UPDATE. Lidl vine cu o reactie, dupa ce ANPC-ul a controlat, amendat si inchis unele magazine
protectia consumatorilorlidlcontroale supermarketuri
Luna aceasta, anunta Protectia Consumatorilor, institutia a demarat o serie de controale ce au vizat magazinele Lidl din toata tara, iar neregulile descoperite nu sunt nici pe departe putine, ca dovada stau valurile de sanctiuni ce i s-au aplicat lantului de magazine deosebit de popular in randul romanilor.
-
Actualizare 25 august 2022. In urma publicarii prezentului articol, Lidl a oferit un raspuns, pe care il publicam, in integralitate, mai jos, sub forma unui drept la replica, respectand pozitia si opinia companiei:
Drept la replica, Lidl Romania:
"Controalele ANPC din luna curenta, intr-un numar neobisnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl Romania. Aceste actiuni au avut ca rezultat identificarea anumitor abateri in anumite magazine din retea. Am facut toate demersurile pentru a remedia in cel mai scurt timp posibil aceste situatii avand in vedere ca, in relatia cu autoritatile, noi dam permanent dovada de totala deschidere si pentru ca ne asiguram in tot ceea ce facem ca ne imbunatatim constant pentru a ne pastra locul in inima clientilor nostri.
Inca de la intrarea noastra pe piata, obiectivul nostru cel mai important a fost acela de a oferi clientilor nostri cea mai buna experienta de cumparaturi. Echipa Lidl Romania multumeste milioanelor de clienti care ne trec pragul datorita calitatii produselor noastre, dar si pentru ca stiu ca sanatatea si siguranta lor sunt prioritare pentru noi. Ii asteptam in continuare cu produsele pe care le cunosc si le apreciaza si garantam efortul nostru zilnic pentru a le oferi la cel mai bun raport calitate-pret", a transmis Lidl.
”Nu stiu suficienta germana pentru a traduce ce spuneam si in trecut: NU SUNTEM PELICANII EUROPEI!
Consumatorul roman, cel care va asigura veniturile, TREBUIE RESPECTAT!
Renovati, curatati, aduceti produse de calitate, nu mai cautati variante sa ne determinati sa “o luam mai usor”!
Daca la voi acasa este ordine si curatenie, considerati si aceasta tara si pe cetatenii ei, ca parte din Europa!
Concret, transmite ANPC, au fost controlate 265 de magazine, iar, pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au aplicat urmatoarele sanctiuni:
-
347 amenzi contraventionale, in valoare totala de 3,5 milioane de lei
-
144 avertismente
-
oprirea definitiva de la comercializare a produselor alimentare neconforme, in valore de aproximativ 75.000 lei
-
oprirea temporara a prestarii de servicii, pana la remedierea deficientelor, pentru 24 de unitati
-
inchiderea unitatii pentru o perioada de pana la 6 luni, pentru 4 magazine
-
inchiderea unitatii pentru o perioada cuprinsa intre 6-12 luni, pentru o unitate.
Lunga lista de nereguli:
-
comercializarea unor produse alimentare cu data limita de consum depasita
-
comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafata, insecte
-
comercializarea unor bauturi alcoolice cu deficiente de etichetare (lipsa unor ingredient de pe eticheta)
-
neconcordante intre valoarea pretului inscrisa pe eticheta si cea afisata pe produs, precum si intre pretul de la raft comparative cu cel de la casa de marcat
-
comercializarea unor legume si fructe necuratate corespunzator, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite
-
comercializarea unor oua neigienizate
-
comercializarea unor produse de brutarie-patiserie cu informare incompleta privind mentiunea “produse din produse congelate”, cu ambalaj deteriorat, fara a exista manusi de unica folosinta la servire
-
utilizarea unor vitrine de expunere la comercializare, a produselor de panificatie-patiserie, insalubre
-
utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificatie-patiserie, neigienizate corespunzator si a unor tavi arse
-
existenta unor insecte vii in spatiul de preparare si coacere
-
folosirea unor conditii de pastrare a produselor alimentare necorespunzatoare din punct de vedere igienico-sanitar
-
deficiente de etichetare a produselor alimentare (lipsa unor mentiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii in limba romana)
-
utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzator, cu chedere murdare, strat de praf, mazga, cu scurgeri de lichide si rugina si a unor lazi frigorifice cu acumulari masive, excesive de gheata, praf, impuritati, resturi alimentare si par
-
comercializarea unor bauturi racoritoare cu ambalajul deformat, deteriorate
-
comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate
-
nerespectarea regimului promotiilor (neafisarea perioadei de desfasurare a promotiei, neafisarea pretului nou si a pretului vechi de comercializare a produsului aflat in promotie, calcul eronat al procentului de reducere)
-
folosirea unui spatiu de depozitare neigienizat corespunzator, cu pavement deteriorate
-
existenta pavimentului neigienizat si a unor rafturi murdare, in zona de comercializare
-
comercializarea unor produse cosmetice fara eticheta tradusa in limba romana
-
utilizarea unor cantare care inregistrau erori
-
nerespectarea regimului de temperature de pastrare a produselor alimentare recomandat de producatori
-
existenta unor neconcordante intre denumirea data de producator produsului si cea de pe eticheta de la raft.
Foto: freepik