Mai multe drepturi pentru romanii care sunt clienti ai bancilor: legi noi, amenzi dure pentru cine le incalca

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Mai multe drepturi pentru romanii care sunt clienti ai bancilor: legi noi, amenzi dure pentru cine le incalca
Mai multe drepturi pentru romanii care sunt clienti ai bancilor: legi noi, amenzi dure pentru cine le incalca
de Adrian Somai la 04 Mai. 2023
Urmareste-ne pe Google News
furnizori serviciiobligatii furnizori serviciipreluare apelurisolicitare informatiireclamatii

Romanii vor avea mai multe drepturi, obligatia de a raspunde clientilor la telefon in cel mult cinci minute printr-un operator uman urmand sa fie extinsa la o serie intreaga de firme in perioada urmatoare. Mai exact, potrivit unui nou proiect legislativ, toti furnizorii de servicii vor fi obligati sa preia reclamatiile sau solicitarile telefonice printr-un operator uman in cel mult cinci minute de la initierea apelului de catre client. 

 

In categoria furnizorilor de servicii sunt incluse, spre exemplu, bancile, retelele de comunicatii electronice, retelele de transporturi, spitalele, notarii si executorii judecatoresti, opratorii de jocuri de noroc sau autoritatile publice. Proiectului legislativ care stabileste aceasta obligatie pentru furnizorii de servicii i-a fost intocmit recent raport favorabil de adoptare in comisiile de specialitate ale Senatului. 

La ora actuala, legislatia romaneasca prevede ca furnizorii de servicii vor furniza adresa postala, numarul de fax sau adresa de e-mail si numarul de telefon beneficiarilor care vor sa le adreseze o reclamatie sau o solicitare de informatii. Initiatorii proiectului mentionat mai devreme au remarcat insa ca legea nu prevede o marja de timp in care aceste apeluri pot fi preluate. 

Potrivit proiectului, ”in cazul reclamatiilor sau al solicitarilor de informatii telefonice, prestatorii stabiliti in Romania, inclusiv cei prevazuti la Art. 4, Alin. (2), prin intermediul unui operator uman, sunt obligati sa preia apelurile in cel mult 5 minute din momentul selectarii acestei optiuni de catre beneficiar. In caz de forta majora, prevederile prezentului alineat sunt excluse de la aplicare”.

Potrivit Art. 4, Alin. (2) al OUG nr. 49/2009, aceasta obligatie va fi valabila pentru urmatoarele categorii de furnizori de servicii: 

a) serviciile financiare, precum serviciile bancare, de credit, asigurari si reasigurari, pensii ocupationale si personale, valori mobiliare, fonduri de investitii, plati si consultanta pentru investitii, inclusiv serviciile mentionate la art. 18 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului; 

b) serviciile si retelele de comunicatii electronice, precum si resursele si serviciile asociate, in ceea ce priveste domeniile reglementate de Ordonanta Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la retelele publice de comunicatii electronice si la infrastructura asociata, precum si interconectarea acestora; 

c) serviciile in domeniul transportului, inclusiv serviciile portuare; 

d) serviciile de angajare ale agentiilor de ocupare temporara a fortei de munca; 

e) serviciile medicale, indiferent daca sunt asigurate sau nu in cadrul unor unitati sanitare si indiferent de modul in care sunt organizate si finantate ori daca sunt de natura publica sau privata; f) serviciile audiovizuale, inclusiv serviciile cinematografice, indiferent de modul lor de productie, distributie si transmisie, precum si serviciile de radiodifuziune; 

g) activitatile de jocuri de noroc care presupun pariuri cu o miza cu valoare pecuniara, inclusiv loterie, jocuri de cazinou si tranzactii referitoare la pariuri; 

h) activitatile asociate exercitarii autoritatii publice; 

i) serviciile sociale privind locuintele sociale, serviciile privind ingrijirea copiilor si ajutorul acordat familiilor sau persoanelor aflate in nevoie in mod permanent ori temporar, care sunt furnizate de stat, de catre prestatori mandatati de stat sau de catre organizatii caritabile; 

j) serviciile de securitate privata; 

k) serviciile prestate de notari si executori judecatoresti.

Furnizorii de servicii care nu vor respecta aceasta obligatie vor fi sanctionati cu amenzi usturatoare, cuprinse intre 50.000 si 100.000 de lei. 

Sursa foto: pexels.com 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Ce nu iti spune nimeni despre bani la 20 de ani: alegeri financiare care pot schimba tot
Ultimele stiri economice

Ce nu iti spune nimeni despre bani la 20 de ani: alegeri financiare care pot schimba tot

today17 Apr. 2025
ESET: Ransomware-ul continua sa fie un element cheie in peisajul amenintarilor cibernetice in 2025
Tehnologie

ESET: Ransomware-ul continua sa fie un element cheie in peisajul amenintarilor cibernetice in 2025

today16 Apr. 2025
De ce sa alegi pompele de caldura pentru racirea unui spatiu?
Casa si gradina

De ce sa alegi pompele de caldura pentru racirea unui spatiu?

today16 Apr. 2025
Top 5 sfaturi cand te muti intr-o casa noua
Casa si gradina

Top 5 sfaturi cand te muti intr-o casa noua

today16 Apr. 2025
Cum iti construiesti o rutina de dimineata care iti creste productivitatea
Life Style

Cum iti construiesti o rutina de dimineata care iti creste productivitatea

today16 Apr. 2025
Cum sa-i oferi casei tale un vibe nou cu un buget redus
Casa si gradina

Cum sa-i oferi casei tale un vibe nou cu un buget redus

today16 Apr. 2025
Cum testezi o afacere sa vezi daca va merge, inainte sa incepi sa bagi bani in ea
Companii

Cum testezi o afacere sa vezi daca va merge, inainte sa incepi sa bagi bani in ea

today16 Apr. 2025
Unul dintre consilierii lui Mugur Isarescu spune ca recesiunea ne va ocoli in 2025, dar trebuie sa ne pregatim sa traim intr-o lume incerta
Economie

Unul dintre consilierii lui Mugur Isarescu spune ca recesiunea ne va ocoli in 2025, dar trebuie sa ne pregatim sa traim intr-o lume incerta

today16 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x