Managerii, la raport: ce ii sperie pe angajatori MAI MULT decat criza sanitara
criza fortei de muncaforta de munca
Gasirea de forta de munca a devenit o mare provocare pentru companiile romanesti. Patronii au ajuns sa se teama mai putin de efectele crizei sanitare, decat de implicatiile crizei fortei de munca.
Un studiu recent efectuat in randul a mii de manageri scoate la iveala un adevar dureros despre mediul de business.
Antreprenorii intampina mari dificultati in a gasi forta de munca. Mai exact, aproape trei sferturi (73%) dintre companii sunt ingrijorate de modul in care deficitul de forta de munca si de competente le va influenta strategia de business in urmatoarele 12 luni, o pondere usor mai mare decat a celor preocupate de evolutia pandemiei, de exemplu de aparitia unor noi variante de COVID-19 (70%), potrivit celui mai recent studiu CEO Survey realizat de Deloitte si revista Fortune
Provocarile legate de forta de munca merg dincolo de recrutarea angajatilor, atrag atentia managerii. Iata o serie de alte dificultati, pe care angajatorii le semnaleaza in aceasta perioada de cumpana:
-
crearea unui loc de munca potrivit pentru perioada post-pandemie (53%)
-
pastrarea angajatilor (51%) si construirea unei forte de munca diverse
-
echitabile si bazate pe incluziune (43%).
Te-ar putea interesa si: 8 abilitati de trecut in CV, daca vrei ca angajatorii sa te sune dupa interviu
Liderii au luat masuri impotrica crizei fortei de munca, dar rezultatele nu se prea vad
In ultimul an, managerii nu au stat cu mainile in san si au privit cum
criza fortei de munca le acapareaza afacerile. Din contra, spun ei,
au luat numeroase masuri impotriva fenomenului, cum ar fi o mai mare flexibilitate a muncii (80%), concentrarea asupra sentimentului de sens superior (68%), asupra diversitatii, echitatii si incluziunii (68%), asupra starii de bine si sanatatii mintale (65%) si asupra factorilor de mediu, sociali si de guvernanta - ESG (50%). Unele companii au apelat si la beneficii traditionale, cum ar fi cresterea salariilor (50%) sau oferirea de mai mult timp liber angajatilor (24%), mai arata studiul.
"Pe masura ce organizatiile s-au adaptat la noua normalitate caracterizata de incertitudine permanenta, atragerea si pastrarea angajatilor pe o piata a muncii tot mai competitiva a revenit pe primul loc in topul listei lor de prioritati strategice.
Pandemia a accelerat schimbarile din domeniul muncii, iar acum flexibilitatea, dezvoltarea personala sau chiar reinventarea, starea de bine si sentimentul de apartenenta trebuie sa faca parte din oferta angajatorilor, impreuna cu sentimentul unui sens superior, care este legat din ce in ce mai mult de modul in care mediul de business contribuie la rezolvarea problemelor societale complexe, cum ar fi schimbarile climatice", a spus Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte Romania si Moldova.
Te-ar putea interesa si: 5 idei de afaceri care vor avea succes in 2022: n-ai nevoie de bani multi
Managerii sunt foarte implicati in efortul global impotriva schimbarilor climatice
Cei mai multi dintre manageri se implica in efortul global de combatere a schimbarilor climate. Studiul citat scoate la iveala faptul ca masurile pentru prevenirea schimbarilor climatice par sa fi devenit o prioritate pentru majoritatea covarsitoare a directorilor executivi participanti la studiu (90%), care spun ca aceasta problema trebuie abordata urgent, iar 86% dintre ei cred ca organizatia lor poate juca un rol in solutionarea acesteia.
De altfel, actiunile in aceasta directie au beneficii legate de un alt subiect preocupant pentru companii, 85% dintre respondenti afirmand ca actiunile lor pentru prevenirea schimbarilor climatice le vor imbunatati capacitatea de a atrage si de a-si pastra forta de munca.'
La inceputul lui 2021, directorii executivi chestionati de Deloitte si Fortune au spus ca acesta este anul sperantei. Acum, ei cred ca efectele pandemiei asupra businessului se vor resimti si dupa 2021, iar aproape o treime dintre ei nu se asteapta ca efectele sa dispara in viitorul apropiat. Cu toate acestea, estimarile privind cresterea businessului raman optimiste, doua treimi dintre respondenti anticipand ca organizatia lor va creste foarte puternic sau puternic in urmatoarele 12 luni, pe fondul unor perspective economice pozitive si al investitiilor in transformare digitala si inovatie.
Studiul CEO Survey a fost efectuat de Deloitte si revista Fortune in toamna anului 2021 in randul a aproximativ 120 de directori executivi reprezentand companii din 15 domenii de activitate.