Reebok trebuie sa plateasca o amenda de 25 milioane de dolari
reebokechipamentesportamendapublicitateadidas
Producatorul de echipamente sportive Reebok International va plati o amenda de 25 milioane de dolari, pentru a scapa de acuzatiile privind afirmatiile nefondate despre pantofii sai "medicinali", Easy Tone si Run Tone.
Reebok, care face parte din grupul Adidas, a sustinut ca pantofii pentru tonifiere "intaresc musculatura mai mult decat cei obisnuiti".
FTC (Federal Trade Commission) din SUA a stabilit ca reclamele sunt false. Oficialii Adidas au declarat ca Reebok va plati despagubiri, "pentru a evita un proces de durata indelungata".
"Nu inseamna ca suntem de acord cu acuzatiile FTC", au precizat reprezentantii gigantului Adidas. Potrivit FTC, Reebok a inceput sa lanseze aceste afirmatii publicitare la inceputul anului 2009 si a furnizat statistici elocvente despre beneficiile pantofilor sai.
"FTC doreste ca publicitarii sa inteleaga importanta responsabilitatii de care trebuie sa dea dovada si sa se asigure ca afirmatiile privind beneficiile echipamentelor de intretinere corporala sunt sustinute de date stiintifice", a declarat David Vladeck, director al biroului FTC de protectie a consumatorului.
Comisia a declarat ca intr-una din reclame, Reebok pretinde ca o plimbare cu pantofii Easy Tone va intari musculatura cu pana la 11%. Sentinta pronuntata de autoritatile americane survine la trei luni de la interzicerea unei reclame Reebok in Marea Britanie, in care apare celebrul pilot de Formula 1 Lewis Hamilton.
ASA (Advertising Standards Authority) a interzis reclama in care Reebok sustine ca adidasii ZigTech Apparel ajuta la relaxarea vaselor de sange si imbunatatesc nivelul de oxigen cu pana la 7%.
Autoritatea a stabilit ca Reebok nu a furnizat dovezi solide in privinta beneficiilor medicale oferite de ZigTech Apparel si a criticat folosirea imaginii pilotului Lewis Hamilton. Oficialii Reebok au declarat ca nu sunt de acord cu concluziile ASA, dar se conformeaza deciziilor acesteia.