Romanii vor avea mai multe drepturi, obligatia de a raspunde clientilor la telefon in cel mult cinci minute printr-un operator uman urmand sa fie extinsa la o serie intreaga de firme in perioada urmatoare. Mai exact, potrivit unui nou proiect legislativ, toti furnizorii de servicii vor fi obligati sa preia reclamatiile sau solicitarile telefonice printr-un operator uman in cel mult cinci minute de la initierea apelului de catre client.
In categoria furnizorilor de servicii sunt incluse, spre exemplu, bancile, retelele de comunicatii electronice, retelele de transporturi, spitalele, notarii si executorii judecatoresti, opratorii de jocuri de noroc sau autoritatile publice. Proiectului legislativ care stabileste aceasta obligatie pentru furnizorii de servicii i-a fost intocmit recent raport favorabil de adoptare in comisiile de specialitate ale Senatului.
La ora actuala, legislatia romaneasca prevede ca furnizorii de servicii vor furniza adresa postala, numarul de fax sau adresa de e-mail si numarul de telefon beneficiarilor care vor sa le adreseze o reclamatie sau o solicitare de informatii. Initiatorii proiectului mentionat mai devreme au remarcat insa ca legea nu prevede o marja de timp in care aceste apeluri pot fi preluate.
Potrivit proiectului, ”in cazul reclamatiilor sau al solicitarilor de informatii telefonice, prestatorii stabiliti in Romania, inclusiv cei prevazuti la Art. 4, Alin. (2), prin intermediul unui operator uman, sunt obligati sa preia apelurile in cel mult 5 minute din momentul selectarii acestei optiuni de catre beneficiar. In caz de forta majora, prevederile prezentului alineat sunt excluse de la aplicare”.
Potrivit Art. 4, Alin. (2) al OUG nr. 49/2009, aceasta obligatie va fi valabila pentru urmatoarele categorii de furnizori de servicii:
a) serviciile financiare, precum serviciile bancare, de credit, asigurari si reasigurari, pensii ocupationale si personale, valori mobiliare, fonduri de investitii, plati si consultanta pentru investitii, inclusiv serviciile mentionate la art. 18 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului;
b) serviciile si retelele de comunicatii electronice, precum si resursele si serviciile asociate, in ceea ce priveste domeniile reglementate de Ordonanta Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la retelele publice de comunicatii electronice si la infrastructura asociata, precum si interconectarea acestora;
c) serviciile in domeniul transportului, inclusiv serviciile portuare;
d) serviciile de angajare ale agentiilor de ocupare temporara a fortei de munca;
e) serviciile medicale, indiferent daca sunt asigurate sau nu in cadrul unor unitati sanitare si indiferent de modul in care sunt organizate si finantate ori daca sunt de natura publica sau privata; f) serviciile audiovizuale, inclusiv serviciile cinematografice, indiferent de modul lor de productie, distributie si transmisie, precum si serviciile de radiodifuziune;
g) activitatile de jocuri de noroc care presupun pariuri cu o miza cu valoare pecuniara, inclusiv loterie, jocuri de cazinou si tranzactii referitoare la pariuri;
h) activitatile asociate exercitarii autoritatii publice;
i) serviciile sociale privind locuintele sociale, serviciile privind ingrijirea copiilor si ajutorul acordat familiilor sau persoanelor aflate in nevoie in mod permanent ori temporar, care sunt furnizate de stat, de catre prestatori mandatati de stat sau de catre organizatii caritabile;
j) serviciile de securitate privata;
k) serviciile prestate de notari si executori judecatoresti.
Furnizorii de servicii care nu vor respecta aceasta obligatie vor fi sanctionati cu amenzi usturatoare, cuprinse intre 50.000 si 100.000 de lei.
Ultimele NOUTATI
Ne-ar placea ca Romania sa fie reprezentata de Calin Georgescu pe plan international?
Cum sa faci cozonaci pufosi de fiecare data secretul pe care bunica nu ti l-a spus
De ce nu trebuie sa-ti fie frica de un credit de nevoi personale. Ghid pentru incepatori
Partenerii nostri
Adaosuri variabile la salariu. Se vor inregistra in Revisal?
INS: Pensia medie lunara a crescut cu 6,4% in trimestrul III, ajugand la 2.582 lei
Angajarea persoanelor cu handicap. MASURI incepand cu luna ianuarie 2025
Casare partiala mijloc fix: Studiu de caz privind tratamentul contabil si fiscal
Declaratia unica: Din 2025, avem un Formular inteligent pentru Declaratia 212
Nivelul normelor anuale de venit corespunzatoare unei camere de inchiriat pentru anul 2025
Te-ar putea interesa si