„Obstacolele primilor doi ani au fost aproape insurmontabile si a durat circa 2 ani pana am reusit prima vanzare in Germania. Dupa aceea, am inceput sa fim tot mai respectati si cautati pentru calitatea muncii noastre, fapt care a dus la cresterea business-ului si la o retentie extraordinara a clientilor, de peste 90%”, isi aminteste
Cornelius Brody (foto), CEO-ul si fondatorul iQuest, despre primii ani de la infiintarea companiei, in 1998.
„Pe langa cele 4 centre de dezvoltare software din Romania, am infiintat si 6 birouri externe focusate pe relatia cu clientii. Acestea ne permit sa fim mult mai aproape de clientii din Germania, vestul si nordul Europei si SUA. De curand am deschis un sediu in Elvetia, pentru a sustine cresterea business-ului iQuest si in aceasta regiune”, a explicat Thomas Wittig, in calitate de Co-Chief Executive Officer (co-CEO) iQuest, venit la conducerea companiei la inceputul acestui an.
Potrivit reprezentantilor companiei, aproximativ 91% din business-ul iQuest este realizat pe piata internationala, in timp ce piata locala reprezinta 9% din totalul afacerilor companiei. Pentru ambele componente acestia apreciaza niveluri de crestere ridicate in perioada imediat urmatoare, insa este greu de estimat care dintre ponderi va inregistra cea mai mare crestere.
„Feedback-ul primit din partea clientilor nostri este unul extrem de favorabil. iQuest a pus accent in permanenta pe calitate si abilitatea in selectia si educatia permanenta a expertilor sai. Accentul pe calitate, impreuna cu resursele umane talentate, precum si apropierea geografica si afinitatile culturale au facut din iQuest un partener tehnologic din ce in ce mai atractiv pentru clientii internationali, dar si pentru piata locala”, a explicat Thomas Wittig avantajele iQuest in livrarea cu succes de proiecte pe piata internationala.
In ultimii 5 ani, compania a inregistrat o crestere anuala constanta de 20%-25% a numarului de angajati, in prezent, in centrele iQuest din tara si strainatate lucrand peste 500 de specialisti IT. In urmatorii 3-4 ani, reprezentantii companiei estimeaza mentinerea aceluiasi ritm de crestere. „Ne vom ghida in continuare dupa principiul nostru si anume ca evolutia business-ului dicteaza cresterea de personal si nu invers. Evolutia numarului de angajati in cadrul iQuest a fost una liniara si consistenta cu necesitatile venite din partea clientilor nostri”, a precizat Cornelius Brody.
In cadrul companiei exista angajati care lucreaza inca de la infiintare, unul dintre acestia fiind Tibor Molnar, Practice Lead SharePoint: „Pentru mine, fiecare proiect la care am lucrat a reprezentat o provocare. Am avut contact direct cu clientul, acces la intregul ciclu de viata al unui proiect si cu fiecare ocazie, am putut incerca lucruri noi. Ce mi se pare extraordinar in munca mea este posibilitatea dezvoltarii unei relatii profesionale cu clienti de renume mondial sau cu partenerii lor, si comunicarea directa si foarte buna cu top managementul companiei”.
Cornelius Brody apreciaza ca retentia angajatilor in cadrul companiei este data de asigurarea unui echilibru consistent intre abilitatile tehnice si cele care tin de personalitatea fiecaruia, impreuna cu urmarea unui set de valori definitorii pentru cultura iQuest, printre care se regasesc excelenta, onestitatea, respectul, curajul si nu in ultimul rand, spiritul de echipa.
In calitate de Microsoft Gold Certified Partner, iQuest este unul dintre principalii parteneri locali ai companiei americane, deruland o serie de proiecte in zona solutiilor software de business. Recent, iQuest a finalizat implementarea solutiei Microsoft Dynamics AX 2009, pentru gestionarea si optimizarea proceselor de logistica, depozitare si reducere a costurilor pentru Logistic E van Wijk, una dintre cele mai mari companii de logistica prezente pe plan local.
In plus, compania este si partener Oracle, pentru care iQuest deruleaza proiecte atat in zona sectorului public, precum cel desfasurat pentru Arhivele Nationale sau cel realizat in parteneriat cu Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca, dar si in sectorul privat, unul dintre ele fiind desfasurat pentru compania Bertus.
„Clusterul IT reprezinta o solutie de dezvoltare pentru Romania din care am dorit sa facem parte si unde am sesizat oportunitatea de a utiliza un alt model de business, decat cel cu care ne-am obisnuit. Ne propunem sa cream proprietate intelectuala in zona IT, pe care sa o reutilizam, spre deosebire de outsourcing, unde proprietatea intelectuala este a clientului. In cadrul clusterului, vom avea oportunitatea sa derulam proiecte mult mai mari decat putem prelua ca si companie individuala”, a declarat Alexandru Tulai, Presedintele Cluj IT Cluster si Head of Business Consultancy iQuest.
Potrivit acestuia, la fel de importanta este si colaborarea cu universitatile implicate in proiectul Cluj IT Cluster, respectiv Universitatea Tehnica Cluj-Napoca si Universitatea Babes-Bolyai, prin care sa se asigure cresterea gradului de pregatire al fortei de munca in IT, astfel incat absolventii de specialitate sa poata intra mult mai rapid in mediul de business.
Principalele momente cheie in evolutia iQuest din ultimii 15 ani au fost: