PwC ii invata pe deputati cum sa cheltuiasca mai putin
pwcstudiuraportcamera deputatilorcheltuielieconomie
In patru ani de mandat, reducerea de cheltuieli s-ar putea situa la 3,4 milioane lei, releva un studiu PwC al cheltuielilor facute de Camera Deputatilor. PwC propune zece masuri esentiale pentru reducerea costurilor. Documentul arata ca aproximativ 90% din documentele institutiilor romanesti sunt tiparite pe hartie. Astfel, 40% din efortul total al angajatilor este canalizat in scopul administrarii acestor "stive" de acte.
"Acesta este primul demers independent de analiza a structurii de cheltuieli a unei institutii publice de prima importanta. Ma bucura faptul ca specialistii PwC au acceptat sa efectueze o astfel de analiza pro bono si sunt convinsa ca principalele concluzii ale acestui raport vor fi atent analizate de conducerea Camerei Deputatilor pentru a vedea cum si cand pot fi puse in practica. Este prin urmare un demers benefic pentru cetateni pentru ca va duce nu doar la reduceri de cheltuieli, dar si la cresterea calitatii actului legislativ si imbunatatirea proceselor administrative", a declarat Mihaela Stoica, deputat PDL de Neamt, initiatoarea proiectului mentionat.
Bugetul deputatilor raportat la numarul de parlamentari e de circa trei ori mai redus decat media UE. Cheltuielile cu un deputat in 2010 au ajuns la 150.000 de euro fata de media europeana de 431.000 de euro. In Germania, acestea depasesc un milion de euro per parlamentar, informeaza
HotNews.ro.
Costul anual pentru fiecare cetatean, de finantare a bugetului Camerei Deputatilor e de 2,33 euro, de patru ori mai mic decat media UE, de 8,29 euro. Ponderea bugetului deputatilor in totalul bugetului Romaniei e de 0,21%, aproape de doua ori mai mare decat media UE de 0,13%.
Studiul PwC propune zece masuri de eficientizare:
1. Separarea activitatilor referitoare la administrarea imobilului Palatului Parlamentului
2. Innoirea parcului auto prin intermediul semnarii unor contracte de leasing operational
3. Eficientizarea proceselor de administrare a documentelor
4. Centralizarea procesului de achizitii publice
5. Reducerea prin vanzare/casare a stocurilor fara miscare
6. Implementarea unor sisteme referitoare la monitorizarea activitatilor de suport
7. Repartizarea eficienta a spatiilor disponibile
8. Reducerea cheltuielilor aferente utilitatilor
9. Definirea si implementarea unor anumiti factori de performanta
10. Eficientizarea procesului bugetar
De exemplu, in urma reducerii consumului de hartie si consumabile, autoritatile ar putea economisi in medie 420.000 lei pe an, iar achizitionarea de masini cu motorizare diesel ar genera economii anuale de inca 600.000 lei pe an.