Klaus Iohannis a semnat: ce se intampla acum cu DIURNELE soferilor romani. Legea intra in vigoare
soferitransportatoridiurne
Presedintele Klaus Iohannis tocmai a promulgat proiectul de lege care clarifica regimul fiscal aplicabil indemnizatiei de detasare transnationala.
Firmele din domeniul transporturilor trebuie sa stie, de acum, faptul ca Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) nu va putea sa reincadrezedin urma, pentru perioada 1 iulie 2015 - data intrarii in vigoare a legii, acesti bani reprezentand diurne, deci nu va putea emite decizii de impunere.
In aceste conditii, autoritatile statului vor trebui sa restituie sumele de bani stabilite de ANAF si care au fost platite de firme.
Concret, in textul actului normativ initiati de deputati liberali, se precizeaza ca, pentru perioada 1 iulie 2015 - data intrarii in vigoare a legii -, sa nu se reincadreze sumele de aceasta natura si sa nu se emita decizii de impunere. Daca, insa, pana la data intrarii in vigoare, contribuabilii au platit sumele din deciziile de impunere, atunci acestia au dreptul la restituirea acestor sume, la cerere in termenul de prescriptie legal care se calculeaza de la data de 1 ianuarie 2022.
"Au existat interpretari diferite ale prevederilor referitoare la regimul fiscal aplicabil diurnei acordate soferilor care efectueaza transport in strainatate pe perioada detasarii, ceea ce a condus la reincadrarea acesteia ca venit asimilat salariilor. Am initiat o propunere legislativa necesara pentru clarificarea expresa a regimului fiscal aplicabil indemnizatiei specific detasarii transnationale, pentru inlaturarea acestor interpretari diferite ale prevederilor legislatiei si pentru a reduce povara fiscala a soferilor. Concret, initiativa anuleaza si diferentele de obligatii fiscale principale si/sau obligatii accesorii, stabilite de ANAF, ca urmare a reincadrarii sumelor neachitate reprezentand indemnizatia primita pe perioada delegarii si detasarii soferilor, aferente perioadei 1 iulie 2015 si data intrarii in vigoare a prezentei legi", au transmis parlamentarii PNL.
"Am luat cuvantul astazi, in plenul Camerei Deputatilor, in vederea sustinerii proiectului de lege 583/2021, in calitate de initiator, care isi propune sa stabileasca un cadru predictibil atat pentru angajatorii, cat si pentru angajatii din sistemul prestarilor de servicii. Ce isi propune aceasta iniatiativa legislativa?
Conform proiectului de lege, ANAF nu va putea incadra indemnizatiile si alte drepturi specifice acordate salariatilor din industria prestarilor de servicii, retroactiv de la data intrarii in vigoare a legii (1 iulie 2015). Daca proiectul se aproba, sumele platite de companiile de transport catre ANAF aferente recalcularii indemnizatiei corespunzatoare acordate in baza clauzei de mobilitate vor trebui restituite. Care sunt avantajele PLx 583/21?
Printre prevederile initiativei legislative, se stabileste ca indemnizatia specifica delegarii si detasarii, precum si a altor dispozitii aferente dreptului muncii trebuie considerata venit netaxabil, iesind din sfera drepturilor salariale si evitand, totodata, suprataxarea", transmitea deputatul liberal Gheorghe Pecingina, dupa ce proiectul PNL trecuse de Parlament. Acum, legea a fost promulgata de presedinte si urmeaza sa intre in vigoare, dupa publicarea in Monitorul Oficial.
"Romania este singurul european care impoziteaza excesiv diurna"
"Contextul international. In timp ce tari vecine, precum Polonia si Ungaria isi protejeaza proprii transportatori, Romania este singurul european care impoziteaza excesiv diurna. Efectele acestei masuri sunt vadit disproportionate, fiind greu de suportat de firme. Problema care dateaza de aproape 7 ani (iulie 2015) si-a gasit, astazi rezolvarea, proiectul de lege fiind adoptat de Camera Deputatilor – camera decizionala", a mai spus Gheorghe Pecingina, la acea data.