Raportul Corpului de control al premierului: Probleme grave la aeroportul Otopeni
probleme la otopeniaeroportul henri coandaaeroportul otopeniconflict de interesecorpul de control al premieruluicompania nationala aeroporturi bucuresti
Potrivit unui raport intocmit de Corpul de control al premierului Romaniei, la aeroportul Otopeni exista foarte multe nereguli: de la neconcordante financiar, la conflicte de interese si defectiuni tehnice.
Corpul de control al premierului a efectuat un raport la finalul anului 2017, in luna noiembrie, care i-a fost prezentat lui Felix Stroe, ministrul Transporturilor de la acea vreme. Cu toate acestea, raportul nu a fost facut public, iar Stroe parca a "inchis ochii" la toate neregurile, deoarece nu s-a luat nicio masura pentru remedierea lor.
Potrivit concluziei raportului, in perioada 2013-2015 nu a fost realizata nicio investitie in infrastructura aeroportului "Henri Coanda" Otopeni, desi pentru fiecare an din aceasta perioada au fost prevazute sume in Bugetul de Venituri si Cheltuieli, cuprinse intre 201.5 milioane de lei si 267.9 milioane de lei.
Totodata, acelasi document arata ca in perioada 2016-august 2017 Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti SA (CNAB)a realizat doar un procent de 0,03%, respectiv 0,16% din investitiile in infrastructura aeroportuara.
O alta problema sesizata de raport este plata angajatilor si numirea sefilor:
Patru persoane ar fi fost angajate doar cu numele, in contextul in care, de exemplu Camelia Metler, intr-un an si sase luni a fost prezenta la munca 112 minute, dar a incasat in aceasta perioada 70.894 lei. In aceeasi situatie ar fi fost si Cristina Elena Neamtu, Mihai Petrescu si Mihai Comanescu.
Sorin Stoicescu a fost numit in CA desi nu a fost selectat de un expert independent.
Directorul general Radu Liviu ar fi incasat ilegal suma de 396.561 de lei, in contenxtul in care a primit bani si pentru calitatea de membru in Consiliul de Administratie, in perioada iulie 2013-iunie 2014.
Posibile conflicte de interese:
Exista patru functionari ai Ministerului Transporturilor, care ar fi avut functii si in CNAB: Ion Trocaru, Liviu Radu, Sorinel Ciobanu si Daniela Berinde.
Alte nereguli gasite:
Pista 1 nu asigura conditii eficiente de aterizare/decolare
Pista 2 este operationala pe o lungime de doar 2.237 m din 3.500 m. Pe timp de noapte nu se poate opera fara lumini specifice, fapt pentru care pilotii considera periculoasa utilizarea ei
Racordul luminos de degajare a ambelor piste pe ambele directii nu poate fi aprins simultan cu baretele de STOP
Balizajul luminos nu este echipat corespunzator pentru conditiile de vizibilitate redusa