Mai putini romani cred ca tara le merge in directia buna
directie romaniaingrijorari romanisondaj opiniebarometru opinie
Desi 50,8% dintre romani considera ca tara lor se indreapta in directia cea buna, datele Barometrului INSCOP-Adevarul arata ca cifra este in scadere de la 56,3%, in decembrie 2014, respectiv 54,1%, in februarie 2015.
Principalele surse de ingrijorare sunt inrautatirea starii de sanatate, diminuarea veniturilor, pierderea locului de munca si posibilitatea unui razboi in zona.
Circa 36,1% dintre respondenti cred ca lucrurile in Romania merg intr-o directie gresita.
Conform relizatorilor cercetarii, pe masura indepartarii de momentul alegerilor prezidentiale, perceptia asupra directiei bune in care merge tara se reinscrie intr-o tendinta descendenta.
24% dintre romani afirma ca sursa cea mai importanta de ingrijorare este posibilitatea inrautatirii starii de sanatate, 18,2% considera posibilitatea diminuarii veniturilor cea mai mare grija.
In acelasi timp, 14,4% dintre romani se tem in primul rand de un posibil conflict sau razboi in zona (fata de 9,9% in mai 2014), in timp ce 5,3% identifica drept sursa principala de ingrijorare producerea unor calamitati naturale, 3,4% instabilitatea politica si 2% deteriorarea mediului inconjurator.
Totodata, 54% se gandesc cu incredere la ziua de maine, in timp ce doar 40,4% precizeaza ca se raporteaza cu neincredere la viitorul imediat.
Femeile se declara mai increzatoare in ziua de maine (57,6%) decat barbatii (50,3%).
Tinerii se declara mai increzatori in ziua de maine (60,1%) comparativ cu varstnicii (49,7%).
Romanii cu studii superioare, care au, in general, venituri mai mari, sunt mai increzatori (60,8%) cand se gandesc la ziua de maine decat persoanele cu studii primare (50,5%).
Sondajul a fost realizat intre 23 si 30 aprilie 2015 pe un esantion de 1.085 de persoane, reprezentativ pentru populatia Romaniei, de 18 ani si peste 18 ani.
Eroarea maxima admisa a datelor este de plus/minus 3%, la un grad de incredere de 95%. Metoda folosita a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondentilor.