Nea Radoi a inchis pravalia. Bucurestiul - paralizat
metrorexmetrougreva la metrou
Traficul din Capitala e paralizat vineri. Metroul e nefunctional, de la primele ore ale diminetii. In zilele lucratoare, peste jumatate de milion de bucuresteni folosesc metroul. Vineri, insa, fiecare a trebuit sa se descurce cum a putut, pentru ca, odata ajunsi la gurile de metrou, au descoperit cu stupoare ca au lacatul pe usi, iar paznicii le spuneau ca "ne pare rau, dar nu se poate".
"Nu se poate" ziceau si calatorii, care invocau ca trebuie sa ajunga la serviciu si ca nu au alt mijloc de transport. "Cum, domnule, ca am platit bilet". "Am abonament, va bateti joc de noi", au fost cateva dintre replicile care rasunau astazi la gurile de metrou, trase la xerox, multiplicate in mii de exemplare, care mai de care mai colorate.
Atunci cand iti cumperi un bilet de autobuz, de tren, de metrou, avion, cand iti cumperi un abonament la orice mijloc de transport in comun, si nu mai beneficiezi de acel serviciu, din motive neimputabile tie, esti pagubit.
Pagubiti sunt si bucurestenii care vineri au avut mai multe sanse sa isi convinga matura din debara sa zboare si sa ii duca unde aveau treaba, decat pe sindicalistii de la metrou sa iasa din subteran si sa le permita accesul.
Problema are, insa nuante extrem de sensibile, dar si iz penal, dupa cum spun politicienii de la putere. Noi ne vom lega, insa, doar de cele morale.
Metrorex anunta la primele ore ale diminetii:
"In dimineata zilei de 26 martie, reprezentanti ai sindicatului USLM au organizat un protest spontan in statia Piata Unirii.
Acestia au coborat in tunel, pe calea de rulare, si au impiedicat pornirea la timp, conform programului normal, a trenurilor de pasageri.
Asa-zisul protest spontan reprezinta in fapt o actiune sindicala, in timpul careia reprezentantii USLM au refuzat orice tentativa de dialog cu conducerea Metrorex.
Desi sindicalistii au lasat de inteles ca ar avea o lista de cereri, invitatiile repetate de intalnire cu managementul companiei au fost ignorate complet pe parcursul noptii.
Din cauza actiunii sindicatului, dar mai ales pentru siguranta membrilor acestuia, care se afla pe calea de rulare, liniile de metrou nu pot fi puse sub tensiune pentru operarea trenurilor de pasageri.
Pe aceasta cale dorim sa adresam scuze bucurestenilor si ii rugam sa inteleaga ca, desi consideram actiunea sindicala nejustificata, nu putem risca viata unor oameni.
De asemenea asiguram locuitorii Capitalei ca intreprindem toate actiunile legale la dispozitia noastra pentru a reporni activitatea metroului in siguranta.
Multumim pentru intelegere".
Este vorba, deci, de un protest spontan al sindicalistilor USLM, condusi de fostul senator si deputat PSD de Giurgiu, Ion Radoi, cunoscut intre prieteni ca "eternul sindicalist", care a "petrecut" o buna parte dintre zecile de ministrii care s-au perindat pe la Transporturi in ultimii ani.
Radoi a actionat vineri ca pe propria tarla. Ca la propria pravalie cu covrigi. S-a suparat, a tras oblonul si a inchis pravalia.
Ca simplu cetatean, probabil ca tot bucuresteanul se intreaba acum daca poate actiona cineva astfel, in contextul in care traim cu impresia ca metroul nu a fost (parca) privatizat.
Adica, din moment ce se construiesc (ma rog) statii de metrou din banii nostri, nu ai lu' nea Radoi, din moment ce platim abonamente si bilete, taxe la stat, de ce ni se inchide usa in nas?
De ce domnul Radoi trateaza calatorii ca si cum dau buzna la domnia sa acasa sa ii manance ciorba din frigider?
Cum e posibil sa paralizezi mijlocul de transport esential, al statului, intr-o capitala europeana, in plina pandemie de coronavirus?
Multa lume se intreaba daca e legal. Nu stiu sub incidenta carui Articol din legea penala intra ceea ce s-a intamplat astazi, dar incalca flagrant atat de multe norme morale si de bun simt, incat nu mai are nicio importanta.
Si, totusi, parca trebuia sa asigure o treime din transport in timpul manifestatiei, parca asta spune legea, nu? Deci avem si raspunsul pentru "legalitate".