Ploua cu amenzi de la ANAF peste aceste firme. Cine e vizat de controale si sanctiuni aspre
amenzi anafamenzianaf
Dupa cum stim deja, pe fondul inflatiei autoritatile au aplicat masura plafonarii adaosului comercial la alimente, ca sa tina sub control costurile cosului zilnic pentru romani.
Din nefericire pentru populatia impovarata de scumpiri din toate partile, nu toti comerciantii au respectat prevederile in vigoare.
ANAF a intrat astfel pe fir, a facut verificari si a aplicat valuri de amenzi peste companiile din sectorul alimentar.
Ministrul Finantelor, Marcel Bolos, ne ofera intr-o postare pe pagina sa de Facebook, cifrele din spatele eforturilor Fiscului:
ANAF ar fi aplicat amenzi in valoare de 4 milioane de lei!
"Cand Guvernul Romaniei a decis plafonarea marjelor de adaos comercial la alimentele esentiale, am spus ca este important ca efectele masurii sa apara pe tot lantul, de la procesator pana la vanzatorul final si distribuitor.
Tocmai de aceea am cerut atentie maxima, pentru a asigura echitatea si corectitudinea in mediul economic.
Urmare a controalelor efectuate zilele acestea in Bucuresti de inspectorii Directiei generale antifrauda fiscala, au fost aplicate amenzi in valoare de 4 milioane de lei", a transmis Bolos.
Care sunt motivele pentru care ANAF a amendat retailerii alimentari
Conform spuselor ministrului, inspectorii antifrauda au sanctionat un operator economic care activeaza in domeniul distributiei de legume-fructe, cu o amenda in valoare totala de 2 milioane de lei pentru depasirea in mod repetat a cotei de adaos comercial prevazuta de ordonanta. Este vorba despre un operator economic care este furnizor pentru marile lanturi de magazine si majoritatea hypermarket-urilor.
"De asemenea, un alt distribuitor din Bucuresti a fost amendat cu 2 milioane de lei pentru nerespectarea cotei de maximum 5% fata de pretul de achizitie al unor produse alimentare, cum ar fi fasole uscata, ulei etc.
Reamintesc ca masura are ca obiectiv final ieftinirea pretului la produsele alimentare printr-o plafonare a marjelor de adaos comercial, la nivel de procesator cu 20%, la nivel de distribuitor cu 5% si la nivel de vanzator final cu 20%.
Decizia a venit pentru ca familiile de romani sa nu fie nevoite sa plateasca si 80% mai mult la un produs esential, cum ar fi painea sau laptele. Scopul nostru este ca oamenii sa gaseasca in magazine preturi corecte. S-au vazut efectele: produse mai ieftine si cu 50%.
Tin sa subliniez insa ca aceste reduceri de preturi functioneaza pe termen scurt. Pe termen lung este nevoie de cresterea productiei interne, pentru a determina cu adevarat o scadere a preturilor. Continuam sa gasim solutii si sa investim in industria alimentara, pentru ca noi sa procesam ceea ce producem", a mai transmis ministrul de Finante.
Foto: manager.ro