McDonald's, alaturi de lanturile de supermarketuri Rewe si Edeka, precum si Tschibo, fac parte din "Asociatia pentru Educatie in Privinta Consumului", care va demara o campanie educationala in scolile din Germania, informeaza thelocal.de.
Chiar daca initiativa a fost sustinuta de Ministrul pentru Consum, Ilse Aigner, autoritatea din domeniul protectiei consumatorilor Foodwatch a precizat ca totul reprezinta o farsa.
"In loc sa ia masuri impotriva masinii publicitare care promoveaza consumul de dulciuri si alimente cu grasime in randul copiilor, Aigner permite accesul McDonald's si Edeka in scoli si lasa educatia nutritionala pe seama lor", a declarat managerul Foodwatch, Matthias Wolfschmidt.
Acesta spune ca industria alimentara le-a inoculat deja copiilor obiceiurile nesanatoase - parintii si profesorii incearca sa contracareze acest fenomen. "Edeka si McDonald's sunt experti in ciocolata si mancare nesanatoasa si nu pot face parte din solutie, ci din problema", a precizat Matthias Wolfschmidt.
Aigner respinge acuzatiile, citand un studiu care demonstreaza ca profesorii doresc implicarea unor companii in procesul educational, intr-o maniera cat mai transparenta.
Potrivit acesteia, constientizarea consumatorilor este importanta pentru intreaga societate si studiile arata ca oamenii sunt tot mai preocupati de ceea ce cumpara.
Companiile sustin financiar aceasta campanie, a declarat Markus Mosa, vicepresedintele German Retail Association.
Brandurile implicate nu au dorit sa exercite niciun fel de influenta asupra cursurilor despre consum predate in scoli, a declarat directorul German Foundation for Consumer Protection, Gerd Billen. Organizatia sa este implicata in aceasta initiativa.
Potrivit lui Billen, sponsorizarea scolilor de catre companii a fost interzisa in cele mai multe state germane si institutiile nu au voie sa discute deschis despre asemenea subiecte.