Razvan Cuc: Lotul 4 Lugoj-Deva va fi dat in circulatie saptamana viitoare
autostrada lugoj devarazvan cuctrafictransporturiministerul transporturilor
Lotul 4 Lugoj-Deva va fi dat in circulatie saptamana viitoare, a declarat marti ministrul Transporturilor Razvan Cuc. Oficialul a spus ca Lotul 4 este deja finalizat si are si receptia facuta, urmand ca saptamana viitoare, cel tarziu marti, sa fie dat in folosinta.
"Lotul 4, dupa cum stiti, este finalizat, s-a facut receptia si ce este cel mai important, saptamana viitoare, cel tarziu marti, va fi dat in trafic.
Antreprenorul spaniol a primit in cursul zilei de ieri o instiintare de remediere pentru neconformitatile gasite la lotul 3, pentru a le remedia pentru o perioada de 10 zile, asta inseamna ca joia viitoare, daca nu remediaza aceste neconformitati care tin de siguranta traficului, Compania de Autostrazi va purcede la rezilierea contractului, va prelua autostrada Compania de Autostrazi, va face acele remedieri care se pot face in 10 zile si vom da in trafic si ceilalti kilometri pana la sfarsitul lunii august.
Nu am de ce sa mai arat clementa sub nici o forma fata de antreprenorul lotului 3 in conditiile in care m-a asigurat, cu dumneavoastra de fata, de atatea ori, ca va fi gata cu acest lot”, a spus ministrul.
Lotul 4 Lugoj – Deva de pe A1, cu o lungime de 22 km, intre Soimus si Ilia, in judetul Hunedoara, a fost receptionat luni, dar nu poate fi deschis circulatiei, din cauza ca nu poate fi descarcat traficul. Bretelele rutiere care ar fi permis descarcarea traficului auto de pe lotul 4, se afla pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi inceputa receptia din cauza ca nu au fost indeplinite conditiile tehnice necesare, a precizat CNAIR.
Cei 22 de kilometri de autostrada costa peste 419 milioane de lei fara TVA si sunt construiti de catre Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L, conform Mediafax.
Lucrurile nu stau la fel si in privinta lotului 3, care masoara 21 de kilometri, dar care nu este gata de dat in circulatie.
Potrivit sursei citate, recomandarea ca receptia sa nu fie efectuata pe lotul 3 a venit chiar din partea consultantului care a monitorizat santierul. ”In aceasta situatie, antreprenorul spaniol (asocierea Teloxim Con - Comsa - Aldesa Construcciones - Arcadis Eurometudes) a refuzat propunerea CNAIR de a receptiona ca obiect separat un sector care asigura accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulatiei intre Nodurile Soimus si Ilia”, spun reprezentantii CNAIR.
”Bretelele rutiere care ar fi permis descarcarea traficului auto de pe lotul 4 se afla pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi inceputa receptia din cauza ca nu au fost indeplinite conditiile tehnice necesare”, arata un comunicat al CNAIR
Reprezentantii CNAIR precizeaza ca nu este pentru prima oara cand antreprenorul de pe lotul 3 al autostrazii Lugoj- Deva creeaza probleme din cauza calitatii slabe a lucrarilor.
”Asocierea Teloxim Con - Comsa - Aldesa Construcciones - Arcadis Eurometudes a fost la un pas de rezilierea contractului in anul 2017 tocmai din cauza faptului ca a folosit materiale de slaba calitate si nu a respectat metodologiile de lucru, situatie care a dus printre altele la prabusirea, inca din faza de santier a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m si o latime de 11 m”, mai spun reprezentantii CNAIR.
Lotul 4 al autostrazii Lugoj- Deva este parte integranta a coridorului 4 Pan European (Rin-Dunare), iar pe traseul acestuia se afla Dealul Soimus unde a fost pusa in opera una dintre cele mai spectaculoase lucrari de infrastructura din Romania.