Se intampla in Europa: Acelasi ambalaj, calitate diferita
calitatebauturamancarecoca-colanestleprodusconsumator
Marile branduri de bauturi si mancare ambaleaza produse de diferite calitati sub acelasi nume, in functie de tara in care vor fi vandute, releva o ancheta a Asociatiei slovace a consumatorilor.
Potrivit
Mediafax, oficialii Asociatiei au testat mai multe produse achizitionate din supermarketuri situate in 8 state europene: Germania, Austria, Republica Ceha, Polonia, Slovacia, Ungaria, Romania si Bulgaria.
"Produsele de o mai proasta calitate erau rezervate noilor state membre UE. Acestea nu erau niciodata prezente in supermarketurile nemtesti sau austriece", a declarat presedintele Asociatiei, Milos Lauko. Produsele testate au fost Coca-Cola, ciocolata Milka, piper negru si rosu Kotanyi, cafea instant Nescafe Gold, boabe de cafea Jacobs Kronung si cafea Tchibo Espresso.
Dintre acestea, doar ciocolata Milka a avut aceeasi calitate in toate esantioanele degustate. La Kotanyi, ambalajul e acelasi, dar calitatea e diferita, spun specialistii slovaci. Piperul rosu cumparat din Bulgaria nu continea decat 108,9 grame de piper rosu la kg. Cel din Austria contine 140 de grame la kg.
In privinta Coca-Cola, testele au arata ca sucul vandut in Slovacia, Bulgaria si Romania continea izoglucoza de porumb, mai iefina decat zaharul, care e folosit pentru bautura din Germania, Austria, Polonia si Republica Ceha.
"Produsele noastre au aceeasi calitate in Europa si in toata lumea si se obtin pe baza unei retete pe care o folosim de 125 de ani. In unele tari folosim diferite tipuri de indulcitori, dar acest lucru nu se reflecta in calitatea produsului nostru", a spus pentru EurActiv, responsabilul de comunicare al gigantului Coca-Cola, Ibolya Szabo. Reprezentantii Coca-Cola au pus diferenta pe seama proceselor tehnice de productie, care pot schimba gustul.
In privinta Nescafe Gold, "reteta difera in supermarketurile europene in functie de preferintele consumatorilor care variaza de la o piata la alta", a declarat responabilul de afaceri comerciale Nestle, Martin Walter.
Asociatia slovaca a consumatorilor nu s-a aratat multumita de explicatiile marilor branduri. Companiile trebuie sa ofere acelasi nivel al calitatii pentru toate tarile de distributie, spun reprezentantii acesteia.