OFICIAL. Lista documentelor dupa care institutiile publice NU MAI AU VOIE sa-ti ceara COPII: cunoaste-ti drepturile
promulgare lege debirocratizareprevederi lege debirocratizaredigitalizare administratie
Incet dar sigur, Romania face pasi importanti pe calea debirocratizarii si a digitalizarii administratiei. Faptul ca scapam de burdusirea dosarului cu sina cu diverse documente si copii ale unor acte emise tot de catre organisme de stat, reprezinta o adevarata revolutie si o sudare a unei fracturi logice.
Chiar daca este posibil ca 2022 sa nu ne aduca prea multe
bucurii, el incepe cu aplicarea legii care reglementeaza interactiunea intre cetateni si autoritatile publice.
Din aceste an, autoritatile din Romania nu vor mai avea voie sa ne ceara copii ale certificatului de nastere, certificatului de casatorie sau de deces, diplomei de studii, ale autorizatilor de construire, dupa autorizatiile emise de Inspectoratul General pentru Situatii de urgenta sau dupa codurile de identificare fiscala ale firmelor.
Legea nr. 267/2021 pentru completarea OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost promulgata de presedintele Romaniei, Klaus Iohannis.
Proiectul de lege a fost initiat de deputatul PNL George Tuta.
Institutiile statului trebuie sa-si interconecteze bazele de date
In baza legii, institutiile publice sunt obligate sa aiba baze de date interconectate si proceduri simplificate de interogare a acestora.
"Se interzice institutiilor publice si organelor de specialitate ale administratiei publice centrale sa solicite persoanelor fizice sau persoanelor juridice, in vederea solutionarii cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de catre institutii publice sau organe de specialitate ale administratiei publice centrale.
Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale solicita entitatilor care au emis documentele prevazute la alin.(1), in format electronic, copii sau extrase de pe acestea in baza consimtamantului expres al beneficiarului serviciului public", prevede legea.
"Azi, solicitantul trebuie sa aduca o copie de buletin si una de talon pentru a dovedi ca locuieste la adresa si are dreptul la loc de parcare. Or, toate aceste informatii sunt deja in posesia statului roman.
Care fie nu stie unde sa le caute, fie ii este mai comod sa vi le ceara, iar si iar, in fiecare an.