Nicusor Dan: Pasajul Ciurel nu poate fi realizat, asa cum e proiectul. La pasajul Doamna Ghica lucrarile ar putea ingheta 2 luni, pana clarificam situatia cu actele
nicusor danpasajul ciurelpasajul doamna ghica
Castigatorul alegerilor locale de duminica pentru scaunul de primar general al Capitalei, Nicusor Dan, a anuntat deja care sunt obiectivele sale legate de cele mai importante lucrari de infrastructura din Bucuresti, pe care locuitorii de asteapta de ani buni, astfel incat traficul sa se degajeze. Astfel, conform noului edil general, pasajele Ciurel si Doamna Ghica sunt pe lista de obiective. Exista, insa, unele probleme. Spre exemplu, spune Nicusor Dan, pasajul Ciurel a costat mult prea mult fata de cat ar trebui si e o lucrare care nu ar ajuta prea mult traficul. De partea cealalta, pasajul Doamna Ghica e util, dar nu are actele necesare si e ilegal, conform constatarii facute de Inspectoratul de Stat in Constructii.
Pasajul Doamna Ghica - ''Nu este legal''
Castigatorul alegerilor locale de duminica la Primaria Capitalei sustine ca Proiectul Pasajul Doamna Ghica nu este in legalitate, fiindca nu are actele necesare, desi e o lucrare buna de infrastructura, utila bucurestenilor.
''Inspectoratul de Stat in Constructii a constatat ca este o constructie ilegala. Numai ca, fiind campanie electorala, probabil ca s-au ferit sa intre intr-o dezbatere cu primarul in functie'', a spus Nicusor Dan.
Nicusor Dan spune ca asteapta sa intre in primarie pentru a verifica actele si pentru a vedea cum poate remedia problemele.
Lucrarile ar putea fi inghetate doua luni
''Exista riscul ca doua luni - pana cand se face analiza pe acte - lucrarile sa fie inghetate'', a spus noul primar general.
Pasajul Ciurel - ''Proiectul, asa cum este, nu pote fi realizat''
Nicusor Dan sustine ca Pasajul Ciurel este o lucrare prea scumpa, dar care ''poate fi utila''. Aici ''trebuie doar sa faci un studiu de trafic local, sa vezi ce probleme poate sa rezolve, trebuie sa dimensionezi niste intersectii, sa pui niste semafoare''. Nicusor Dan spune ca ''asta nu o sa faca mare lucru, dar macar nu o sa faca cozile pe care le stim cu totii de la televizor''.
''Problema cea mai mare a acestui proiect si motivul pentru care instanta a suspendat mai multi ani proiectul este ca continuarea lui trece la 20 de metri de un bazin de apa potabila, din care bucurestenii beau apa. Din cauza unor fenomene chimice, nu poti sa acoperi bazinele de apa potabila. Pe de alta parte, nu poti sa treci cu trei benzi pe sens pe langa apa potabila. Acesta este motivul pentru care proiectul, asa cum este, nu poate sa fie realizat'', a mai explicat castigatorul noului fotoliu de primar general al Capitalei.
Daca asa stau lucrurile, nu inseamna ca nu exista solutii. Din contra, Nicusor Dan sustine ca traficul aglomerat din zona s-ar degaja prin imbunatatirea transportului in comun si al metroului de suprafata.
''De exemplu, pe Iuliu Maniu dimineata vin inspre Bucuresti oameni din Chiajna si imprejurimi, in conditiile in care tu ai gara in Chiajna si trenul din Chiajna pana in Gara de Nord face zece minute. Numai ca aceasta linie nu exista'', a spus Nicusor Dan, care sustine ca acesti oameni ar ajunge cu metroul de suprafata in doar 20 de minute in Pipera.
''Daca faci Soseaua de Centura la patru benzi si te intepi si din bulevardul Timisoara, deci si din str. Liniei, si termini si Prelungirea Ghencea, iei toata presiunea de pe Iuliu Maniu si o duci catre Soseaua de Centura'', a mai spus Nicusor Dan.