Primaria Capitalei investeste intr-un proiect ce va transforma Bucurestiul in Copenhaga
piste biciclete bucurestibiciclete capitalainfrastructura biciclete capitalapiste pentru biciclisti
Municipalitatea a primit aviz favorabil de la Ministerul Mediului, pentru a derula un proiect ce prevede construirea a 67 de kilometri de piste pentru biciclisti. Primaria Capitalei isi doreste sa incurajeze miscarea, dar si sa reduca din gradul de poluare. Astfel, cu pasi mici dar siguri, Bucurestiul poate va ajunge in viitor la performantele capitalei daneze, pe strazile careia circula mai multe biciclete decat autoturisme.
Primariei Capitalei i s-a aprobat de catre Ministerul Mediului, proiectul ce prevede construirea a 67 kilometri de piste pentru biciclisti. Este vorba de patru trasee, dupa cum urmeaza:
Primul este Piata Victoriei- Bd. Aviatorilor- Bd. Beijing- strada Nicolae Caranfil- Sos. Pipera-Bd. Aerogarii- DN1- Piata Presei Libere- Sos. Kiseleff- Bd. Constantin Prezan.
Al doilea traseu este: Piata Victoriei- Bd. Iancu de Hunedoara- Sos. Stefan cel Mare- Sos. Mihai Bravu. A treia ruta este Calea Victoriei- Bd. Regina Elisabeta- Splaiul Independentei- Bd. Natiunile Unite.
Ultimul traseu leaga Piata Libertatii de Piata Constitutiei, apoi biciclistii vor merge pe Bd Unirii- Bd. Decebal- Bd. Basarabia pana la Stadionul National. Lucrarile vor demara in luna iunie si se vor termina la anul.
Investitia acestui proiect este estimata la valoarea de 10 milioane de euro.
Citeste si:
"Nu ai nevoie de prea multa carte pentru a reusi in viata!"
In Copenhaga sunt mai multe biciclete decat masini
Municipalitatea isi doreste sa incurajeze bucurestenii sa se deplaseze cu bicicletele, evitand astfel traficul aglomerat si facand miscare. Un exemplu in acest sens este Copenhaga, unde, la finalul anului 2016 s-a inregistrat un record: numarul bicicletelor l-a depasit pe cel al masinilor.
In 2016, in circulatia zilnica erau 265.700 de biciclete, fata de 252.600 masini. Acest lucru a fost posibil datorita faptului ca inca din anul 2005, s-a investit 1 miliard de coroane daneze in infrastructura pentru biciclete, care a inclus toate facilitatile pentru biciclisti. Traficul pe biciclete a sporit cu 15%, iar cel cu autoturisme a scazut cu 1% in capitala daneza.
De asemenea capitala daneza numara aproximativ 600.000 de locuitori.
Citeste si:
Cat de pregatit este litoralul romanesc pentru minivacanta de 1 Mai
Amsterdam - 800.000 de locuitori si 880.000 de biciclete
Un alt exemplu european demn de urmat este cel al Olandei. In Amsterdam, in 2013, erau 800.000 de locuitori si 880.000 de biciclete. Cifrele sondajelor arata ca 32% dintre toate tipurile de calatorii facute aici sunt cu bicicleta si numai 22% cu masina.
Statisticile scot la iveala ca in tara noastra se vand anual biciclete de 45 de milioane de euro si 30% dintre locuitori au o bicicleta acasa. Totusi, acest tip de miscare nu este incurajat, si rar apar proiecte care sa dezvolte infrastructura necesara.
In Bucuresti, un astfel de proiect ar putea fi solutia pentru fluidizarea traficului, in Capitala fiind aproximativ 500 de masini la mia de locuitori, ceea ce ne situeaza in fata Parisului si Budapestei.
Citeste si:
Senatul a decis asupta alaptatului copiilor in public. Cine nu respecta legea, va fi amendat
Sursa foto: activezenica.com