Aceste acuzatii au fost lansate de un blogger care scrie sub pseudonimul de "soaringdragon". Acesta spune ca Rolls-Royce ar fi dat spagi pentru a obtine doua contracte importante, unul de 2 miliarde dolari cu Air China in 2005 si altul cu China Eastern in 2010. Potrivit informatiilor sale, directorul executiv Chen Qin, care a lucrat in ambele companii, ar fi fost intermediarul acestor contracte substantiale.
Rolls-Royce a anuntat luna trecuta ca SFO (Serious Fraud Office) a interogat compania in legatura cu acuzatiile privind practicile ilicite din Indonezia si China. Compania Rolls-Royce a demarat propria ancheata, prin intermediul firmei de avocatura Debevoise & Plimpton. Intr-o declaratie, Rolls-Royce a anuntat descoperirea unor probe "ingrijoratoare" in Indonezia si China si alte piete nespecifgicate, referitoare la "mita si coruptie" in randul intermediarilor internationali.
Rolls-Royce, care a analizat postarile lui "soaringdragon", a refuzat sa ofere comentarii referitoare la acuzatiile sale. Totusi, Sunday Times a publicat un comunicat din partea companiei aeriene China Eastern, care confirma ca Chen Qin a fost arestat de autoritatile chineze in 2011. "China Eastern si Air China nu pot dezvalui detalii despre situatia domnului Chen; procurorii sunt singurii indreptatiti sa realizeze aceste cercetari".
In 2005, Rolls-Royce a primit o comanda de la Air China pentru o serie de motoare Trent 700, care sa fie montate pe tot atatea aparate de zbor Airbus A330, in valoare de 800 milioane dolari. In 2010, Rolls-Royce a castigat un alt contract, cu China Eastern, in valoare de 1,2 miliarde dolari; compania chineza dorea sa achizitioneze o serie de motoare Trent 700, pentru 16 aeronave A330. Contractul cu China Eastern a fost semnat in prezenta lui David Cameron, la Beijing.
Daca acuzatiile se vor dovedi fondate, Rolls-Royce va plati amenzi atat in Asia, cat si in SUA. Regiunea Asia-Pacific reprezinta o piata importanta pentru companiile aerospatiale occidentale, care cauta noi clienti. Potrivit Airbus, regiunea va insuma 35% din livrarile de avioane in urmatorii 20 de ani, iar China va fi cap de afis, devansand SUA in privinta comenzilor. Pentru aceste contracte "se lupta" multi giganti, precum Rolls-Royce, General Electric si Pratt & Whitney.
In luna decembrie a anului 2012, CEO-ul Rolls-Royce, John Rishton, a declarat ca gigantul din domeniul productiei de motoare pentru avioane nu va tolera "practicile improprii de afaceri".
"Aceasta este o companie cu perspective exceptionale si nu voi accepta niciun comportament care sa submineze viitorul succes", a spus Rishton. Rolls-Royce nu ascunde "gunoiul sub pres" si spune ca acuzatiile ar putea avea ca urmare "condamnarea unor angajati de ai sai si chiar a companiei in sine". Expertii juridici au avertizat ca cooperarea Rolls-Royce nu va scuti compania de sanctiunile SFO.