Interviu Victor Gavronschi, CEO Loopaa. Marketing in IT si Automotive
marketing in itagentie de marketingafaceri in itloopaa
O agentie la fel de ambitioasa precum CEO-ul ei, Loopaa a fost infiintata in 2013 de catre Victor Gavronschi, dupa o perioada petrecuta ca si marketer in-house la diverse companii. Un an mai tarziu, lui Victor i s-au alăturat trei parteneri: Adrian Abrudan, Marin Gava si Calin Biris. Tanara agentie din Cluj-Napoca se afla in ascensiune rapida, oferind servicii integrate de strategie de marketing si comunicare, digital marketing, creatie si productie publicitara, precum si o experienta intensiva in domeniile Automotive si IT. In interviul acordat pentru Manager.ro, Victor Gavronschi ne povesteste mai multe despre agentie, dar si despre ce ar trebui sa stim in legatura cu marketingul pentru aceste doua sectoare de activitate.
Manager.ro: Ce a mai facut Loopaa in ultima vreme?
Victor Gavronschi, CEO Loopaa: Destul de multe. Anul trecut a fost unul plin de surprize, oportunitati și realizari. Am demarat noi parteneriate cu clienti internationali pentru care am conceput si gestionat campanii de o complexitate ridicata, am lansat sezonul 2 din
MarComics – prima revista de benzi desenate din Romania despre marketing si provocarile sale si, printre cele mai importante realizari, trebuie sa mentionez organizarea evenimentului
Marketing 4 IT – primul eveniment din Cluj-Napoca dedicat specialistilor din sectorul IT. Asadar, nu ne-am plictisit deloc... insa, in acest domeniu, niciodata nu te poti plictisi. De aceea imi place mereu sa fac o paralela intre lucrul la o agentie vs. dependenta de adrenalina. De altfel, nu cred ca ai putea rezista altcumva la toate provocarile unei agentii ce lucreaza in paralel la o serie de proiecte din domenii diferite si cu nevoi diferite.
Manager.ro: Povesteste-ne mai multe despre acest eveniment. De ce a fost atat de special?
Victor Gavronschi, CEO Loopaa: Pai, l-am organizat cu o viteza care depaseste limita legala... Glumesc. Intr-adevar, am organizat evenimentul in mai putin de o luna din cauza unor imprejurari neasteptate, dar nu poti supravietui in lumea marketingului daca nu stii sa reactionezi rapid si corespunzator cand neprevazutul iti iese in cale. Cu o echipa dedicata si muncitoare in spate, am reusit sa o scoatem la capat si sa organizam un eveniment cu adevarat special. A fost special si datorita elementului de noutate al evenimentului, dar mai ales datorita speakerilor pe care evenimentul i-a intrunit, profesionisti precum Tudor Galos (Microsoft), Nicoleta Benga (LinkedIn), Ioana Sigarteu (Samsung), Raluca Anghel (Parlamentul European), Alin Vlad (Heimdal), care au impartasit informatii si sfaturi bine ancorate in realitatea domeniului. Ultima prezentare mi-a apartinut mie si ma bucur ca am putut sa inchei un eveniment atat de reusit cu o perspectiva din partea agentiei Loopaa asupra provocarilor din IT.
Manager.ro: Asta deoarece agentia de marketing Loopaa se axeaza preponderent pe IT si Automotive, domenii in care aveti expertiza si multi clienti. Spune-ne mai multe despre cele doua piete la nivelul Romaniei. Care sunt provocarile, tendintele, oportunitatile?
Victor Gavronschi, CEO Loopaa: Industria IT e extrem de complexa si dinamica. Cele mai mari probleme le ridica procesul de constructie si dezvoltare a brandului de angajator, proces cu influente directe in recrutarea si retentia specialistilor din domeniu. Angajatorii sunt mereu in cautarea unor candidati talentati si exista o competitie acerba in acest sens... Poate chiar dusa la extrem uneori.
Mediul academic nu acopera suficient aceasta cerere, care e in continua crestere. Stim si faptul ca apar tot mai multe afaceri in domeniu, afaceri care au si ele nevoia de a atrage specialisti in domeniu. Mai mult decat atat, potentialii si actualii angajati nu mai sunt motivati doar de stimulentele materiale, ei cauta oportunitati de dezvoltare, de a lucra la proiecte interesante si intr-un colectiv antrenant. Toate aceste lucruri intetesc provocarea afacerilor din IT de a se mentine pe piata si de a-si controla in mod eficient costurile, in raport cu veniturile obtinute.
Asadar, departamentele de HR si de marketing din aceste companii vor trebui sa lucreze impreuna pentru a (re)defini brandul de angajator si pentru a-l comunica in mod continuu si consistent, atat in interiorul organizatiei cat si in exteriorul acesteia. Este modul eficient de a te diferentia fata de competitorii tai si de a atrage cei mai buni angajati din domeniu.
Manager.ro: Iar in sectorul Automotive?
Victor Gavronschi, CEO Loopaa: In Automotive, in special in privinta companiilor B2B (precum producatorii si distribuitorii de piese si echipamente auto), provocarea vine pe partea de PR si de crestere a unui brand care sa fie vizibil si puternic in piata si care sa poata depasi bariera celui mai mic pret, din cadrul deciziei de achizitie. Comparativ cu Polonia, de exemplu, numarul publicatiilor si al website-urilor din Romania care ofera continut cu acest specific este de aproximativ 3 ori mai mic, iar majoritatea acestora sunt potrivite mai mult pentru comunicarea B2C. Companiile din domeniul Automotive incearca mereu sa creeze continut cat mai „digerabil”, pe langa intrunirea criteriilor esentiale de relevanta si atractivitate, dar lipseste deseori cantitatea si consistenta. Ori, PR-ul bun trebuie dezvoltat pe parcursul timpului, cu o anumita regularitate. Astfel, recomandarile noastre includ de regula comunicarea constanta pe canalele de social media, comunicarea prin intermediul distribuitorilor, implicarea in actiuni sociale si participarea la evenimente de profil sau chiar organizarea evenimentelor proprii. In marketingul pentru Automotive, la fel precum in orice alt tip de marketing, este esential sa folosesti orice oportunitate de a interactiona cu publicul tau tinta intr-un mod care sa creeze impact.
Manager.ro: Ce planuri are Loopaa pentru 2016?
Victor Gavronschi, CEO Loopaa: Ramane aceeasi preocupare pe care am avut-o inca de la lansarea acestei agentii: sa devenim din ce in ce mai buni. Vrem sa ne dezvoltam si sa continuam sa-i ajutam pe toti clientii nostri sa se dezvolte la randul lor, din Automotive si IT, dar nu numai, fie acestia locali, nationali sau internationali. In prezent, avem in plan sa participam impreuna cu o parte din clientii nostri la evenimente majore din Europa.
Si, apropo de evenimente, probabil cel mai mare dintre evenimentele pe care le vom organiza anul acesta in Romania este
Expo Inter Cars 2016. Evenimentul va avea loc in iunie, dar noi deja am inceput pregatirile pentru a-l face si mai tare ca toate editiile trecute.
La nivel de servicii noi, analizam si testam instrumente inedite de digital engagement, inclusiv VR si realitate augmentata, in directia de a duce relatia cu partenerii nostri la urmatorul nivel.
Manager.ro: Succes! Asteptam sa vedem ce iese. In final, ai cateva cuvinte de incheiere?
Victor Gavronschi, CEO Loopaa: Exista oportunitati valoroase peste tot, in orice moment. Stay confident and caffeinated! :)