Povestea dublului standard revine. ANPC: 22% dintre produsele analizate prezinta diferente in Romania fata de cele din Vest
anpcdublul standard al alimenteloreuropa de vesteuropa de est
Paul Anghel, director general al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor din Romania (ANPC), a prezentat concluziile unei analize efectuate de institutia pe care o conduce. Astfel, conform unui studiu al ANPC, 22% din totalul alimentelor verificate, prezinta diferente pe piata din Romania fata de pietele din Vest.
Oficialul de la ANPC spune ca multe dintre produsele analizate, desi aveau aceeasi provenienta, prezentau o calitate diferita in Romania fata de cele care ajungeau sa fie consumate de cetatenii tarilor vestice.
"Am verificat in functie de etichetele care ne-au fost prezentate in studiul european. Acolo au fost analizate 128 de produse. Din aceste 128 de produse au fost gasite in Romania produse identice de acelasi producator, dar unele dintre ele veti vedea cu cantitati diferite, diferente privind compozitia, cu absenta unor ingrediente, sau cu prezenta altor ingrediente, diferente privind proportiile anumitor ingrediente sau diferente privind parametri rezultati din declaratiile nutritionale. Au fost gasite 79 de produse, s-au constatat diferente la un numar de 18, reprezentand 22,78% din totalul produselor verificate", a spus Paul Anghel.
Citeste si:
Romanii nu se tem ca robotii ii lasa someri. Fara adoptarea noilor tehnologii, tara noastra risca sa ramana in urma tarilor din regiune
Anghel a oferit si cateva exemple punctuale. Spre exemplu, Freeway, Fanta si Milka. In cazul sucului Freeway, spre exemplu, pe piata din Romania acesta contine doar 3% suc de portocale, in timp ce in Franta procentul este de 10%, iar in Italia chiar de 20%.
Situatia se repeta si la ciocolata Milka. Consumatorii romani gasesc o cantitate de alune de doar 17% in ciocolata respectiva, in timp ce in Franta se regaseste o cantitate mult mai mare, de 22%.
Totusi, ANPC a precizat faptul ca nu poate spune in mod clar ca este vorba despre dublul standard, insa a constatat diferentele si le-a facut publice.
In urma acestui studiu, este evident ca multe dintre produsele care pleaca de la acelasi producator, au o calitate diferita pe pietele estice, fata de cele vestice, chiar daca preturile nu difera, iar oamenilor nu li se prezinta si varianta unui produs "premium" de calitate superioara, ci acelasi produs, care, de fapt, este diferit.
Citeste si:
Exodul creierelor in Europa de Est, amplificat de coruptia si nepasarea autoritatilor