"Anul 2012 a fost un an de varf pentru promotii, iar consumatorului ii este din ce in ce mai greu sa aleaga intre acestea. Toata lumea are promotii, in special reduceri de preturi, dar si alte tipuri de campanii; promotiile au devenit, cum se spune in Anglia, un "must have", nu mai sunt o optiune, sunt obligatorii", a aratat Graham Kilbane, COO ARGO. Urmarea fireasca este ca promotiile nu mai sunt un factor de diferentiere intre un retailer sau altul, astfel incat selectia si dispunerea marfurilor, precum si intreaga amenajare si atmosfera dintr-un magazin dobandesc o importanta in crestere pentru a atrage cumparatorii, dupa cum arata analiza ARGO. "Intre "n" promotii, consumatorul va alege sa cumpere dintr-un magazin in care marfurile sunt convenabil asezate, categoriile de produse sunt usor vizibile si bine selectionate, trecerea de la un tip de marfuri la altul este fireasca, iar cautarea unui anumit produs - sau a unei anumite marimi a unui articol de imbracaminte, de exemplu- nu consituie "o excursie" plina de provocari si de nervi", a precizat Graham Kilbane.
Majoritatea retailerilor internationali nu au mai cunoscut o criza similara celei din ultimii ani, iar in ceea ce ii priveste pe comerciantii locali- cei mai multi au "inflorit" in anii 2000- 2008, intr-o perioada in care consumatorul roman era avid sa cumpere, iar veniturile sale erau in crestere: economia Romaniei crestea in fiecare an cu 5-6-7%, iar cererea interna avea un ritm mediu anual de cca 8%. Adaptarea la noile conditii economice care au debutat in anul 2009 nu a fost usoara: dupa ce zeci de ani retailerii au investit in fidelizarea clientilor si construirea unor marci puternice, a venit criza care a clatinat puternic loialitatea consumatorilor fata de branduri si a adus febra promotiilor. "Promotiile sunt insa "o arma cu multe taisuri": de exemplu, multe magazine doresc sa anunte in vitrina toate promotiile, tot timpul, la fel si in magazin, ceea ce s-a dovedit a fi gresit. Vitrinele mai simple, cu marfa bine pusa in centrul atentiei, iluminata fara economie la curent si cu o comunicare eficienta a promotiilor, folosind materiale si display-uri adecvate, atrag cu mult mai multi cumparatori", a aratat Graham Kilbane
De asemenea, decoratorii profesionisti de vitrine (profesie numita international "window dresser") recomanda amplasarea produselor la inaltimi si distante diferite, pentru a conferi senzatia de volum si a putea prezenta mai multe marfuri fara a aglomera spatiul. Manechinele trebuie "sa prinda viata", in posturi interesante, cu lumina concentrata asupra produselor care sunt prezentate. In plus, comerciantul trebuie sa aiba stocuri suficiente cu produsele expuse in vitrina, intrucat in caz contrar clientii vor fi dezamagiti si, cel mai probabil, vor pleca fara sa cumpere un substitut.
"Reducerile de pret se vor mentine in top si in 2013, dar acest an va arata ca, asa cum consumatorul a devenit mai pretentios in ceea ce priveste marfurile, la fel vor sta lucrurile si in ceea ce priveste magazinul din care cumpara: cu cat va fi mai placuta si usoara experinta cumparaturilor, cu atat mai mult vor fi alese promotiile din acel magazin, plus alte produse", a precizat Graham Kilbane.