Cresterea de 141% este justificata atat prin atragerea in portfoliul PayU a peste 200 de noi magazine din retail in ultimul an, de cresterea increderii cumparatorilor in platile online, dar si de intrarea unor jucatori de talia Carrefour - cu primul hypermarket online ce ofera produse alimentare, cosmetice si de igiena casei cu livrare la domiciliu - care vor influenta semnificativ piata de plati online.
Informare, comanda, plata. Toate online
“Carrefour este un jucator cu un puternic impact in randul utilizatorilor online. Este singura companie cunoscuta de majoritatea romanilor care a introdus plata cu cardul online ca metoda exclusiva de plata pe site. Pentru ca acest lucru sa fie posibil, s-a implementat sistemul de refund astfel incat, daca un client comanda un produs care nu se afla pe stoc, suma aferenta este deblocata imediat, nefiindu-i retrasa de pe card. Modalitatea de implementare, alaturi de serviciile oferite si standardele stabilite de un jucator atat de mare vor conduce inevitabil la cresterea increderii utilizatorilor in comertul electronic in general si in plata online in special“, explica Rares Florea, Online Sales Manager PayU Romania.
“Decizia de a implementa doar plata online pe www.carrefour-online.ro ar putea parea curajoasa la o prima vedere. Evolutia magazinului de la lansarea sa in 15 Aprilie 2013 si pana acum demonstreaza insa ca romanii nu au ezitari in a plati online daca au incredere in serviciile si produse oferite de comerciant.Beneficiile comertului electronic pentru cumparatori sunt confortul, rapiditatea si simplitatea, dar pentru ca aceste beneficii sa fie reale este nevoie ca intreaga experienta sa se desfasoare online: informare, comanda, plata. Exact aceasta este experienta pe care o oferim clientilor nostri”, afirma Radu Butufei, Director E-Commerce Carrefour Romania.
Cresterea industriei de e-tail se manifesta insa pe toate segmentele reprezentative. Fashion continua sa fie domeniul vedeta, inregistrand o evolutie de 450%, in primul rand ca rezultat al aparitiei unui numar mare de magazine online noi. Printre segmentele cu evolutie foarte buna se numara IT&C (83%) si cadouri (70%).
Valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost in perioada ianuarie-iulie 2013 de 45 de euro, fata de 65 de euro in urma cu un an, explicatia rezidand in diversificarea foarte puternica a ofertei magazinelor online si in cresterea numarului acestora.
Peste 1000 de magazine online de retail utilizeaza in prezent solutiile de plata PayU, printre cele mai importante numarandu-se, PC Garage, Elefant.ro, Fashion Days, F64, Floria, Floridelux.ro, Carturesti, Il Passo, Yokko, Librariile Humanitas, TinaR, Nissa, Miniprix, eMag, Carrefour-Online, etc.