Promoveaza-ti online afacerea, in 5 pasi simpli
servicii seooptimizare googlereclamegoogle adsfacebook ads
"Cine nu este prezent in mediul online, nu exista" - aceasta este deviza erei tehnologice in care ne aflam. Practic, foarte putine business-uri, mai ales la inceput de drum, au sanse de a reusi si de a ajunge sa faca profit, fara o promovare in mediul online.
Promovarea pe internet pare o chestiune destul de dificila la prima vedere, cel putin la nivel organizatoric. Te simti cumva "pierdut" in aceasta lume virtuala care se dezvolta de la o zi la alta si care abunda de reclame, bannere, link-uri, bloguri si site-uri menite sa te atraga, sa te determine sa dai click si, in cele din urma, sa te convinga sa cumperi ceea ce se vinde.
Insa nu e deloc complicat sa iti creezi si tu un loc confortabil in aceasta "jungla online". In principiu, daca tocmai ai pus bazele unei afaceri noi sau pur si simplu ea exista de mult, insa pana acum nu ai adus-o pe internet, trebuie sa urmezi cateva reguli simple, care te vor face vizibil si care iti vor aduce cumparatorii mult doriti.
Pentru inceput, e nevoie sa iti creezi un loggo, o identitate, o denumire. De aici pleaca totul. Ar fi de preferat si un motto, o propozitie simpla care sa aiba un impact asupra clientului care iti viziteaza pentru prima data pagina. De aici, totul se desfasoara dupa un plan pe care l-am organizat in cinci pasi simpli:
1. Ai nevoie de un site al companiei. Un domeniu pe care sa il cumperi, sa iti apartina si care sa fie "baza mama" a companiei tale. Aici e foarte important sa iti prezinti produsele, serviciile sau profilul business-ului tau. Poti opta pentru o grafica simpla, predefinita, daca nu esti dispus sa investesti deloc sau foarte mult pentru inceput in aceste detalii de tip estetic. In fond, "less is more", asa ca nu e nevoie sa iti bati prea tare capul, important este sa fii acolo, prezent, in mediul online.
2. Foloseste-te de Google Ads si Facebook Ads. Sunt singurele servicii in care va fi nevoie sa investesti pentru inceput. Poti porni cu un buget chiar si de cateva sute de lei, ia motoarele de cautare iti vor aduce impact la public.
3. Fii prezent in social media. Ai grija ca site-ul tau sa fie prezent si pe Facebook sau Instagram. Cele mai mari retele sociale din lume sunt gazdele companiilor care vor sa isi creasca numarul de clienti rapid, sa ajunga la cat mai mult public si sa isi prezinte ofertele cat mai bine.
4. Creeaza un newsletter. Pentru a-ti tine la curent clientii cu ofertele si serviciile tale, anunta-i regulat printr-un newsletter, care insa ai grija sa nu devina "suparator", deci sa nu abuzezi de acest serviciu si sa trimiti prea multe notificari. Cel mai indicat ar fi sa le trimiti atunci cand intr-adevar prezinti ceva nou, sau, sa te organizezi astfel incat sa il trimiti la un anumit interval fix de timp.
5. Conecteaza-ti site-ul si paginile la alte site-uri de specialitate. Afilierile in mediul online sunt ceva la ordinea zilei. Companiile se promoveaza reciproc, introducandu-si reclame pe paginile cu impact mai mare. Daca stii sa negociezi, poti obtine un schimb de reclama, sau poti plati pentru ca un site mare sa promoveze o reclama de-a ta.
Insa aceste reguli iti vor asigura un impact minim in mediul online. Impact care, pentru inceput, este bun, insa nu te va ajuta sa evoluezi si sa iti dezvolti baza de clienti. Marile companii sau cele care ajung sa fie in primul esantion al comertului online trec de acest nivel si apeleaza la specialisti SEO pentru a-si promova serviciile cat mai bine. Daca vrei sa iti faci loc printre ei, ai nevoie de
servicii SEO
Tebuie sa tii cont de faptul ca mediul online este in continua evolutie, iar motoarele de cautare isi schimba frecvent regulile si algoritmii, asa ca e nevoie sa ai cunostinte solide de SEO pentru a avea continut de calitate, optimizat, astfel incat sa apari in primele pagini ale Google, atunci cand clientii cauta anumite produse si servicii. Chiar daca vei reusi sa iti creezi singur platforma si paginile pe retelele sociale, impactul catre nisa de clienti dorita este asigurat doar de optimizarea SEO.
Pentru a ajunge la acest nivel, e indicat sa apelezi la
SPECIALISTI SEO, care vor face toata munca in locul tau si iti vor imbunatati site-ul astfel incat compania ta nu doar ca va fi prezenta pe internet, ci va ajunge si la un numar foarte mare de clienti.