Marketingul nu va mai fi niciodata la fel: cum vor sa te convinga firmele sa cumperi
marketing digitalpublicitatemarketing online
Reclama este, fara indoiala, sufletul comertului. Managerii din intreaga lume stiu acest lucru foarte bine, motiv pentru care vor sa accelereze investitiile in aceasta directie. Totusi, nu se vor mai indrepta catre marketingul clasic, ci catre cel digital. Acesta e viitorul, spun antreprenorii.
Se pare ca
managerii au pregatit bugete consistente pentru marketingul digital, conform celei mai recente editii a raportului Deloitte Chief Marketing Officer.
Analistii spun ca acestea vor creste cu aproape 15% pana la sfarsitul anului 2021 si vor reveni la nivelurile de crestere preconizate inainte de debutul pandemiei, in timp ce publicitate traditionala continua tendinta descendenta, inregistrand o scadere de aproape 1%.
Marketing-ul digital a fost de baza in pandemie
Conform studiului, iese la iveala faptul ca marketingul digital a reprezentat o axa de baza in jurul careia au gravitat rezultatele financiare ale companiilor.
In toate sectoarele, ponderea contributiei activitatilor de marketing digital la performanta companiilor a crescut in medie cu 33% in cursul anului 2020.
Principalele activitati de marketing digital in care au investit companiile au fost:
-
optimizarea propriilor pagini web (74%)
-
promovarea pe canalele digitale si in motoarele de cautare (65%)
-
marketing direct pe canale digitale (57%).
Industriile care investesc cel mai mult in optimizarea site-urilor web sunt serviciile destinate persoanelor fizice si transporturile, in timp ce domeniile farmaceutic/biotehnologic, bunuri de larg consum si tehnologia/platformele digitale/software investesc mai mult in promovarea pe canalele digitale si in motoarele de cautare, precum si in marketingul digital direct.
Promovarea pe dispozitivele mobile este tactica numarul 1 a companiilor de a te convinge sa cumperi, dar nici social-media nu e neglijata
In vremurile noastre, promovarea se face fie pe dispozitivele mobile, fie pe retelele sociale. Managerii simt tendinta schimbarii si digitalizarii si vor sa prinda din timp trenul care le poate asigura succesul afacerii in viitor.
Conform studiului citat, bugetele de marketing alocate pentru promovarea pe dispozitive mobile (telefoane, tablete) si in social media au crescut usor fata de anul precedent, de la 14% la 19% din totalul bugetelor de marketing in cazul dispozitivelor mobile, si de la 13% la 15% pentru social media.
Specialistii participanti la studiu estimeaza ca bugetele destinate ambelor categorii vor avea o creste mare in urmatorii cinci ani, pana la 36% din bugetele de marketing, in cazul promovarii pe mobil, si pana la 25%, in cazul social media. Industriile care aloca cea mai mare parte din bugetele lor de marketing promovarii pe dispozitivele mobile sunt serviciile destinate persoanelor fizice si transporturile, in timp ce domeniul energiei si cel farmaceutic/biotehnologic sunt la extrema opusa.
Industriile care cheltuiesc cea mai mare parte a bugetelor de marketing pe promovarea in social media sunt comunicatii/media si serviciile destinate persoanelor fizice, in timp ce serviciile bancare si financiare sunt la polul opus.
Recomandari pentru companii
"In contextul in care activitatile de marketing digital au luat amploare in timpul pandemiei de COVID-19, este momentul ca specialistii din domeniu sa treaca la nivelul urmator si sa isi dezvolte strategia prin valorificarea canalelor digitale si prin utilizarea datelor cu scopul de a crea experiente personalizate pentru clienti.
Studiul subliniaza ca organizatiile ar trebui sa apeleze in continuare la tactici si strategii variate, cum ar fi: sa se concentreze pe dezvoltarea de interfete digitale pentru a imbunatati interactiunea cu clientii, sa integreze utilizarea de date pentru a cunoaste cat mai bine comportamentul clientului, sa construiasca parteneriate si sa investeasca in cele mai noi tehnologii de automatizare pentru a comunica eficient cu clientii in mediul virtual", a spus Ruxandra Bandila, Director Marketing si Business Development, Deloitte Romania.
Specialistii in marketing implementeaza tot mai des solutii care folosesc inteligenta artificiala si machine learning in activitatea lor, subliniaza studiul, acestea inregistrand, din 2018, o crestere anuala de aproximativ 10%.
Marketingul digital are nevoie de forta de munca: creste numarul angajarilor in domeniu
In ceea ce priveste locurile de munca din domeniul marketingului, raportul arata ca proiectiile sunt optimiste, cu o crestere de aproape 8% a locurilor de munca pana la sfarsitul anului 2021 fata de anul precedent, cand specialistii in marketing au prognozat o scadere a angajarilor.
Raportul Deloitte Chief Marketing Officer este rezultatul a peste 350 interviuri realizate in Statele Unite ale Americii in randul specialistilor seniori din domeniul marketingului din 16 industrii. Studiul analizeaza impactul pandemiei de COVID-19 asupra marketingului din punctul de vedere al bugetelor, performantei, fortei de munca si al organizatiei.