde isi va investi banii. Va investi acolo unde are sens sa investeasca din perspectiva de business. Asa este in orice tara. Trebuie sa vedem ce se va intampla in Romania si, avand in vedere ceea ce se va intampla efectiv, ne vom investi banii in viitor", a spus britanicul Ian Pearson, CEO-ul Ford Romania pentru RFI.
Seful Ford spune ca infrastructura rutiera este vitala pentru companie, fiindca multe dintre piesele componente ale masinilor care se fabrica la Craiova sunt aduse din strainatate cu camioanele.
"Majoritatea componentelor noastre vin pe camioane. Iar odata cu anuntul noului model Puma de la Ford vor fi mai multe componente aduse cu camioane. Cu toate ca am crescut numarul componentelor pe care le luam de la furnizori romani, tot aducem o cantitate semnificativa de componente din Europa si mai ales din Europa de Nord si de Vest.
Va dau un exemplu simplu: Daca mergi din nordul Germaniei pana la granita cu Ungaria, estimam ca un camion va circula cu o viteza de 75 km pe ora. Odata ajuns la granita Romaniei, pana in Craiova acelasi camion va avea o viteza medie de 45 km pe ora. Asta reprezinta patru ore in plus de condus. Iar 4 ore de condus inseamna patru ore de costuri suplimentare. Si nu ne priveste doar pe noi, ci si pe ceilalti producatori auto si producatori din Romania. Infrastructura, asa cum e acum, este un dezavantaj competitiv", a spus seful Ford Romania.
Citeste si:
Efectele taxei pe lacomie: Sa ne pregatim de cresteri ale dobanzilor si comisioanelor la credite?
Drumul expres Craiova - Pitesti este o prioritate
CEO-ul Ford a mai spus ca a discutat cu ministrul Transporturilor Razvan Cuc si cu alte autoritati romane despre drumul expres Craiova-Pitesti.
"Toti si-au luat angajamentul ca definitivarea lucrarilor la drumul dintre Craiova si Pitesti va avea loc pana in 2021", a spus Ian Pearson.
"Unul dintre lucrurile pe care le-am anuntat recent - si toti producatorii de automobile urmeaza aceeasi directie - tine de electrificare. Noi trebuie sa avem o discutie mai detaliata. Prin noi, ma refer la noi cei din sectorul auto din Romania si furnizorii. Trebuie sa avem o discutie mai aprofundata cu Guvernul, discutie care sa trateze problemele pe termen scurt, cum sunt drumul expres Craiova-Pitesti, autostrada Pitesti-Sibiu, dar si problemele pe termen lung, precum electrificarea, infrastructura, sisteme de taxare pentru ce va urma", a mai adaugat Ian Pearson.
In luna noiembrie 2018, Ford a demarat procedurile pentru angajarea a inca 1.700 de persoane, iar conducerea companiei s-a intalnit cu primari din aproximativ 30 de localitati din judetul Dolj si cu reprezentanti ai Consiliului Judetean carora le-a prezentat oferta cu noilor locuri de munca.
Compania a solicitat sprijin pentru transmiterea informatiei in localitatile situate pe o raza de pana la 35 km de Craiova, anuntand ca le va deconta angajatilor si o parte din cheltuielile de transport. Ford a devenit in 2018 cel mai mare angajator din judetul Dolj, cu peste 4.400 de salariati.
Ford Puma, noul model care se va produce la fabrica din Craiova
Modelul Ford Puma se va produce din acest an la fabrica din Craiova, unde in acest moment se fabrica SUV-ul de clasa mica Ford EcoSport si motorul EcoBoost, a anuntat, saptamana trecuta, producatorul.
"Puma va intra in vanzare la finalul acestui an si va fi produs in conditii exceptionale de calitate si profesionalism la uzina Ford din Craiova, in urma unei investitii incepute in anul 2008, care astazi totalizeaza aproape 1,5 miliarde de euro", afirma reprezentantii Ford intr-un comunicat de presa.
Puma se alatura unei game in expansiune de SUV-uri si crossovere Ford la nivel european, aceasta incluzand Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge si noul Explorer Plug-in Hybrid.