Una dintre cele mai utile functionalitati ale programului de facturare si gestiune oferit de Smart Bill consta in rapoartele de afaceri pe care utilizatorii le pot extrage din program. Acestea sunt variate si raspund unei serii de cerinte pe care diverse tipuri de business le pot avea.
Utilizatorul care decide sa foloseasca informatiile oferite de acest raport va avea acces la date importante precum marja de profit care a fost obtinuta din vanzarea unui produs raportat la valoarea totala a vanzarilor nete, pe o perioada data. Altfel spus, un antreprenor poate afla din acest raport care sunt produsele care ii aduc cel mai mare profit si invers, care ii aduc cel mai putin profit.
Desigur, un astfel de raport este doar un indicator. Pentru a putea trage o concluzie clara si a lua o decizie informata de business care poate avea un impact pe termen lung, un antreprenor va trebui sa tina cont de factori aditionali, cum ar fi contextul economic, uzura morala a produselor sau zona lor de desfacere.
De asemenea, perioada pe care este realizat acest raport poate avea o deosebita importanta in ceea ce priveste analiza profitabilitatii unui produs. Astfel, o perioada prea mare sau prea restransa poate duce la o apreciere gresita a profitabilitatii, ceea ce ar putea avea ca rezultat luarea unor decizii de business gresite, cum ar fi de achizitie pe termen lung sau de eliminare a produsului respectiv. O analiza corecta a profitabilitatii unui produs trebuie realizata tinand cont de toti factorii care au impact asupra comercializarii acestuia si pe o perioada de timp optima.
La fel, atunci cand avem de-a face cu produse care au un caracter sezonier, este extrem de relevanta perioada pe care se face analiza. De exemplu, ciocolata calda nu se va vinde la fel de bine vara cum se vinde iarna.
In ceea ce priveste contextul economic, acesta ar putea avea o mare importanta asupra profitabilitatii unui anume produs. De exemplu, in conditiile unei crize pe piata imobiliara, materialele de constructii vor fi impactate – o cerere slaba va duce la preturi mai ridicate si vanzari scazute.
In fine, zona de desfacere poate duce la cereri diferite si, invariabil, la profitabilitati diferite ale aceluiasi produs. De exemplu, mediul urban este complet diferit de cel rural, asa cum o zona mai dezvoltata a unui oras poate fi diferita de zonele ceva mai putin dezvoltate.
Un raport de tipul celui oferit de Smart Bill trebuie asadar intotdeauna corelat cu alte elemente care influenteaza comercializarea unui produs anume.
Incearca si tu Smart Bill! Este GRATUIT timp de 30 de zile, oferindu-ti posibilitatea de a testa diversele functionalitati!
Ultimele NOUTATI
Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212