Nerespectarea termenelor de finalizare a unor lucrari rutiere irita UNTRR
untrroperatori transportlucrarirespectare termene
UNTRR contesta nerespectarea termenelor de finalizare a lucrarilor de reparatii in cazul podului de la Agigea.
"UNTRR isi exprima ingrijorarea cu privire la inchiderea traficului pe podul de la Agigea de pe DN39, masura ce se doreste a fi instituita incepand cu data de 1 octombrie 2013 si solicita tuturor autoritatilor responsabile sa adopte toate masurile necesare in vederea reducerii consecintelor negative asupra transportatorilor rutieri pe care le determina o asemenea hotarare”, spune Uniunea intr-un comunicat.
Avand in vedere situatia deplorabila care descrie procesul de reabilitare a drumurilor nationale si intarzierea revoltatoare a rezultatelor prevazute la inceputul proiectelor, si tinand cont de repercursiunile grave generate in sectorul transportului rutier, UNTRR cere cu insistenta responsabilizarea tuturor factorilor implicati.
Conform CNADNR, la 25 iulie 2012 s-a restrictionat circulatia pe DN39 la pozitia kilometrica 8+988 pentru autovehiculele cu masa totala maxima autorizata mai mare de 5 tone pentru executari de mentenanta la Podul de la Agigea.
Ulterior, au urmat o serie de limitari ale fluxului de circulatie care s-au extins pana in ziua de astazi. Avand in vedere ca se lucreaza de mai mult de un an pentru mentenanta podului, inchiderea accesului in perioada urmatoare pe motiv ca se va prabusi, este imposibil de acceptat.
Trebuie sa se aiba in vedere ca din cauza acestor restrictionari, toti operatorii de transport, in special cei de transport agabaritic au platit taxe de 4 ori mai mari pe drumurile judetene decat pe drumurile nationale.
UNTRR solicita interzicerea aplicarii oricarui tip de taxe de tranzit in lipsa unor centuri ocolitoare deschise circulatiei publice, precum si responsabilizarea contractorilor CNADNR in vederea unor despagubiri pentru nerespectarea termenelor, toate costurile adiacente urmand sa fie suportate de acestia in cazul in care nu livreaza calitatea contractata la momentul prevazut.
Uniunea propune aprobarea de urgenta a Ordonantei 43/1997 referitoare la regimul juridic al drumurilor cu modificarile agreate in Comisia de Industrii a Parlamentului Romaniei, astfel incat localitatile sa fie racordate la drumuri si nu invers.