Mai multe drepturi pentru romanii care sunt clienti ai bancilor: legi noi, amenzi dure pentru cine le incalca

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Mai multe drepturi pentru romanii care sunt clienti ai bancilor: legi noi, amenzi dure pentru cine le incalca
Mai multe drepturi pentru romanii care sunt clienti ai bancilor: legi noi, amenzi dure pentru cine le incalca
de Adrian Somai la 04 Mai. 2023
Urmareste-ne pe Google News
furnizori serviciiobligatii furnizori serviciipreluare apelurisolicitare informatiireclamatii

Romanii vor avea mai multe drepturi, obligatia de a raspunde clientilor la telefon in cel mult cinci minute printr-un operator uman urmand sa fie extinsa la o serie intreaga de firme in perioada urmatoare. Mai exact, potrivit unui nou proiect legislativ, toti furnizorii de servicii vor fi obligati sa preia reclamatiile sau solicitarile telefonice printr-un operator uman in cel mult cinci minute de la initierea apelului de catre client. 

 

In categoria furnizorilor de servicii sunt incluse, spre exemplu, bancile, retelele de comunicatii electronice, retelele de transporturi, spitalele, notarii si executorii judecatoresti, opratorii de jocuri de noroc sau autoritatile publice. Proiectului legislativ care stabileste aceasta obligatie pentru furnizorii de servicii i-a fost intocmit recent raport favorabil de adoptare in comisiile de specialitate ale Senatului. 

La ora actuala, legislatia romaneasca prevede ca furnizorii de servicii vor furniza adresa postala, numarul de fax sau adresa de e-mail si numarul de telefon beneficiarilor care vor sa le adreseze o reclamatie sau o solicitare de informatii. Initiatorii proiectului mentionat mai devreme au remarcat insa ca legea nu prevede o marja de timp in care aceste apeluri pot fi preluate. 

Potrivit proiectului, ”in cazul reclamatiilor sau al solicitarilor de informatii telefonice, prestatorii stabiliti in Romania, inclusiv cei prevazuti la Art. 4, Alin. (2), prin intermediul unui operator uman, sunt obligati sa preia apelurile in cel mult 5 minute din momentul selectarii acestei optiuni de catre beneficiar. In caz de forta majora, prevederile prezentului alineat sunt excluse de la aplicare”.

Potrivit Art. 4, Alin. (2) al OUG nr. 49/2009, aceasta obligatie va fi valabila pentru urmatoarele categorii de furnizori de servicii: 

a) serviciile financiare, precum serviciile bancare, de credit, asigurari si reasigurari, pensii ocupationale si personale, valori mobiliare, fonduri de investitii, plati si consultanta pentru investitii, inclusiv serviciile mentionate la art. 18 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului; 

b) serviciile si retelele de comunicatii electronice, precum si resursele si serviciile asociate, in ceea ce priveste domeniile reglementate de Ordonanta Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la retelele publice de comunicatii electronice si la infrastructura asociata, precum si interconectarea acestora; 

c) serviciile in domeniul transportului, inclusiv serviciile portuare; 

d) serviciile de angajare ale agentiilor de ocupare temporara a fortei de munca; 

e) serviciile medicale, indiferent daca sunt asigurate sau nu in cadrul unor unitati sanitare si indiferent de modul in care sunt organizate si finantate ori daca sunt de natura publica sau privata; f) serviciile audiovizuale, inclusiv serviciile cinematografice, indiferent de modul lor de productie, distributie si transmisie, precum si serviciile de radiodifuziune; 

g) activitatile de jocuri de noroc care presupun pariuri cu o miza cu valoare pecuniara, inclusiv loterie, jocuri de cazinou si tranzactii referitoare la pariuri; 

h) activitatile asociate exercitarii autoritatii publice; 

i) serviciile sociale privind locuintele sociale, serviciile privind ingrijirea copiilor si ajutorul acordat familiilor sau persoanelor aflate in nevoie in mod permanent ori temporar, care sunt furnizate de stat, de catre prestatori mandatati de stat sau de catre organizatii caritabile; 

j) serviciile de securitate privata; 

k) serviciile prestate de notari si executori judecatoresti.

Furnizorii de servicii care nu vor respecta aceasta obligatie vor fi sanctionati cu amenzi usturatoare, cuprinse intre 50.000 si 100.000 de lei. 

Sursa foto: pexels.com 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro
Economie

Salariul mediu real in Romania a sarit de pragul de 1.000 de euro

today21 Dec. 2024
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Analize

Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?

today20 Dec. 2024
Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine
Life Style

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine

today20 Dec. 2024
Reteta zilei

Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus

today20 Dec. 2024
Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi
Life Style

Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi

today20 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Economie

De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori

today20 Dec. 2024
Cat de darnici sunt patronii romani cu angajatii, in prag de Sarbatori? Tichete, bonuri de masa, petreceri si cadouri. Unele firme nu se uita la bani
Companii

Cat de darnici sunt patronii romani cu angajatii, in prag de Sarbatori? Tichete, bonuri de masa, petreceri si cadouri. Unele firme nu se uita la bani

today20 Dec. 2024
ANAF-ul a stabilit o NOUA TAXA pentru romani. Cine e pe lista neagra si cat are de dat la stat?
Financiar-Bancar

ANAF-ul a stabilit o NOUA TAXA pentru romani. Cine e pe lista neagra si cat are de dat la stat?

today20 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine
Life Style

Ghidul suprem de cadouri cum sa gasesti darul perfect pentru oricine

today20 Dec. 2024
Reteta zilei

Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus

today20 Dec. 2024
Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi
Life Style

Cele mai originale cadouri de Craciun pe care toata lumea le va iubi

today20 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Economie

De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori

today20 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x