Mai putine biocomponente in benzina

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Mai putine biocomponente in benzina Mai putine biocomponente in benzina
de Manager.ro la 06 Ian. 2014
Urmareste-ne pe Google News
biocarburantipondere benzinapret bezina

Potrivit unei Hotarari de Guvern publicate, astazi, in Monitorul Oficial, de la 1 ianuarie 2014, cota de biocarburanti din benzina comercializata in Romania a scazut la 4,5%, de la 5%.

Masura a fost luata desi calendarul initial legat de amestecul de biocomponente in carburanti, stabilit in 2011, prevedea ca, de la inceputul acestui an, ponderea componentei bio din motorina va creste la 6%.
 
In schimb, din prima zi a anului 2018, ponderea obligatorie de biocombustibili ar trebui sa creasca la 8%.
 
La motorina, cota de biodiesel este in prezent tot 5% si va ramane asa pana la 1 ianuarie 2016, cand va ajunge la 6,5%.
 
Hotararea de Guvern mai prevede ca furnizorii de carburanti trebuie sa reduca, pana la 31 decembrie 2020, nivelul emisiilor de gaze cu efect de sera cu 10% fata de 2010. Ca punct intermediar, la 31 decembrie 2018 emisiile trebuie reduse cu 6%.
 
In nota de fundamentare a proiectul de HG, Departamentul pentru Energie, initiatorul proiectului, arata ca in perspectiva aplicarii de la 1 ianuarie 2014 a obligatiei de a introduce pe piata benzina cu un continut de biocarburant de minim 6% in volum (v/v), au fost semnalate aspecte care pot genera disfunctionalitati la nivelul pietei carburantilor.
 
Printre aceste disfunctionalitati, este existenta impedimentelor de natura tehnica constatate in utilizarea acestui tip de benzina de catre autovehiculele aflate in circulatie, produse in general anterior anului 2000, structura parcului auto vizat fiind insa eterogena si diferind functie de fiecare producator de autovehicule. 
 
Acest fapt reprezinta o situatie obiectiva ale carei efecte prejudiciabile asupra consumatorilor, furnizorilor de carburanti si producatorilor si importatorilor de autovehicule trebuie diminuate corespunzator, se arata in nota.
 
Aceasta mai spune ca daca ar fi fost aplicata cota de 6%, petrolistii ar fi trebuit sa introduca pe piata un tip de pentru masinile mai noi si altul pentru masinile mai vechi.
 
In UE, numai in Franta, Germania si Finlanda, a fost impusa utilizarea benzinei de tip E10, dar, in aceste tari, circumstantele economice si de natura tehnica sunt mult mai prielnice decat in Romania. 
 
Dar, chiar si in statele mentionate, este mentinuta disponibilitatea benzinei de tip E5. 
 
Potrivit Departamentului pentru Energie, comercializarea numai a benzinei cu continut de biocarburant de minim 6% ii va lasa pe detinatorii de autovehicule a caror functionare nu este compatibila cu E10 fara o alternativa viabila de alimentare cu carburanti.

Ultimele NOUTATI

Cum sa-ti transformi rutina zilnica intr-un obicei productiv
Life Style

Cum sa-ti transformi rutina zilnica intr-un obicei productiv

today13 Ian. 2025
Exista oare o varianta mai buna decat democratia?
Analize

Exista oare o varianta mai buna decat democratia?

today13 Ian. 2025
Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati
Life Style

Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati

today13 Ian. 2025
Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an
Life Style

Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an

today13 Ian. 2025
ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei
Ultimele stiri economice

ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei

today13 Ian. 2025
Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?
Economie

Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?

today13 Ian. 2025
Bucurie mare pe romanii care au rate la apartament in 2025. Anunt oficial de la Banca Nationala despre costul ratelor lunare
Financiar-Bancar

Bucurie mare pe romanii care au rate la apartament in 2025. Anunt oficial de la Banca Nationala despre costul ratelor lunare

today13 Ian. 2025
ANAF intra in priza!  Institutia nu are incotro, trebuie sa stranga mai multi bani in 2025!
Economie

ANAF intra in priza! Institutia nu are incotro, trebuie sa stranga mai multi bani in 2025!

today13 Ian. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati
Life Style

Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati

today13 Ian. 2025
Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an
Life Style

Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an

today13 Ian. 2025
ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei
Ultimele stiri economice

ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei

today13 Ian. 2025
Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?
Economie

Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?

today13 Ian. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x